Gå til innhold

Tux


Pusekatt

Hva skal brudgommen din ha på seg i bryllupet?  

1 stemme

  1. 1. Hva skal brudgommen din ha på seg i bryllupet?

    • Mørk dress
      4
    • Smoking
      4
    • Lys dress/jakke+bukse
      1
    • Bunad
      1
    • Sjakett
      18
    • Snippkjole
      11


Anbefalte innlegg

Tror jeg kommer til å "anbefale" min tilkommende smoking, jeg. Tusen takk for alle tips!

Synes det var interessant å se at så mange brudgommer skal ha sjakett og snippkjole - av en eller annen grunn har jeg innbilt meg at smoking var mye mer vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kjære skal også ha kjole og hvitt, tror nok at det blir kjempeflott til den kjolen jeg skal ha! Ikke spesielt dyrt å leie den heller 1800 kroner. Eneste han må holde selv er sko og sløyfe! :D

Vi måtte betale 1500kr i leie inkl sløyfe -sko må han holde selv (takk for det, ellers måtte han vel hatt sånna lakksko, synes ikke så mye om det...)

Synes dette var rimelig jeg -litt anderledes enn hva vi må ut med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min holder begge hemmelig for hverandre hva vi skal ha på til bryllupet. På den måten blir det spennende for begge to når vi møtes til vielsen.
Slik gjør vi det også :D

Er det ikke viktig at dere "står i stil"' date=' da??????[/quote']

Hvorfor er det bare bruden som skal stå fritt til å velge?? :forvirra:

Jeg syns det er like viktig (om ikke mer) at min kjære føler seg vel. Det er tross alt ikke bare min dag. Det er VÅR dag. :D Han bruker bukse/blazer og dress på jobb til daglig så det er ingen fare.... :wink: Jeg stoler fullt og helt på at han velger noe flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har vært i en god del bryllup .. får ikke tid til så mye annet sommerstid :P .. "alle etablerer seg" - periode :D

De bryllup som jeg har vært i har de fleste hatt kjole og hvitt , noen smoking , lit færre med sjakett..

Mitt inntrykk har vært at de fleste velger kjole og hvitt(eller smoking)

... men hva vet vel jeg :P ingen ekspert nei... :-?

smaken er som baken -- er enig med Tvilling : Brudgommen bør få velge det han liker - akkurat som oss bruder..

-- så er det helt urelevant hvor mange eller få som bruker det ene eller det andre :P :D :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-- så er det helt urelevant hvor mange eller få som bruker det ene eller det andre :P :D :wink:

Det er sant, jeg bare kommenterte det fordi jeg egentlig er helt grønn når det gjelder bryllupsgreier, og levde vel i den tro at de fleste brukte smoking i bryllup. Men sånn er det altså ikke, og nattesøvnen min blir ikke ødelagt av den grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Løvetann

Pusekatt: trodde heller ikke at du skulle miste søvnen da :wink:

Syns det er morsomt med sånn "undersøkelse" jeg ..

Så jeg bare sa det jeg tenkte på - ikke for å kommentere eller "rette" på noens innlegg her...

Jeg trodde at kjole og hvitt var mest vanlig jeg..

men der tok jeg feil :roll:

Jeg leste i et bryllupsblad(tror det var bryllupsmagasinet) at det ikke er god skikk å ha smoking i kirken(!??) og i hvertfall ikke før 17 ..

dette spurte jeg hun som samboer skal leie sjakett hos - og hun sa at sånn var det ikke - tvert i mot- Hun hadde en bekjent som hadde utleie butikk - som IKKE leide ut sjakett , fordi det ikke var et brudeantrekk :o :o .

Så hva skal man tro :o :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikk og bruk:

Sjakkett for formiddagsbryllup, og kjole og hvitt for ettermiddagsbryllup! Smoking hører ikke hjemme i den norske kirken.

Ellers Pusekatt syntes jeg det er bra at vi setter fokus litt på gutta også! Vi kan bli rimelige egosentriske her vi diskuterer vår kjole, vårt undertøy, sko og våre buketter -til den minste detalj.

Mens det er ikke mye snakk om gutta! Fint å høre hva de skal ha på seg også!

For vi gifter jo oss ikke alene.. :ler:

Skal deres kjære ha lakksko eller vanlig pensko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal deres kjære ha lakksko eller vanlig pensko?

Vanlige pensko! Som faktisk er 'pene'... (I motsetning til lakksko, etter mitt syn...:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min mann skal ha på mørk dress og et par skikkelig stilige pensko :D - ikke lakksko (får helt 80-talls-angst av det, synes ikke det er pent!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilkommende skal bruke lakksko (tror jeg - hvis han ikke finner ut at han vil ha nye sko da:)), som er veldig pene! Ser ikke ut som klovnesko liksom, slik enkelte lakksko gjør (synes nå jeg hvertfall).

Jeg forsøkte å lese litt om antrekksetikette i Ditt Bryllup eller noe sånt, hvor det sto slik du sa, Felix, om sjakett og kjole og hvitt. Nå skal jo ikke jeg gifte meg i kirken da, og i så fall måtte jeg nok hatt et stort sjal (for bare skuldre går ikke an i kirken) til kjolen.

