Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #1 Skrevet 20. juni 2008 Noen med erfaring med avstandsforhold? Hvordan løste dere det når dere ble kjent? møttes, osv? Er i en litt fortvilet situasjon Kjenner en person jeg vil bli bedre kjent med og som vil bli bedre kjent med meg, men han bor langt vekke... Er det håp?
Nabodama Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Hvor langt borte bor han, og hvor ofte kan dere møtes? Det meste går hvis begge VIL.
Supramundane Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Det meste går hvis man bare vil, som Nabodama sier. Mittforhold startet som et avstandsforhold, men jeg må bare innrømme at jeg ikke orket det i lengden og flyttet etter kort tid for å være sammen med min kjæreste, nå samboer.
Teriyaki Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Jeg og eksen klarte det i to måneder, så slo vi opp. Det var ordentlig tungt. Jeg kommer aldri til å gidde det mer. Har snart vært sammen med nåværende i 10 mnd, og det går mye bedre, selv om forholdet er litt turbulent akkurat nå, men det skal vi løse.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Selvsagt kan det fungere! Det er jo de som får avstandsforhold til å fungere i årevis, selv om de kun ser hverandre kanskje 1 gang i måneden. Så dersom dere virkelig liker hverandre: Gå for det.
Gjest Bond Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Vårt forholdt funket ganske lang tid i to land før vi endelig flyttet sammen. Med en del reising og en god del snakking går det fint. Men man må ha lyst å få det til å virkelig vite at den andre er noe å satse på.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Vi bor i hver vår ende av Norge.... Så det er en rimelig lang avstand. Jeg liker han bare så godt... Men føler jeg har satt meg selv i en håpløs situasjon
tomatsuppe Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Mine foreldre hadde et avstandsforhold i 3 år, og det fungerte tydeligvis. De har nå vært sammen i 33 år, gift i 27, og har tre barn. Alt går hvis begge vil nok! Min samboer har akkurat flyttet på grunn av jobb, mens jeg blir igjen for å fullføre studiene. Er kun snakk om 1 år, så jeg håper virkelig det går bra! Blir sikkert tungt til tider, men etter nesten 4 år sammen stoler jeg på at vi klarer oss...
Gjest Chrissy82 Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har vært i et avstandsforhold i snart 8 mnd. Det fungerer bra! Vi sees som regel bare i helgene. Det er litt kjedelig av og til men det går greit. Det gjelder å være flinke til å holde kontakten ellers, via tlf, msn, mail, mld osv..
vilja Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er i et avstadsforrhod. Tre timers kjøring, og så jobber jeg annehver helg, så vi sees 1-2 ganger i mnd. Går så fint så!
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er i et avstadsforrhod. Tre timers kjøring, og så jobber jeg annehver helg, så vi sees 1-2 ganger i mnd. Går så fint så! Nesten samme som meg. Går veldig bra. Ingen negative erfaringer, egentlig. Det er deilig å savne hverandre og å bare oppleve samlivets gleder, ikke skyggesidene. Men å bo på hver sin kant av landet er nok verre...?
Pebbles Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Rett etter at jeg og kjæresten min ble sammen, ble han beordret til Afghanistan. Han stod på beredskapskontrakt i forsvaret når vi ble sammen, men vi viste ikke at han skulle reise før etter ca 2 uker. Han var på opptrening på en side av landet og jeg på en annen side av landet frem til han reiste. Vi såg hverandre bare noen helger, så drog han vekk i 3 måneder. Det ble mye prating på MSN og han ringte ca 1 gang hver 14 dag etter at han reiste utenlands. Ble egentlig ganske godt kjent på den måten.. I følge bestemor er det bare sunt og ikke se hverandre på en stund.. (bestefar jobbet på båt, så hun viste sikkert va hun snakket om :gjeiper: )
Gjest Bond Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Jeg må faktisk også si at jeg er veldig enig med Pebbles - med avstandsforhold er man nødt å snakke mye mer enn ellers, så man blir utrolig godt kjent - både med de gode og ikke helt så gode sider Jeg synes faktisk at det at mitt forhold er så god som det er nå skyldes til en grad at vi var i avstandsforhold for en stund. Man blir nødt å diskutere viktige tind gjennom, og man vet veldig godt hverandres verdier, emosjoner og tanker rundt forskjellige ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå