Possibly Skrevet 20. juni 2008 #21 Skrevet 20. juni 2008 Jeg gikk med rød kjole sist jeg var i bryllup. Da hadde jeg ikke hørt om denne "regelen" engang. Jeg fikk bare positive kommentarer på antrekket.
Saeria Skrevet 20. juni 2008 #22 Skrevet 20. juni 2008 Sort og man tar med seg begravelsesstemningen i bryllupet. Grønt og man er sjalu på brura. Rødt og man har hatt seg med brudgommen, eller gud forby, gjestene viser deg mer oppmerksomhet. Nei, hjelpes meg. Så og si alle vet, eller har følge som vet, hvem brudeparet er. På en sånn dag er det lite sjans for at en tilfeldig gjest i rød kjole får all oppmerksomheten. Folk er jo der for å feire paret og reagerer ikke "instinktivt" på å vie all sin oppmerksomhet til damen i rødt vel. Det skal godt gjøres å dytte brura ut av spotlighten. Hvit kjole er vel litt drøyt å ha som gjest. De fleste gifter seg i hvitt og ønsker gjerne å være den eneste i hvit kjole. Alle andre farger hadde ikke jeg brydd meg om hvertfall.
Gjest Gjest_Ponine_* Skrevet 20. juni 2008 #23 Skrevet 20. juni 2008 Jeg har vært i bryllup der forloveren til bruden hadde knallrød kjole, og både brudens mor og brudgommens mor hadde sorte kjoler. Ble ikke noe misnøye av den grunn.. Forloveren hadde ikke hatt seg med brudgommen, og ingen trodde det, samtidig som at ingen av mødrene sørget over begivenheten. Tror nok de fleste oppegående brudepar i dag ikke bryr seg så alt for mye om dette, så lenge man ikke forsøker å overgå brudeparet. Jeg har mange venner som aldri har hørt om at man ikke skal ha rødt eller sort i bryllup, og selv hadde jeg nok ikke visst om disse "reglene" hadde det ikke vært for dette forumet.
Gjest Elfrida Skrevet 20. juni 2008 #24 Skrevet 20. juni 2008 Er det virkelig noen som bryr seg om farger på kjolene til bryllupsgjester lenger? Det sier seg vel selv at det er bruden som skal ha brudekjole, men ellers mener jeg man står fritt så lenge man følger antrekksbeskrivelsen i invitasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #25 Skrevet 20. juni 2008 hadde heller ikke hørt om rød og svart-regeln før KG, så det tror jeg ikke kan være fastlåste regler i samfunnet I bryllup i fjor, hadde forloveren til bruden en nydelig evig rød kjole på seg, som ble en flott kontrast til brudens ivoryfargede! men hvitt og hvitnyanser syns jeg gjestene kan holde seg unna akkurat på den dagen..
Gjest glamourgirl Skrevet 20. juni 2008 #26 Skrevet 20. juni 2008 Nydelig kjole, TS. Jeg vet godt hvordan det er å ikke passe inn i alle kjolene man ønsker, jeg er høy og har ikke vanlig "konfeksjonsfasong". Sist jeg var i bryllup kjøpte jeg meg verdens vakreste sorte Dolce&Gabbana kjole... Jeg har aldri før følt meg så vel, og fått noe som har vært så pent til meg og framhevet figuren min på en så lur måte. Etterpå ringte jeg til bruden og sa, jeg kommer i sort, sånn er det... (jeg var heller ikke den eneste) Det viktigste er å føle seg vel, det tror jeg du vil i den kjolen, så lenge du ikke tenker for mye på det... Kose deg i bryllup, gå med rødt og hevet hode!
Trampe Skrevet 20. juni 2008 #27 Skrevet 20. juni 2008 Forloveren min hadde rødt og ei venninne gikk i hvitt. Hva er problemet med det?? Jeg har aldri skjønt kleskodene jeg. Så lenge man ikke kommer i brudekjole eller grilldress kan det da ikke være noe problem.
topsy Skrevet 20. juni 2008 #28 Skrevet 20. juni 2008 Nå har jeg hørt det også!!! At en ikke kan kle seg i sort eller rødt i bryllup? Mulig jeg og min omgangskrets er totalt bak mål, men det har iallefall vi aldri praktisert. Og alle ble lykkelig gift og hadde vellykkede bryllup fordi I forrige bryllup gjorde jeg tydeligvis en kjempeskandale da... min lange flotte kjole var sort OG rød. Men, jeg fikk bare mange flotte kommentarer for min nydelige kjole :-) Og dessuten, må det vel være viktig at gjestene også føler seg vel når en er pyntet til fest? Ha på deg din pene kjole med god samvittighet du :-) Skulle en ikke ønske gjeste i nevnte farger, får det heller skrives i innbydelsen, men jeg kan ikke forstå hva som skal være årsaken til at en ikke kan kle seg som en vil (uten hvit og kremhvit da så klart)
BAMBI<3 Skrevet 20. juni 2008 #29 Skrevet 20. juni 2008 skal ha svart ( sølv/svart) kjole i et bryllup til helga jeg, ser ikke noe galt i det. I bryllupet mitt hadde mange gjester hvite, røde, svarte kjoler. og tom en selvlysende grusom gul kjole var det ei som hadde på seg, men brydde meg ikke om det. En ting som jeg syntes er mye verre er gjester som stiller opp med krøllete klær, eller jenter i lårkorte billig kjoler, selv om de er pene selvfølgelig
Gjest Reka Skrevet 20. juni 2008 #30 Skrevet 20. juni 2008 Helt idiotisk med sånne kleskoder, så lenge man ikke kommer i hvitt har det da virkelig ingenting å si!!! Må da være en million andre ting å bekymre seg over på en bryllupsdag enn hva slags farge gjestene har på antrekket! :dåne: Så ts, jeg synes helt klart du kan gå med den kjolen! :-D
Amadea Skrevet 20. juni 2008 #31 Skrevet 20. juni 2008 Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne gå i röd kjole som bryllupsgjest? :klø:
NovaFlare Skrevet 21. juni 2008 #32 Skrevet 21. juni 2008 Oisann, jeg formulerte meg feil.. jeg mente ikke kremfarget, som i hvitt, jeg mente mer sånn at fargene kunne være sånn duse, altså ikke sjokkfargede, siden det synes så godt Personlig hadde jeg gikk blanke i hvordan gjestene gikk kledd, jeg selv drømmer om svart brudekjole, jeg mente bare at jeg ikke ville gått i rødt uten å ha spurt om det var greit, selv er jeg overhodet ikke imot det, altså.
