Arielle Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg skal være gjest i et bryllup, og har altå sydd meg kjole, og bestilt stoffet på nett. Da det kom i posten var det lysere enn det jeg trodde det skulle være. Stoffet het "cappuchino", noe jeg synes tilsier at det er litt brunlig... men det er altså mer beige. I tillegg har jeg et blondestoff oppå som også er beige. Selve kjolen er halterneck og knekort og ser jo ikke ut som en brudekjole. Tenkte også å ha sko i gull og brunt, brunt sjal (som jeg jo ikke kommer til å ha på hele tida), brunt armebånd, mørke øredobber, og evnt sette på et bånd i brunt rundt livet og kanskje en brun blomst. Ville dere reagert hvis noen kom i det antrekket i et bryllup? Har liksom lyst å bruke kjolen når jeg først har sydd den... Vet bare at jeg ikke brydde meg noe om sånt i mitt bryllup, og tror ikke bruden her vil gjøre det heller. Men har jo ikke lyst å bli kveldens samtaleemne blandt gjestene heller... Endret 19. juni 2008 av Arielle
Liset Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Den er jo ikke hvit..... Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva gjestene våre hadde på seg i vårt bryllup! Da svevde jeg på en rosa sky i min egen rosa lille verden Ta på deg kjolen du!!
Chimamanda Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Hadde ikke brydd meg om det. Den er jo ikke hvit. Synes det er veldig fint med lyse kjoler i bryllup jeg
Gjest Liss Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Jeg skal være gjest i et bryllup, og har altå sydd meg kjole, og bestilt stoffet på nett. Da det kom i posten var det lysere enn det jeg trodde det skulle være. Stoffet het "cappuchino", noe jeg synes tilsier at det er litt brunlig... men det er altså mer mørk beige. I tillegg har jeg et blondestoff oppå som også er mørk beige. Selve kjolen er halterneck og knekort og ser jo ikke ut som en brudekjole. Tenkte også å ha sko i gull og brunt, brunt sjal (som jeg jo ikke kommer til å ha på hele tida), brunt armebånd, mørke øredobber, og evnt sette på et bånd i brunt rundt livet og kanskje en brun blomst. Ville dere reagert hvis noen kom i det antrekket i et bryllup? Har liksom lyst å bruke kjolen når jeg først har sydd den... Vet bare at jeg ikke brydde meg noe om sånt i mitt bryllup, og tror ikke bruden her vil gjøre det heller. Men har jo ikke lyst å bli kveldens samtaleemne blandt gjestene heller... Kjolen din høres kjempefin ut! Skjønner at du vil bruke den. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg som brud så lenge den ikke hadde vært lang og typisk brudekjole.. Da jeg giftet meg var det en som spurte meg om hva jeg synes om en sort og hvit kjole, og en som hadde spurt forlover om hun kunne høre med meg ang en rød kjole. Det var helt greit for meg;) Men du kan jo høre da, hvis du er litt redd for at brura skal reagere?
Gjest Liss Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Jeg skal være gjest i et bryllup, og har altå sydd meg kjole, og bestilt stoffet på nett. Da det kom i posten var det lysere enn det jeg trodde det skulle være. Stoffet het "cappuchino", noe jeg synes tilsier at det er litt brunlig... men det er altså mer mørk beige. I tillegg har jeg et blondestoff oppå som også er mørk beige. Selve kjolen er halterneck og knekort og ser jo ikke ut som en brudekjole. Tenkte også å ha sko i gull og brunt, brunt sjal (som jeg jo ikke kommer til å ha på hele tida), brunt armebånd, mørke øredobber, og evnt sette på et bånd i brunt rundt livet og kanskje en brun blomst. Ville dere reagert hvis noen kom i det antrekket i et bryllup? Har liksom lyst å bruke kjolen når jeg først har sydd den... Vet bare at jeg ikke brydde meg noe om sånt i mitt bryllup, og tror ikke bruden her vil gjøre det heller. Men har jo ikke lyst å bli kveldens samtaleemne blandt gjestene heller... Kjolen din høres kjempefin ut! Skjønner at du vil bruke den. Jeg tror ikke jeg hadde brydd meg som brud så lenge den ikke hadde vært lang og typisk brudekjole.. Da jeg giftet meg var det en som spurte meg om hva jeg synes om en sort og hvit kjole, og en som hadde spurt forlover om hun kunne høre med meg ang en rød kjole. Det var helt greit for meg;) Men du kan jo høre da, hvis du er litt redd for at brura skal reagere?
Pasha Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 så lenge ikke noen av gjestene hadde droppet opp i brudekjole brydde jeg meg ikke om hva de hadde på seg.. så den kjolen din kunne du gjerne ha brukt i mitt bryllup
Serenity88 Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Var i bryllup for et par uker siden og da var det en som hadde en veldig lik kjole du beskriver. Lys, knekort , ikke halterneck da, med lyse blonder over hele. Hun hadde ikke særlig med smykker eller sjal og hadde lyse sko til. Ingen som reagerte, men jeg hadde kanskje syntes det hadde vært bedre med et mørkt sjal til og mørke sko slik som du har tenkt Ellers høres kjolen kjempelekker ut!
