Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. juni 2008 #1 Del Skrevet 19. juni 2008 Jeg og samboer er ikke medlem av Obos, og de har mange leiligheter som kan være aktuell for oss, men så tenker jeg, det er jo sååå mange som har vært medlem i åresvis og har det da noe hensikt å i det hele tatt melde seg inn? Jeg har også forstått at en kan arve medlemskap, eller regisstrere barn i Obos, sånn at når de er voksne og skal kjøpe bolig, så har de gjerne allerede 25 års medlemskap, og om vi kommer med vår ansenitet på noen få mnd, så sier det seg selv hvordan utfallet av det vil bli. Bolig vi kan vurdere er på Oslo øst. Eller kanskje jeg tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 20. juni 2008 #2 Del Skrevet 20. juni 2008 Skal du kjøpe Obos-leilighet må du være medlem. Det vil alltid være sjanse for at det kommer noen med lenger ansiennitet enn dere, men det kan alltid komme noen med mer penger også. Jeg har Obos-leilighet, og meldte meg inn samme dagen som vi kjøpte. Man kan jo ha flaks også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leeloo Skrevet 20. juni 2008 #3 Del Skrevet 20. juni 2008 Det er visst ganske mange salg hvor ingen har meldt forkjøpsrett, selv der noen av interessentene er OBOSmedlem. Om dere da er de eneste som har meldt forkjøpsrett vil dere få leiligheten om dere ønsker å ta over vinnerbudet, selv om det er noen med lengere ansenitet som vant budrunden. Kjipt å sitte på andre siden av den delen, miste en leilighet dere har høyeste bud på til til noen dere ville hatt lengere ansenitet enn hadde dere meldt dere inn nå Har meldt inn dattenem min også, så har hun en god sjanse når hun blir voksen (man kan nemlig ikke overføre medlemsskapet sitt hvis man selv bor i en OBOS leilighet, tror jeg da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Page Skrevet 20. juni 2008 #4 Del Skrevet 20. juni 2008 Vi har ingen planer om å kjøpe oss Obosleilighet, men meldte oss likevel inn for flere år siden. Man vet jo aldri. Dessuten tenkte vi på at medlemsskapet kan overføres til egne barn, og det kan jo godt hende de en gang i fremtiden ønsker å skaffe seg en Obosleilighet. Som andre sier, det hender det ikke dukker opp andre kjøpere med Obosmedlemsskap også, og da har dere jo en fordel selv om medlemsskapet er nytt. Det koster veldig lite pr år, og gir også en rekke fordeler og rabatter, bl.a på forsikring, lån - og faktisk billetter til kulturopplevelser som kan være verdt å ta med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick Skrevet 20. juni 2008 #5 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Mange ganger holder det med relativt kort ansiennitet for å få tilslag, fordi de som konkurrerer om boligen nettopp har meldt seg inn i forbindelse med akkurat den boligen. Meld dere inn nå, så slipper dere å miste boligen til noen som har vært medlem i en dag lenger enn dere. Det skjer. Endret 20. juni 2008 av Kick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 22. juni 2008 #6 Del Skrevet 22. juni 2008 Vi tok en leilighet fra de som vant budrunden med ca 1 mnd ansiennitet i obos Og vi mistet en leilighet en mnd før, fordi vi ikke var medlem. Hadde vi vært medlem i noen år (lenger enn de som tok den), hadde ikke de som tok vår første leilighet fått tatt den fra oss. Meld deg inn!! Det koster ikke mye, og det er masse medlemsforeler også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå