Gå til innhold

Alenemor=turn off

Honey Bee

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente_*
Jeg fikk to barn med ungdomskjæresten min da jeg var 18 og 19.

Så traff jeg en ny mann 7 år senere og fikk to barn med han,er det så sterkt jobba da?Er vel ikke unormalt det vel!!!?????

Kanskje ikke unormalt, men jeg vil ikke påstå at det er så vanlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke snakke for andre men for min del så er ikke damer med barn noe turn-off. Faktisk så har det ikke noe å si for min del, men jeg kan forstå at single som ikke har barn muligens vil starte med blanke ark og prøve å lykkes med sin egen ideelle familie.

For min del og sikkert andre single fedre sin del så tror jeg ikke det har så stor betydning. Jeg elsker barn og ville ikke hatt noe problem med å hatt en stor familen.

Det som jeg imidlertid synes er merkelig er slik som enkelte deler opp husholdningen. Dersom jeg skulle gått inn i et forhold med ei jente som har barn så ville jeg også forsøkt å være mest mulig likeverdig med moren. Det vil da si å bruke like mye tid, energi og penger på barna som hun gjør. Det er jo ikke noe hospits jeg er på!

Selv om jeg er moderne nok til å la dama ta seg av en og annen regning så er jeg også gammeldags nok til å føle at jeg skal ta meg av familien min, og det finnes jo ikke noe bedre å bruke penger på :)

Fin fyr du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke unormalt, men jeg vil ikke påstå at det er så vanlig heller.

Nei,men hadde jeg fått ett barn med mann nr 2 hadde det vel vært greit???

Noen mennesker altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann og far
Jeg skjønner at man tenker sånn :)

Ja ja,det dukker nok opp en mann som håndterer en 4 barns mor etterhvert :ler:

Jeg ville ikke holdt pusten akkurat. Jeg har to barn selv, og jeg hadde ikke hatt noen problemer med en alene mor med 1 - 2 barn, men 4? Da har man plutselig en familie på 8! Det betyr at de fleste menn som har 1 eller 2 barn selv vil oppleve det som alt for mange. I tillegg ville jeg vel tenkt når skal den mora ha tid til noe som helst med meg når hun har 4 barn å ta seg av.

Innledende spørsmål; Alenemor tror jeg ingen ser som et problem, med mindre du prater om umodne menn som fremdeles tror de er gutter. 4 barn tror jeg de aller fleste ser som et stort problem og noe de ikke ønsker å innlate seg på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg ville jeg vel tenkt når skal den mora ha tid til noe som helst med meg når hun har 4 barn å ta seg av.

Ja det er jo gjerne den tanken som troner høyt på toppen.Hvis jeg ikke har tid til annet enn barna mine så hadde jeg jo strengt tatt ikke sett meg om etter en kjæreste heller :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Alenemor tror jeg ingen ser som et problem, med mindre du prater om umodne menn som fremdeles tror de er gutter.

Jeg tror det er veldig mange som ser på dette som et problem, selv om det bare er snakk om ett barn. Og ikke bare "umodne" kvinner og menn. Når jeg ser på hvor mange av mine venner og bekjente som angrer på at de ble stemødre eller stefedre, så fremstår valget som veldig klart for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Max_*

Svaret er åpenbart: 4 unger er for mye for en stakkars fyr..

Du får heller vente litt med å fiinne deg en kjæreste til de to eldste barna er voksne og utflyttet.

Eller så får du finne deg en mann som har 3 eller 4 barn selv. Men logistikken blir et problem, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann27

Tror ikke menn har angst for alenemødre, men 4 unger kan kanskje skremme en del. Tror jeg selv hadde hatt en del runder i tenkeboksen i hvert fall.

I mitt tilfelle så har samboer en sønn på 13. Siden han er såpass gammel, så blir det vanskelig å bygge opp en 'farsfigur', så jeg er mer en kompis for han. Det fungerer utmerket. Er jo glad i han, men tror aldri jeg vil få farsfølelse for han siden jeg kom såpass sent i livet hans.

Man vil jo også automatisk ble andreprioritet i livet til dama. Det er bare noe man må vedkjenne seg, og godta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er 32 år og har 4 barn med 2 fedre.Begge fedrene har samvær med barna sine.Har vært alene en stund og savner en å "hygge" meg med.Ikke ute etter noe alvorlig sånn med det første.

Problemet mitt er ikke at jeg ikke har draget,men når jeg forteller om barna mine er det akkurat som om angsten hiver seg over dem og de har veldig hastverk om å komme seg vekk.

Ser liksom for meg at jeg er alene i 15 år til før jeg får meg noe mannfolk med litt mellom øra :lete:

Er det virkelig så turn off med enslige mødre,eller er det antall barn?

Vel, fire barn er mer ansvar enn én kvinne ;)

Kanskje du skulle flagge tydeligere at du bare er ute etter å hygge deg, uten nødvendigvis å skulle ha et forhold i tankene? Alenemødre er sexy, det er ikke noen turn off i seg selv. Men om man skal engasjere seg når det er barn inne i bildet så MÅ man ta hensyn til dem også som mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke fullt så enslig lengre

Jeg tror det som skremmer mest er antallet barn.

4 er mer enn nok til å fylle de fleste bakseter til over randen, og mange menn er så enkle at de ser økonomien som et kjapt argument.. I tillegg er det 2 menn de må forholde seg til i tillegg til deg, opptil 4 personer i tillegg til dere som skal være med å forhandle om ferier/ samvær... Støtter meg til tanken om "kokker og søl", jeg ville ikke giddet å innlede forholdt til en mann som hadde "kjærlighetsbarn" med alle damene han hadde bodd sammen med.