Hvorvidt min tilkommende ender opp med smoking eller mørk dress skal han få bestemme helt selv. Blir nok verken sjakett eller kjole og hvitt (synes ikke dette er så voldsomt pent jeg, av en eller annen grunn - er det jeg som er rar eller? :roll: ), for det liker han ikke, men uansett er det jo mannen INNI klærne jeg er opptatt av da - og jeg er helt sikker på at kommer til å se utrolig flott ut uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok verken sjakett eller kjole og hvitt (synes ikke dette er så voldsomt pent jeg' date=' av en eller annen grunn - er det jeg som er rar eller? :roll: )[/quote']

Du æ'kke helt alene, nei... Men om vi er rare er vel en annen diskusjon... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jo ikke jeg gifte meg i kirken da, og i så fall måtte jeg nok hatt et stort sjal (for bare skuldre går ikke an i kirken) til kjolen.

men uansett er det jo mannen INNI klærne jeg er opptatt av da - og jeg er helt sikker på at kommer til å se utrolig flott ut uansett!

Det går an å ha bare skuldre i kirka -selvfølgelig! Tidene har forandret seg noe da... Min bestemor som er gammeldags og kristen, var i et bryllup til sitt oldebarn som giftet seg i kjole med smale, smale stropper, og det var det peneste bestemor hadde sett! hun snakket varmt om dette leeeenge;) Man skulle jo tro at det også var for nakent for henne og hennes generasjon, spes i kirka - men den gang ei;)

ellers ja - det er mannen inni som er viktigst - og kjekke blir de vel for oss den dagen uansett :hjerter: Samtidig synes jeg det er flott når brudgommen skiller seg ut, og jeg er enig i at han bør få velge selv - være med på bestemmelsen! (man merker det om en mann går med noe han ike føler seg vel i.. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å ha bare skuldre i kirka -selvfølgelig! Tidene har forandret seg noe da... Min bestemor som er gammeldags og kristen, var i et bryllup til sitt oldebarn som giftet seg i kjole med smale, smale stropper, og det var det peneste bestemor hadde sett! hun snakket varmt om dette leeeenge;) Man skulle jo tro at det også var for nakent for henne og hennes generasjon, spes i kirka - men den gang ei;)

Jeg tror nok den slags etikette ble bedre "håndhevet" før, ikke minst fordi det var bedre kjent blant folk, og det var konkrete regler for diverse ting.

Nå for tiden har jeg inntrykk av at en kan velge og vrake blant de reglene man ønsker å følge. Jeg er ikke kristen, men føler vel allikevel at stroppeløs kjole slik min er, ville vært litt naken i en kirke.

Men så er det jo en grunn til at jeg ikke gifter meg i kirken også da :)

ellers ja - det er mannen inni som er viktigst - og kjekke blir de vel for oss den dagen uansett :hjerter: Samtidig synes jeg det er flott når brudgommen skiller seg ut, og jeg er enig i at han bør få velge selv - være med på bestemmelsen! (man merker det om en mann går med noe han ike føler seg vel i.. :) )

Akkurat der tror jeg vi jentene tar av litt også, jeg er hvertfall litt engstelig for å ikke se bra nok ut for min kjære på Den Store Dagen. Men jeg vet jo hvor høyt han elsker meg, og det er meg han vil ha til syvende og sist, ikke en flott kjole!

Ble litt rørt da han sa han ville ha giftet seg med meg selv om jeg var iført en svart søppelsekk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lin skrev:

Det går an å ha bare skuldre i kirka -selvfølgelig! Tidene har forandret seg noe da... Min bestemor som er gammeldags og kristen, var i et bryllup til sitt oldebarn som giftet seg i kjole med smale, smale stropper, og det var det peneste bestemor hadde sett! hun snakket varmt om dette leeeenge;) Man skulle jo tro at det også var for nakent for henne og hennes generasjon, spes i kirka - men den gang ei;)

Jeg tror nok den slags etikette ble bedre "håndhevet" før, ikke minst fordi det var bedre kjent blant folk, og det var konkrete regler for diverse ting.

Nå for tiden har jeg inntrykk av at en kan velge og vrake blant de reglene man ønsker å følge. Jeg er ikke kristen, men føler vel allikevel at stroppeløs kjole slik min er, ville vært litt naken i en kirke.

Men så er det jo en grunn til at jeg ikke gifter meg i kirken også da

vel... kanskje man bare har innsett at ting ikke trenger å være "dødssynd", fått et litt bedre perspektiv på ting?? tror iallefall ikke at ting har sklidd ut og at man ikke har kontroll lengre slik at man kan gjøre som man vil... Og selvfølgelig, om man kom i kirken eller i slike sammenhenher så og si naken, ja det er jo en annen ting. Men å vise bare skuldre, nei det tror jeg neppe oss "kristenfolk" tar skade av og blir støtt av..

at min kjole er stropppeløs, bekymret meg ikke i det hele tatt med tanke på at stort sett alle våre gjester på begge sider er kristne, jeg har vært mer betenkt på hva bestemor vil si til min ikke kritthvite kjole :ler: Men vet dere hva, det tror jeg går bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...