angeleyes Skrevet 21. juni 2008 #33 Skrevet 21. juni 2008 Oi, dette med "regler" for røde og sorte kjoler i bryllup var nytt for meg! Jeg gikk med rød kjole i forrige bryllup, men tror ikke noen mistenkte meg for å ha hatt meg med brudommen fordet. Så lenge ikke noen av gjestene kommer med hvit kjole som minner om brudekjole synes jeg det er greit.
Petrina Skrevet 21. juni 2008 #34 Skrevet 21. juni 2008 Jeg har ikke kjent til denne rød kjole-regelen (eller svart, for den saks skyld) før jeg meldte meg inn i KS. Det skal visst bety at du har hatt deg med brudgommen. Hvis noen seriøst tror at du har hatt noen runder i høyet med han, for så å kunngjøre det i bryllupet etterpå med kjolen din, så får de heller bare tro det, sier nå jeg. Spør gjerne bruden for sikkerhets skyld tilfelle de er veldig opptatt av disse kles-tradisjonene. Vi vil vel ikke at bruden forlater brudgommen ved alteret pga budskapet til kjolen din? Det skal noe til å stjele oppmerksomheten fra brudens kjole. Hvis hun har en veldig "ordinær" kjole, bør hun heller sette kleskoden deretter hvis det kan bli et problem. Signerer denne! Jeg visste ikke om at rødt var fy før jeg leste her jeg!! Sort kjole har jeg også gått i i et bryllup - men da en sort med blomstermønster foran + et oransje sjal til. Fikk ingen reaksjoner på det. ..men igjen - det er jo forskjellige meninger ute og går.. Jeg som brud bryr meg uansett ikke om gjestene kommer i hverken sort eller rødt. Bare de styrer unna helt kremhvitt..
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #35 Skrevet 21. juni 2008 Jeg brydde meg ikke noe om det da vi giftet oss, det var både røde og sorte kjoler i bryllupet vårt For meg er det gammeldags å ikke "tillate" det, men kan du ikke lufte det for brudeparet? Er jo ikke noen hemmelighet hva du skal ha på Håper det ordner seg!!! Det er ikke sikkert du får ett ærlig svar fra bruden, så da er du like langt...
Gjest Purple Haze Skrevet 21. juni 2008 #36 Skrevet 21. juni 2008 Jeg hadde heller aldri hørt om dette med rød/svart kjole i bryllup, og jeg har levd en stund.... dette må være en antikvarisk regel. I bryllupet til en av mine beste venninner, hadde jeg rød kjole, og det samme hadde forloveren. Jeg reagerte mer på andre kvinnelige gjester som gikk i mini-mini skjørt eller langbukse. Det syns jeg ikke er bryllupsantrekk.
mustapippuri Skrevet 21. juni 2008 #37 Skrevet 21. juni 2008 Har man satt seg inn i skikk og bruk så vet man disse reglene. Trodde dette var almennkunnskap jeg, men så feil kan man ta.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. juni 2008 #38 Skrevet 21. juni 2008 Har man satt seg inn i skikk og bruk så vet man disse reglene. Trodde dette var almennkunnskap jeg, men så feil kan man ta. Noen ganger kan man ta så skammelig feil, ja....hehe
Gjest Bellatrix Skrevet 21. juni 2008 #39 Skrevet 21. juni 2008 Har man satt seg inn i skikk og bruk så vet man disse reglene. Trodde dette var almennkunnskap jeg, men så feil kan man ta. Jeg har kjent til disse reglene sine jeg var i mitt første bryllup for over 15 år siden. Men jeg synes regelen er teit. Så lenge man har pyntet seg og ikke ser ut som bruden synes jeg man kan kle seg som man føler for.
mustapippuri Skrevet 21. juni 2008 #40 Skrevet 21. juni 2008 Noen ganger kan man ta så skammelig feil, ja....hehe Ja, her har jo folket hverken lest skikk og bruk eller smakt speltlomper. Hvordan skal det gå med verden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå