Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et litt sykt spørsmål, men kom bare til å tenke på det... er det mulig å gå ned flere kilo i løpet av bare ei uke? eller har kroppen ei grense for hvor mye den kan gå ned?

Er det ikke sånn at kroppen bare er i stand til å lagre 100gram fett hver dag? er det en slik grense også for nedgang i vekt? eller kan man løpe hele dagen og gå ned masse?

Videoannonse
Annonse
Gjest StockDama
Skrevet

sikkert mulig, men tvilsomt sunt.

Skrevet

syns 5 kg hørtes myye ut på en uke...

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke sånn at hvis du er veeeldig overvektig så kan du rase ned i vekt ganske raskt ? Så går det saktere og saktere nedover? Er vel kanskje derfor mange ikke klarer å gå ned fordi de gir opp når denne "stagneringen" kommer.. har hørt dette før et sted.. og da er det vel fullt mulig å gå ned 5 kg på en uke, mye vann osv som forsvinner da, ikke nødvendigvis fett... tror jeg

Skrevet

Det er fint mulig å gå ned 5 kilo på en uke, men det er ikke mulig å gå ned 5 kilo med fett. Stor forskjell. Går man ned 5 kilo på en uke vil det være endel vann, tarminnhold og litt muskler i tillegg til litt fett.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var det jeg tenkte. Man tror man har gått ned mange kilo i fett, men det meste er vann, mindre i magen rett og slett osv....Jaja, det var bare en tanke, ingen planer om å prøve :gjeiper:

Skrevet

Man kan gå ned 5 kg på ei uke, men det er absolutt ikke bra for helsa! Det sies at hvis en går ned fort i vekt, lagres fett i cellene og en får vanskligheter me å gå ned mer i vekt senere....

Skrevet

Ja, det er sikkert mulig, men det er utvilsomt både usunt og krever utrolig mye å ha et så stort vekttap på så kort tid. Og når vekten går fort nedover, har den vel en tendens til å gå like fort opp igjen?

Gjest Gjest
Skrevet

Det er fullt mulig for de som bruker litt folkevett. Sager man av seg beinet er man kvitt mer enn 5 kg

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg har gått ned tilsvarende, da hadde jeg influensa, 40 i feber, dehydrert og spydde som en galning. Glykogenlagrene ble tømt, vann forsvant og jeg hadde helt tom mage. Raste ned i vekt. Men det gikk nok like mye på muskelmasse/mageinnhold/vann som fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...