Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Nå begynner jeg å bli lei denne rasismen på KG blant enkelte innbyggere her, ja, av politikerene og politiet her også. Jeg er en gjestisk gutt på 20 år, jeg har bodd på KG i snart 2 år, men av likevel så blir jeg utsatt for rasisme og det blir gjort forskjell på oss gjestiske og de som er kvinneguidersk. Vi gjestiske, vi må skrive en kode hver gang vi skal prate, vi har begrenset søkemulighet, vi blir ofte sett ned på, kalt troll og lignende. Det er til og med kvinneguiderske folk her som vil ha ut alle gjestiske. Det synes jeg er fryktelig sårende. Selv om jeg ikke er kvinneguidersk så kan jeg da være grei for det? Jeg føler meg sterkt utsatt for rasisme på KG og det er nok ikke bare meg da det er flere gjestiske her. Men jeg ser også at det er en del rasisme andre veien også da. Dette burde det bli en slutt på. Tenk om et annet land skulle hatt slike lover i landet sitt, at invandrere måtte taste en kode for å snakke, bare kunne søke jobb hver 20. måned, blitt kalt troll om de sa noe som mange synes virket rart. Verden har i hvertfall kommet lenger, det er diskrimeniring, det er det, men ikke så mye som det er her, for her på KG, her får vi ikke en gang si det vi vil, også må vi skrive en lang kode hver gang vi skal snakke. Sånn er det ingen andre land som har. Nei, jeg får vel kanskje be om statsbårgerskap på KG, det er heldigvis lettere å få enn i andre land , men så er det jo også lettere å bli sendt tilbake, bare å trykke på en knapp omtrent. Men det skal heldigvis litt til da.
Tabris Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Rasisme er å diskriminere basert på rase. Dette kan i beste fall kalles gjestisme.
Gjest Annen diskriminert gjest Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Rasisme er å diskriminere basert på rase. Dette kan i beste fall kalles gjestisme. Feil. Rasisme inkluderer også diskriminering på grunnlag av folkegruppe, språk mm. Jeg synes gjester burde bli kvotert inn i trådene. Minst 40% av innleggene må være skrevet av gjester.
Mann 42 Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Feil. Rasisme inkluderer også diskriminering på grunnlag av folkegruppe, språk mm. Jeg synes gjester burde bli kvotert inn i trådene. Minst 40% av innleggene må være skrevet av gjester. Hva hindrer deg?
Brunhilde Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Hva hindrer deg? Du har noen gode kommentarer innimellom.
Gjest Bond Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 (endret) Tja et hvitt menneske kan aldri bli asiatisk eller afrikansk, men en gjest kan like gjerne registrere seg Jeg kan også si at det er diskriminerende at jeg ikke får reise Business Class, men jeg har jo valgt selv å betale mindre? Ikke alle er like, ikke alle grupper har like rettigheter, men så lenge man har fritt valg å velge de gruppene, kan man ikke snakke om noen type undertrykkelse. Endret 21. juni 2008 av mrs_bond
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå