Gå til innhold

Alenemor=turn off

Honey Bee

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Kanskje mindre verdt?

Fordi, mange menn vil ha barn, og når en kvinne setter foten ned for at han skal kunne få barn, kan du regne med å være singel LEEENGE.

Ingen vil ha slikt dritt i et forhold, hvor bare jenta skal rulerere, og hatt seg med flere menn og fått barn

Jaha?

Om man blir singel fordi man ikke vil ha flere barn beror jo på hva den man treffer vil?

Til det siste du skriver :ler: Joda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Leken

Jeg har to og er forelsket i en som har to....

Hvor mange barn vedkommende har spiller ingen rolle, det er ikke noe problem så lenge man har føleser og grunnverdier på samme plan.

Der det er hjerterom osv..

Lykke til, du treffer en som ikke ser tall i barna men hjerterom. Tenk å få lov til å ta del i livet dems da, må jo være moro det da. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta noen av dine venner å bruk de som en føring på hvordan de fleste har det.

En artikkelserie basert på hundrevis av historier fra skilmissebarn i Aftenposter viser at det dessverre er tilfelle, men jeg skal uansett ikke dra den videre siden det er langt utenfor tema for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes ts har vært modig jeg! Hun har våget å satse på 2 menn i livet men brente seg og ble sittende igjen alene. Alle de som har slengt med leppa her inne er antagelig unge mennesker som ikke har forstått at livet ikke alltid ender som man ønsker.

Til TS: selv om det vil ta lenger tid for deg å finne en kjæreste nå så må du huske på at når du først møter en mann så vil det være en som er raus og god og virkelig VIL være sammen med deg :)

Da er mange kvinner her i landet "modige", for det er faktisk en liten del av statsbudsjettet dedikert "Bare" til denne delen av befolkingen av alenemødre. Faktisk har det vært flere tv programmer bare for disse mødrene.

Så hun er i samme båt så veldig, veldig, veldig.. mange andre kvinner her i landet. Så kanskje ikke så modig allikevel, men litt løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mange kvinner her i landet "modige", for det er faktisk en liten del av statsbudsjettet dedikert "Bare" til denne delen av befolkingen av alenemødre. Faktisk har det vært flere tv programmer bare for disse mødrene.

Så hun er i samme båt så veldig, veldig, veldig.. mange andre kvinner her i landet. Så kanskje ikke så modig allikevel, men litt løs?

Ja huff,det er fælt :sukk:

Jeg skulle nok satt opp prisen på musa mi,så hadde jeg hatt råd til gummi :ler:

Endret av Honey Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artikkelserie basert på hundrevis av historier fra skilmissebarn i Aftenposter viser at det dessverre er tilfelle, men jeg skal uansett ikke dra den videre siden det er langt utenfor tema for tråden.

Selvfølgelig er det mange skilsmissebarn som sliter,jeg har lest den artikkelen du sikter til.Et par av de har også opplevd litt spesielle brudd også,som kanskje ikke er like vanlig.Det er også mange barn som vokser opp i dysfunksjonelle hjem med gifte foreldre,de kommer ikke like godt frem.

Det er heller ikke så lett for barn å være skilsmissebarn når de opplever holdninger som det du og andre har.

Endret av Honey Bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest Merete
Så trist at det ikke alenemødre blir berømmet for innsatsen de gjør - i det minste får en oppmuntrende klapp på skulderen. Hvorfor slår man rundt seg her med at trådstarter og de i lignende situasjon er slabbedasker, løsslupne, resurssvake....

Man vet ikke alltid hva livet bringer, og noen ganger ender det som her med fire barn med to fedre og der ingen av foholdene har holdt.

Neivel, men jeg regner med at mange av dere besserwissere her inne har hatt en god porsjon flaks som ikke også har endt opp med flere fedre til barna deres.

Og hvis noen lurer: Jeg har to barn med samme mann, er nå singel, ønsker ikke flere fedre (og dermed stenger jeg muligheten for flere barn), men jeg synes pokker ikke at det gjør meg til en som er mer verdt enn trådstarter.

Enig. Jeg har også to barn med samme barnefar. Hvis jeg hadde truffet en ny som ønsket seg barn er det slett ikke utenkelig at jeg hadde gitt etter og fått et kull til. Hvis denne nye mannen så forlot meg etter noen år, ja da hadde jeg sittet i TS situasjon. Skal man la være å tørre å få barn med mann nr to i fall det skjærer seg og man blir sett på som en løssluppen skjøge i ettertid????

