Gjest 70modell Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg var en kort tur innom barnehageyrket, men forlot det ganske fort da det var et ekstremt slit og ansvar i forhold til lønn. Selvsagt var det koselig å jobbe med barn og sånt, men arbeidsforholdene i den gjennomsnittige barnehage er veldig tøffe og slitsomme fra hva jeg vet. Så har det alltid undret meg hvorfor kvinner og menn jobber i dette yrket og forblir der år etter år, og kanskje jobber der for resten av livet. Det er jo litt rart å tenke på da, hva er det som tiltrekker en til å jobbe under slike forhold for en lønn som er lavere enn norsk minstetrygd? Det første jeg tenkte på var pedofile som bare må være hos barna. Først som en spøk egentlig, men hva om det er noe i det? Jeg mener ikke i så fall at det er slemme pedofile som skader barna, men kanskje snille pedofile som bare elsker ungene over alt og vil være nære dem? Det finnes jo snille pedofile også, som det finnes slemme, men jeg tror de fleste faktisk er snille. Jeg tenker ikke bare på menn da, men også kvinner, fordi de finnes jo også. Pedofile kvinner altså. Dette er litt skremmende å tenke på, men jeg tror ingen bør være redde fordi barnehager er veldig sikre og jeg tror ikke det er lett å begå overgrep der. Vi vet liksom aldri. Det finnes ingen pedofildetektor eller noe sånt. Hva vet vi liksom? Det er bare så rart at så mange kan leve under så slitsomme forhold for en så liten lønn uten å streike eller kreve mer liksom. De bare jobber der alle sammen og er strålende fornøyde. Märkeligt eller hur? Jeg lurer bare på om noen her på KG har noen synspunkter og tanker på dette her jeg. Håper jeg ikke tucher et skummelt tema, men vi bør kunne skrive om sånt da. trine
SuperGjest Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Har tanken om at mange faktisk liker jobben sin veldig godt og ikke har noe ønske om noe annet, slått deg? Man trenger ikke være pedofil for å like å jobbe med barn. Slitsom jobb ja, lavt lønnet ja, men du skal ikke se bortifra at selv om du ikke likte jobben så er det mange som elsker den uten skjulte motiver. Ikke bare er det mange som liker jobben, men så er det sikkert mange i en slik jobb som drømmer om styrer-jobben en dag, som ikke orker å gå ut i arbeidsmarkedet igjen og som ikke ser for seg at de kan få noe annet. Hvis du skal vri det i en slik vending som du har gjort det her så kan man også spørre seg hvorfor mennesker blir i andre jobber, som f.eks renholder, butikkmedarbeider og postbud. Må det virkelig være slik at man må ha en eller annen spesiell tiltrekning til jobben for å bli der ved lav lønn, som pedofili, vaskemiddel-fetish, strekkode-fantast og brevsamler?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. juni 2008 #3 Skrevet 20. juni 2008 Det er nok enda flere kvinner med overanstrengt pedo-redsel tanker, enn pedoer i seg selv. Da kan man jo spørre seg om hva som volder størst skade?
LilleSiri Skrevet 20. juni 2008 #4 Skrevet 20. juni 2008 Klart alle vi underbetalte assistenter i barnehagene kun jobber der fordi vi er pedofile monstre som ikke kan leve uten å være innpå små barn. Det er i allefall ikke det at vi elsker jobben vår fordi den er så givende og full av kjærlighet og glede... :kaffe:
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #5 Skrevet 20. juni 2008 Synes ikke lønnen min er så dårlig jeg... ped leder
sEnsAtion Skrevet 20. juni 2008 #6 Skrevet 20. juni 2008 Jeg tror vi er naive dersom vi tror at alle barnehager er fritatte fra pedofile assistenter og ledere. Dette er fordi ikke alle pedofile er ”monstre” som begår overgrep mot barn. Sånn sett, kan man si at det spiller liten rolle hva slags følelsesliv man har så lenge barna ikke blir utsatte for noe ulovelig eller uetisk, fordi dette kan vi ikke kontrollere på noen måte.
sEnsAtion Skrevet 20. juni 2008 #7 Skrevet 20. juni 2008 Synes ikke lønnen min er så dårlig jeg... ped leder Litt uheldig signatur der, i henhold til trådens tema. :gjeiper:
Gjest Evine Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Frisøren min (en ung jente) kunne fortelle meg at svært mange frisører valgte å gå over til å jobbe i barnehage fordi de var lei av å jobbe skift .. Da jeg var ung begynte folk å jobbe i barnehage hvis de ikke kom inn videre på skolen .. det var liksom et av de få yrkene (assistent) som ikke krevde noe som helst utdannelse .. Slik var det da .. det er vel kanskje ikke slik nå lenger? Når det gjelder pedofile så finner man de overalt hvor barn finnes .. de søker seg til barnehager, skoler, speider, idrett, osv ..
sEnsAtion Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Frisøren min (en ung jente) kunne fortelle meg at svært mange frisører valgte å gå over til å jobbe i barnehage fordi de var lei av å jobbe skift .. Da jeg var ung begynte folk å jobbe i barnehage hvis de ikke kom inn videre på skolen .. det var liksom et av de få yrkene (assistent) som ikke krevde noe som helst utdannelse .. Slik var det da .. det er vel kanskje ikke slik nå lenger? Det er sånn ennå. Barnehagene kan ikke stille noen krav til ansettelse av assistenter fordi det er flere ledige stillinger enn det er mennesker til å fylle. Når det gjelder pedofile så finner man de overalt hvor barn finnes .. de søker seg til barnehager, skoler, speider, idrett, osv .. Statistsikk sett skjer de aller fleste overgrep i barnets eget hjem av en nær slektning eller i en nær slektnings hjem. Statistisk sett er derfor barna tryggest når de er på barnehage, skole, idrett, speider, osv. Og minst trygge når de sendes til onkel og tante, bestefar og bestemor, eller lignende. De fleste foreldre har en motsatt holdning til problemet, og tror at barna er mest utrygge når de ikke er hjemme. Paradoksalt nok er det slektningene man skal være mest obs på, ikke fremmede. Statistisk, iallfall. Man må ikke bli paranoid. De som ønsker å skade barn er heldigvis i et ganske mindretall og det viktigste er å fokusere på at de menneskene som omgås ditt barn er snille og gode mot barnet. Og til slutt er det viktig å ha øyne og ører åpne, og ikke være redde for å ta tak i det dersom barnet plutselig begynner å oppføre seg annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå