Gå til innhold

Eksamenslesing.. og motivasjon

Theolina

Anbefalte innlegg

:-? Hei.. :-?

Sitter her og skal lese til eksamen.. Skal ha hjemmeeksamen mandag i et gørr kjedelig fag.. Handler om hvordan du kan bruke IT til å gjøre bedrifter konkurransedyktige i markedet og noe piss.. Bøkene og faget er så sinnsykt tørt.. og gørr kjedelig.. :evil:

Vet ikke hvor jeg skal få motivasjon til å lese jeg..

Har prøvd å lese 5 sider og så spise en smågodt, lese 5 sider og spise en smågodt, men det er liksom oppbrukt nå..

Noen som har et tips til hvordan jeg kan motivere meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har desverre ingen tips, sliter med det samme selv...

Hadde en eksamen i går, og den gikk ikke så alt for bra, men jeg tror jeg står. Så er det en eksamen igjen, og den er på fredag. Ikke engang tanken på at hvis jeg klarer meg på den også så har jeg sommer og FRI, og ikke flere eksamner noensinne klarer å få meg til å sette meg pent med pensumbøker og lese....

Virker rett og slett umulig dette her... Kanskje noen andre har noen supertips til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det..

Skal ha 3 eksamener før 10.juni..

Men er så LEI.. gidder ikke lese mer. Selv om jeg vet at om ca 20 dager er jeg ferdig utdannet og greier.

Jeg er såå skolelei nå..

:(:(:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi skal starte en "jeg er leeeeeei-tråd" - sitter og prøver å forstå periodisering i regnskap, og nå orker ikke hodet mitt mer. Så derfor går jeg på kino i kveld! Skal jo ikke ha eksamen før onsdag til uka...

Lykke til med motivasjonen! Og hvis dere finner den, kan dere vise den veien til meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte ut en etterlysning på Snikk-snakk jeg, men oppfordring til den som ev. måtte ha funnet motivasjonen. Så får vi se hva som skjer.

*krysse fingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Joiner drittlei-klubben jeg også.... :roll:

Har første av fire eksamener neste uke og siste 19.juni... Er sååå lei, orker ikke mer!! Og har bare ca 1 måned igjen, jippi....

En ting som funka ganske bra på meg i begynnelsen (er dessverre oppbrukt nå...) er så sette på en alarmklokke om f.ex ca en time, og si til deg selv at innen den ringer skal du ha lest x antall sider. Ikke lov å gå på do, vaske klær, titte på kg, organisere cd-samlingen alfabetisk etc. før den ringer... Var sinnsykt effektivt i ett par dager ihvertfall!

Vel, lykke til med lesinga jenter!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke funnet motivasjonen, men tenkte jeg kunne bidra med et lite arbeidstips som jeg pleide å bruke under eksamenslesing:

Når det er lese-eksamen blir det veldig kjedelig og sitte og lese hele veien. Jeg prøvde derfor å notere ned det som var mest viktig etter å ha lest et kapittel. Da fikk jeg et avbrekk, samtidig som jeg fikk skrive litt om det jeg hadde lest slik at ting festet seg litt bedre på hjernebarken. Disse notatene er også veldig bra å ha å lese på når det er på tide med den "siste finpuss".

Fungerer sikkert ikke for alle, men det hjalp meg! Dessuten hadde jeg mål med belønninger underveis, feks at hvis jeg leste så og så mange kapitler i dag så kunne jeg gå på kino på kvelden.

Lykke til alle som har eksamen. Vet det høres rart ut, men jeg savner faktisk studie- OG eksamenstiden. Deilig å styre dagene helt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara

Ser det er flere enn meg som sliter. Har dessverre ingen geniale tips jeg heller...

Har hatt en skikkelig dårlig dag i dag, en eksamen som ikke akkurat gikk slik jeg ville. :cry: Og hva venter meg når jeg kommer hjem - jo mere lesing. Har eksamen på fredag også. Sukk. Prøver å trøste meg med en eksamen som jeg hadde på mandag, som gikk bra. Hjelper likevel ikke til å motivere meg til mer lesing...

Ønsker dere lykke til... Måtte motivasjonen komme flyvende

:engel: (på englevinger kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å tenk på at sånn som arbeidsmarkedet er nå så MÅ du ha gode resultater, for da blir det så mye enklere å skaffe seg jobb!

Jeg er enig at det går ikke å bare sitte og lese som om man leser ukeblad. Man må lære seg stoffet, ta notater osv. Jeg er veldig lite glad i presslesing selv, så jeg passer faktisk på å lese litt gjennom hele semesteret...da er eksamensperioden myye mindre fæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja... eksamen er ikke akkurat det morsomste som finnes.... :roll:

Er i full gang selv.

Jeg prøver å variere dagene mine mest mulig. Bytter på å sitte på lesesalen, biblioteket og hjemme. Prøver å trene enten ved å gå på aerobic-timer eller jogge.

Er også flink til å gjøre ting sammen med venner om kveldene, som kafe, kino, filmkvelder eller velværekvelder med hårkur og ansiktsmaske!!

Det hjelper å gjøre andre ting enn å bare lese. Det å være snill med seg selv er kjempeviktig!!! :D

Lykke til på eksamen alle sammen!!! (måtte vi alle få gode karakterer :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to 5 dagers eksamener på to uker (ok.. den ene varte fra mandag til fredag.. den andre fra tirsdag til mandag...) og to dager å lese på til neste eksamen, som er i morgen.. Så er man rimelig sliten!

Jeg er sliten av lesing, konsentrasjon og så videre.

MEN... Jeg gjør innimellom noe for å belønne meg selv hvis jeg har vært flink. En halvtime på nett, en time med en god bok for å koble ut, gå en tur og få litt luft.. Det hjelper litt i alle fall

Lykke til på dine eksamener!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms Chanandler Bong

Har seks eksamener igjen før jeg forhåpentligvis kan kalle meg trafikklærer, så dersom noen har noen gode tips for motivasjon så vær så snill og del dem.

:-?

Måtte vise min dyktighet som lærer i bil i dag. Gikk ikke helt som jeg kunne ønske, men alle de som var med meg ut i bilen overlevde. Antar det er godt for noe. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har to ynkelige eksamener om et par uker, en muntlig og en skriftlig. Dessverre går det ikke så bra med lesing og slikt, av ulike årsaker. Mye stress i hverdagen, og ting og tang å tenke på på hjemmefronten. Mistenker også at helsa gjør sitt for å bremse meg.

jeg klarer rett og slett ikke å konse om mer enn en ting av gangen, og da går det til helv.. å måtte lese på to fag samtidig.

Jeg spekulerer på å ikke ta den muntlige, slik at jeg kan konse på den skriftlige. dessverre er avmeldingsfristen gått ut. Da er vel alternativet.. å stryke? Møte opp på eksamensdagen og si: "Hei, her er jeg, men jeg svarer ikke på noe. Vi ses i neste runde. " ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Jeg er også så alddeles drittlei eksamen for tida! Har hatt 4 stk, og har en igjen. Jeg blir rett og slett fysisk syk av alt presset! :x

Har en hel haug med tunge, tørre fag, og det er ingenting som hjelper på motivasjonen. Er det uinteressant, så er det uinteressant... Det eneste som hjelper er tanken på tittelen jeg får om litt over 3 år :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...