Når det er sagt: Jeg hadde nok i teorien vært skeptisk til å inngå forhold til en mann med fire barn med to ulike mødre. Først og fremst ville jeg nok lurt litt på hvordan og hvorfor ting ble slik, om det var han som ikke fungerte i forhold osv. Men hvis dette falt på plass ville jeg nok likevel vært skeptisk til at det skulle være tre samværsforeldre på banen før hver eneste sommerferie. Hvis barna hadde vært store og på vei ut av redet ville jeg ikke brydd meg. Og i praksis: Hvis jeg var tilstrekkelig forelsket ville jeg nok ikke latt fire barn stoppet meg. Selv om jeg i teorien ikke syns det hadde vært noe gunstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Honey Bee_*

Tenkte jeg skulle informere om at nå har truffet en fyr som gir faen i hvor mange menn jeg har barn med.Han er hodestups forelsket og tar med seg det det måtte være nemlig fordi jeg er en flott dame :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja huff,det er fælt :sukk:

Jeg skulle nok satt opp prisen på musa mi,så hadde jeg hatt råd til gummi :ler:

:ler:

Jeg svarte deg tidligere i tråden, før den tok av. Må si at du blir mer og mer attraktiv etterhvert som jeg leser, haha. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zahara76
Jeg syns synd på barn som ikke kan feire jul og reise på ferier med både mor og far, og tidvis kommer til å dårlig samvittighet overfor en av partene.

Men hærlighet! Hvor naiv er du?

Det skal mye mer til å avbryte et forhold når det er barn involvert. En vil jo da prøve i det lengste å få det til å fungere. Så når det først blir et brudd, så er det ikkje p.g.a. bagateller. Dersom far f.eks. er voldelig eller har rusproblemer som gjør at en er nødt til å komme seg vekk med ungene, er det da trist at de ikkje får feriere med begge to? Det er vel ingen som har lyst til å bli alenemor. Noen ganger må man bare, om en tenker på ungenes beste.

Det er mye tøffere for barna å bo sammen med foreldre som bare krangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart enslig mor
Jeg tror ikke det er så mange som er redd for enslige mødre, for det er ganske mange som er enslige mødre i dag.

:ler: Og det kan ikke tenkes at det er så mange enslige mødre nettopp fordi menn er redde for å ha med de å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:ler: Og det kan ikke tenkes at det er så mange enslige mødre nettopp fordi menn er redde for å ha med de å gjøre?

Kanskje det, selv er jeg singel har barn på 8 år, i tilegg har barnet adhd;)

tror du jeg er populær eller?

hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne logikken vil jo også tilsi at det er så mange enslige mødre fordi menn er livredd sine barns mødre/gifte eller samboende mødre og forlater dem.. ;)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Denne logikken vil jo også tilsi at det er så mange enslige mødre fordi menn er livredd sine barns mødre/gifte eller samboende mødre og forlater dem.. ;)

Ikke nødvendigvis. Det kan være like logisk at disse mødrene ikke vil ha menna de i utgangspunktet var sammen med og kvitter seg med de, men som alenemødre har de ikke draget på nye menn. En ting er jo barnas far, noe helt annet en mann som ikke er barnas far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bobby_*
Jeg er 32 år og har 4 barn med 2 fedre.Begge fedrene har samvær med barna sine.Har vært alene en stund og savner en å "hygge" meg med.Ikke ute etter noe alvorlig sånn med det første.

Problemet mitt er ikke at jeg ikke har draget,men når jeg forteller om barna mine er det akkurat som om angsten hiver seg over dem og de har veldig hastverk om å komme seg vekk.

Ser liksom for meg at jeg er alene i 15 år til før jeg får meg noe mannfolk med litt mellom øra :lete:

Er det virkelig så turn off med enslige mødre,eller er det antall barn?

Det er nok veldig individuelt, men mange av mine single guttevenner over 30 er i utgangspunktet åpen. Noen av dem sier det kanskje ville ha vært anderledes ut dersom de selv hadde barn, men nå er det et faktum at en av fire norske menn over førti ikke har egne barn. Kanskje de ønSker seg egne barn, og du vil ikke ha flere? Fire høres litt voldsomt ut, det må jeg innrømme, men det er ingen grunn til å fortvile.

Jeg har tatt feil før, men jeg tilbyr bare mitt synspunkt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siden jeg selv er alenefar så er det helt klart en fordel om dama jeg treffer har barn, men før jeg selv fikk barn hadde jeg heller ikke hat noe i mot og bli sammen med ei som hadde barn fra før.

men, hun må da også tåle at hennes barn skall følge minne regler akurat som mitt barn må følge hennes, om vi skal flytte sammen og greier da så klart.

om tone har tre barn med to eller tre forskelige typer så er hu en tøs? men om jeg har tre barn med to tre damer så er jeg bare en stakar som blir loppet i bidrag av griske kjæringer? drag på damene har jeg jaggu også gitt...se logikken de som kan.

så nei, alenemødre er mer enn fordel enn bakdel, bare så synn jeg ikke vet hvor de er :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da har du ikke sett meg ;)

Sett deg, nei

det er bare det at da har du sikkert hatt mange sexpartnere, gklart å bli gravid, kanskje gift, og skilt? Eller enda værre, barn utenfor ekteskap.

Jeg lik selv å starte fresh, dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sett deg, nei

det er bare det at da har du sikkert hatt mange sexpartnere, gklart å bli gravid, kanskje gift, og skilt? Eller enda værre, barn utenfor ekteskap.

Jeg lik selv å starte fresh, dessverre

heheheheh

welcome to the real world

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...