Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen her som har hatt nyrebekkenbetennelse?

Altså en urinvesinfeksjon som har spredt seg oppover...?

Lurer på om man VET om man har det liksom? Om det er så vondt at man bare vet?

Har nemlig hatt en urinvesinfeksjon en stund. Leverte ny prøve idag, og infeksjonen var ikke gått bort enda jeg har gått på antibiotika.

Skal ringe legen i morgen for å få svar på dyrking og noe greier.

Er bekymret fordi jeg er gravid, og hva om det har gått til nyrene??

Derfor lurer jeg på om symtomene er så sterke at man VET? Eller om de er mer diffuse.

Føler meg slapp, ondt i hode, trøtt... litt vondt i ryggen men d kan like godt være vanlige graviditetsrygg problemer.........

Help?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Noen ganger er man så dårlig at man vet, andre ganger er det liten forskjell på "vanlig" uvi og nyrebekkenbetennelse. Begge deler behandles uansett på samme måte.

Skrevet

Oh yes ... nyrebekkenbetennelse har jeg hatt, og det er det vondeste jeg noensinne har opplevd. Jeg hadde vondt i nyrene (naturlig nok), skyhøy feber, og var så dårlig at jeg ringte rundt til familie og venner bare for å være sikker på at jeg hadde noen kjente og kjære i nærheten. Jeg trodde nesten jeg var døden nær. Kom meg etter mye om og men til legevakta, fikk antibiotika, og var så å si helt frisk neste dag.

Skrevet
Lurer på om man VET om man har det liksom? Om det er så vondt at man bare vet?

Jeg har hatt nyrebekkenbetennelse 4 ganger og jeg visste definitivt at det var noe mer enn bare urinveisinfeksjon. Det er desidert det vondest jeg har vært med på - klarte nesten ikke å gjøre rede for meg på legevakten.

Har også noen venninner som har hatt det og de opplevde akkurat det samme som meg.

Så jeg tror nok du hadde merket det, dersom du hadde nyrebekkenbetennelse...

Skrevet

Hmm, det høres jo betryggende ut sånn sett. At man har meget vondt. Er liksom det jeg har hørt også...

Men de ser på en urinprøve om det er det sant? og eventuelt hvilke bakterier det er snakk om?

Skrevet

Drikk tranebærjus i ville mengder! Det hjalp meg iallefall.

Skrevet

Bortsett fra å føde, så er det det vondeste jeg har opplevd.

Skrevet

Går på tranebær hver dag vanligvis. Men når antibiotika ikke virker så har jeg ikke helt troen på tranebær akkurat i dette tilfellet.

Skrevet

Har også hatt nyrebekkenbetenelse, og det var forferdelig vondt ja, klarte ikkje å gå og hadde høg feber. Var senge liggende i nesten fjorten dager etter at eg begynte med medesin.

Skrevet

Da klarer jeg gjerne å slappe av da. Og ha troen på at det ikke er det jeg har...

Får vel vite det i morgen om jeg har det uansett? For er jo derfor de dyrker eller? For å se hvor kraftig urinvesinfeksjonen er, hva bakterier osv? Og da kan de vel se om det er nyrebekkenebetennelse?

Er vanligvis ikke så nervøs av meg. Men jeg er førstegangsgravid og har hørt så mye skummelt om dette. :(

Gjest Gjest
Skrevet

Veldig vondt i ryggen(nyrene)!Så vondt at jeg ikke klarte å dusje,spise eller sove.Var hos en idiotisk lege som sa at jeg kunne prøve kiropraktor når jeg sa at jeg hadde så vondt i ryggen og viste han at det var vondt på hver sin side av ryggen.Gikk med det i ca.4 dager!!Fikk først for svake medisiner og så fikk jeg de riktige.Hadde veldig vond blærekatarr,kvalm osv. Gå til legen,ta en test få medisiner hvis det er nyrebekkenbetennelse,hvis det er blærekatarr drikk juice og vann! Man får medisin som er bedre for gravide.

Skrevet

Jeg har også hatt det flere ganger, og kjenner godt at dette er noe anne enn urinveisinfeksjon ja! Hadde jeg ikke visst at det var mulig for infeksjonen å spre seg og nå nyrene, hadde jeg sikkert vært overbevist om at jeg ikke hadde lenge igjen :fnise:

Viktig å ikke gå for lenge med det uten behandling da, kan jo ende med nyresvikt.

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for mange svar.

Ringte legekontoret i morges, og det var ingen oppvekst av bakterier, så jeg er nok kvitt urinveisinfeksjonen og nyrebekkenbetennelse er det iallefall ikke.

Urinen var nok bare litt forurenset.

Da kan jeg slappe av :)

Annonse
Gjest Gjest_mamma1_*
Skrevet
Bortsett fra å føde, så er det det vondeste jeg har opplevd.

'

Signerer denne. Det var helt grusomt.

Skrevet

Det er vel vanlig at man går veldig høy feber av nyrebekkenbetennelse også. Hos meg sted feberen så fort at jeg fikk såkalte frostrier. På forhånd hadde jeg hatt vondt nederst i ryggen, dårlig matlyst og ABSOLUTT ikke lyst på alkohol! (det er vel uansett ikke aktuelt for deg i og med at du er gravid, men jeg var på sydenferie da jeg ble syk... :gjeiper: ). Som andre har nevnt her inne så var det virkelig så vondt at jeg trodde at dette var slutten... hehe.

Men det virker jo som om det ikke er det du har. For alt jeg vet har du kanskje fått svar av legen din allerede:) god bedring!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...