Opplevde ikke det å være alenemamma som et stort problem overfor spennende menn da jeg var singel, men så har jeg også bare ett barn selv.

Du treffer sikkert en som er klar for deg og alle dine - inntil da er det jo bare å bruke frihelgene godt: vær tydelig om dine ønsker overfor de du møter, så får du nok i pose og sekk etter hvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David John jr.
Jeg er 32 år og har 4 barn med 2 fedre.Begge fedrene har samvær med barna sine.Har vært alene en stund og savner en å "hygge" meg med.Ikke ute etter noe alvorlig sånn med det første.

Problemet mitt er ikke at jeg ikke har draget,men når jeg forteller om barna mine er det akkurat som om angsten hiver seg over dem og de har veldig hastverk om å komme seg vekk.

Ser liksom for meg at jeg er alene i 15 år til før jeg får meg noe mannfolk med litt mellom øra :lete:

Er det virkelig så turn off med enslige mødre,eller er det antall barn?

Antallet 4 er nok litt for mange, men hovedproblemet er nok 2 fedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva med å snu spørsmålet Honey. Ville du sett enkelt på å innlede et forhold til en mann som hadde daglig omsorg for 4 barn der det var to forskjellige samværsmødre involvert?

Jeg hadde ikke orka det. Spesielt ikke siden jeg har 2 barn selv. Seks barn er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Har jo egentlig ikke lyst på en mann med små barn selv...de må gjerne være litt store og ferdig formet.

Slik tenker jeg også. Tror ikke jeg hadde innledet et forhold til en småbarnsfar. Hvis mannen hadde hatt 4 barn over 15 år tror jeg det hadde vært lettere enn om han hadde hatt 1 barn under 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg hadde nok styrt unna en mann med 4 barn med 2 forskjellige kvinner. Det er vanskelig nok å få puslespillet med dine og mine barn + eks`er til å gå opp, om man ikke skal legge til enda en eks og et par barn til i likningen.

Selvfølgelig kan du treffe menn som ikke ser på dette som noe problem, vi er alle forskjellige. Men det vil uansett bli utfordrende for dere å finne tid til å være bare kjærester, tror jeg. 4 barn krever jo masse oppfølging, og det er mye praktisk arbeid og mye mer husarbeid jo flere barn man har.

Du må selvfølgelig se på mulighetene i stedet for begrensningene. Vil man noe nok, får man det til på et vis.

Jeg har opplevd menn som har vært interessert i meg, men backet ut, fordi de syns det var skummelt at jeg hadde to barn. Nå er mine barn nesten voksne, så det er lettere å date.

Alt går i faser i livet, og kanskje vil det være lettere for deg å innlede et forhold når barna dine blir større...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg fikk to barn med ungdomskjæresten min da jeg var 18 og 19.

Så traff jeg en ny mann 7 år senere og fikk to barn med han,er det så sterkt jobba da?Er vel ikke unormalt det vel!!!?????

Faktisk ikke helt normalt, og utrolig lite gjennomtenkt.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt sikkerpå at du som kvinner er attraktiv. At du er alenemor er heller ikke noe ulempe i seg selv.

Men hvis en mann skulle innlede et seriøst forhold til deg, så må ham i tillegg til å forholde seg til deg og fire barn, forholde seg til to voksne menn som sikkert mener de har ganske mye de skulle ha sagt om det familielivet denne nye mannen skal være en del av. De ville måtte involveres i mye planlegging av aktiviteter, helger og f.eks. ferier.

I et tenkt tilfelle ville akkurat det gjort at jeg ville vegret meg å stifte et hjem med en kvinne med fire barn og to fedre. Men et kjærlighetsforhold uten å stifte felles hjem, ville sikkert kunne fungert helt flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evine

Jeg prøver å tenke meg selv i en sånn setting .. at jeg er skilt og treffer en ny mann ..

Vanskelig å forestille seg - men jeg tror nok jeg hadde skygget banen om mannen hadde hatt 4 barn ..

Nei, får holde ut med han som er min mann og far til mine to barn. For det med mine, dine og våre barn høres bare fullstendig kaos ut i min trøtte hjerne :ler:

Stress nok med to tenåringer i huset - om jeg ikke skulle få fire til i fanget .. hjelp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sahara76

Er selv alene med to gutter på 8 og 11.

Personlig så syns jeg menn som har barn fra før, er mest interessante. Jeg har ikkje tenkt å føde flere ganger, og syns derfor det hadde vært ideelt med en fyr som visste hva det ville si å være far. Da hadde jeg sluppet noe mas om å få flere.. c",) Men syns jo selvsagt det ville holdt lenge om han var helgepappa til en eller to, siden jeg også har.

De som ikkje har barn er på et litt annet plan i livet, og har ofte litt andre verdier. En modnes en del av å bli foreldre.

Er egentlig litt skeptisk til de som blir veldig interessert og ikkje har barn fra før.. I disse tider er det jo lett å tenke at de kanskje er litt FOR glade i barn.. Og de må jo absolutt styres unna.. Statistikkene for overgrep er jo skummelt høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ikkje har barn er på et litt annet plan i livet, og har ofte litt andre verdier. En modnes en del av å bli foreldre.

En modnes en del av å ikke bli foreldre også.

Livet går fremover for alle.

Og ja, vi ender sikkert opp med forskjellige verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...