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 I vårt bryllup stillet forloveren i knekort sølvkjole og venninna mi i hvit silkekjole. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg hjalp begge to med å finne kjoler de så bra ut i. Alle som var invitert i bryllupet vet jo hvem som gifter seg så jeg syns hele den greia om å unngå visse farger er helt meningsløst. Syns det er mye viktigere at folk har på seg klær de liker godt selv og ser bra ut i Mitt inntrykk er at gjester er mye mer opptatt av kleskoder enn hva brudeparet selv er.
Gir Skrevet 20. juni 2008 #9 Skrevet 20. juni 2008 Jeg syns den hørtes veldig fin ut! Skjønner ut ifra dette forumet her at det er mange bruder som er ekstremt hårsåre for det meste i forhold til sitt eget bryllup, men du kjenner jo bruden og kan i verste fall spørre henne om det er OK. F.eks er det i følge trådene i dette forumet ikke lov med rød kjole, svart kjole, lys kjole, feil kjole, for kort kjole, for fin kjole, for lite fin kjole etc etc... Jeg har til og med fått beskjed i et bryllup en gang at det ikke var lov med bunad (!), som jo pr definisjon er galla-antrekk... Så kjør på du, og spør bruden hvis du er usikker
Gjest summerbabe Skrevet 20. juni 2008 #10 Skrevet 20. juni 2008 e syns absolutt du kan bruke den kjolen i bryllupet siden den ikke e helt hvit:) men hvis du e usikker så kan du no snakka m bruda å spørre ka ho syns om d da:) men e syns du skal bruke kjolen å se kjempefin ut på den dagen:) lykke til iallfall:)
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 vet du hva bruden skal ha på? om hun skal ha en klassisk brudekjole så er du jo langt unna.. stiller hun i noe mer orginalt, feks en kortere variant, kan det jo hende du havner litt nært.. men med mørkt tilbehør så er du vel somregel safe.. men min brudekjole er litt sånn "skittenfarget" med chiffonblonde-over hele, med brun sløyfe under bysten.. riktignok ikke halterneck da... så jeg tror trikset er at du kjenner din brud, og vet om hun vil se på det som noe i nærheten av brudete eller ikke
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Høres veldig fint ut og er igrunn nesten sånn som brudekjolen min! Vi skal ha et veldig uformelt bryllup, løst og ledig, og folk kan gå med hva de vil omtrendt. Men, jeg må jo si jeg hadde blitt litt lei meg om noen hadde kommet med nesten lik kjolen min... Enig med de andre, prøv å finn ut om bruden skal ha klassisk kjole eller en mer utradisjonell, da er du på den sikre siden hvertfall
Heartbeats Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Syns det høres ut som et kjempefint antrekk jeg. Særlig når du supplerer med litt mørkere tilbehør. Jeg hadde ikke tatt det ille opp om noen av mine gjester hadde dukket opp i noe slikt. Og så lenge du vet at bruden ikke skal ha noe lignende som ditt antrekk så bruk det med god samvittighet
zilje_k Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Jeg skal være gjest i et bryllup, og har altå sydd meg kjole, og bestilt stoffet på nett. Da det kom i posten var det lysere enn det jeg trodde det skulle være. Stoffet het "cappuchino", noe jeg synes tilsier at det er litt brunlig... men det er altså mer beige. I tillegg har jeg et blondestoff oppå som også er beige. Selve kjolen er halterneck og knekort og ser jo ikke ut som en brudekjole. Tenkte også å ha sko i gull og brunt, brunt sjal (som jeg jo ikke kommer til å ha på hele tida), brunt armebånd, mørke øredobber, og evnt sette på et bånd i brunt rundt livet og kanskje en brun blomst. Ville dere reagert hvis noen kom i det antrekket i et bryllup? Har liksom lyst å bruke kjolen når jeg først har sydd den... Vet bare at jeg ikke brydde meg noe om sånt i mitt bryllup, og tror ikke bruden her vil gjøre det heller. Men har jo ikke lyst å bli kveldens samtaleemne blandt gjestene heller... Mulig å få se bilde av kjolen din?? Hørtes veldig fin ut!! Og jeg hadde absolutt IKKE brydd meg om noen kom med lys kjole i mitt bryllup!! Skal MYE til for å overgå brudekjolen
Bomull Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 Høres veldig fint ut og er igrunn nesten sånn som brudekjolen min! Vi skal ha et veldig uformelt bryllup, løst og ledig, og folk kan gå med hva de vil omtrendt. Men, jeg må jo si jeg hadde blitt litt lei meg om noen hadde kommet med nesten lik kjolen min... Enig med de andre, prøv å finn ut om bruden skal ha klassisk kjole eller en mer utradisjonell, da er du på den sikre siden hvertfall Det synes jeg nesten man må regne med når man velger å bruke en vanlig kjole som ikke ser ut som brudekjole. TS: Bruk kjolen du, den høres nydelig ut :-D
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #16 Skrevet 19. juli 2008 Har også kjempelyst til å se kjolen din! Har du bilde? Evt. hvilket mønster brukte du? Hvor har du kjøpt stoff?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå