Gå til innhold

Tux


Pusekatt

Hva skal brudgommen din ha på seg i bryllupet?  

1 stemme

  1. 1. Hva skal brudgommen din ha på seg i bryllupet?

    • Mørk dress
      4
    • Smoking
      4
    • Lys dress/jakke+bukse
      1
    • Bunad
      1
    • Sjakett
      18
    • Snippkjole
      11


Anbefalte innlegg

Min tilkommende vurderer hvorvidt han skal bruke smoking eller mørk dress i bryllupet vårt. Mørk dress har han fra før av, smoking har han ikke. Jeg for min del synes han uansett godt kan få kjøpe seg nytt antrekk dersom han har lyst til det (jeg svir jo av noen kroner på kjole+tilbehør liksom....).

Noen som har tips til butikker som selger smokinger? Og hva koster en smoking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Min mann kjøpte seg ny smoking til bryllupet. Med alt tilbehør (sløyfe, magebelte, skjorte og nytt undertøy) kom dette på mellom 3 og 4 tusen kroner. I tillegg måtte han kjøpe nye lakksko, men de fant han på slag til 300,-! De i butikken sa at det ikke var nødvendig lenger å ha lakksko til smoking, bare skikkelig pussede sko.

Tror nok de fleste butikker med utvalg i dresser også har smoking. Finn dere en god, gammeldags herrekonfeksjonsbutikk som har peiling på hva de selger slik at målene blir riktig.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skla kjøpe seg vanlig dress (trolig mørk) til bryllupet vårt, slik at han kan bruke den igjen senere.

For det første så har han ikke noen passende dress lenger, og for det andre så passer han ikke i sjakett, smoking e.l.

I hans familie er det tradisjon at far (og mor) betaler brudedressen til sønnen, så på lørdag skal han sammen med foreldrene til nærmeste tettsted for å finne seg dress. Jeg skal også vært med, men har sagt at jeg ikke kommer til å være med inn på butikken da jeg ikke ønsker å se klærne hans før dagen (han får heller ikke se min kjole)

Tror det er viktig at du finner en butikk med "voksen" betjening for da får du best hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min holder begge hemmelig for hverandre hva vi skal ha på til bryllupet. På den måten blir det spennende for begge to når vi møtes til vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære fikk skreddersydd seg en helt mørke mørke grå (nesten svart) dress når han var på studietur i Singapore og skal bruke den...

Veldig stilig, og det er det han vil ha på!!!

Også viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Sandaker på Karl Johan/Stortorget har smokinger og snippkjoler - men akkurat hva de koster, vet jeg ikke. Dere må nok opp i en fire tusen, tipper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skal ha sin sorte dress, som han har brukt to ganger før...

Dette fordi han ikke liker hverken sjakett, livkjole eller smoking - syns dress er finere! Jeg er enig, så det er helt supert! Passer dessuten godt siden jeg skal ha en enkel kjole ( http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.d...Bryllup&.view=t ). Det vet jo ikke han noe om da... :D

Han skal forresten ha ny kremfarget vest og kravatt inni, så han blir ikke helt 'vanlig' lell da! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg jo kanskje i samme slengen også spørre om en second opinion på følgende:

Synes dere mørk dress eller smoking vil passe best til denne kjolen?

Selv synes jeg kjolen er enkel nok i linjene til at mørk dress vil gå fint, men så synes jeg smoking er veldig flott også.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes mørk dress hadde vært flott! men det er min pers mening, da jeg synes smoking er litt "åtti" -blir ikke helt fortrolig med magebeltet bare.... Nå finnes det jo så mange flotte mørke dresser, gjerne litt "lange" jakker (ikke frakker altså, bare en tanke lengre) og masser av vester og slips som kan stå i stil til din kjole;) og mest sannsynlig vil han få mest bruk for dressen i senere tid -kan jo skje med smoking også, men det er ofte sjelden.

Lykke til med valget(¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære stiller i kjole og hvitt! Gleder meg til å se han så pyntet.. :hjerter:

Jeg mener din kjære burde unne seg en smoking. En ok en begynner på 4000,- og opp. Du har en svært pyntet kjole, så din kjære i smoking vil bare se super stilig ut ved siden av!

Det er lite 80 tall over lekre smokinger. Det er jo ikke snakk om å ha rosa magebelte .. :ler:

Men det er nå min mening! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære skal leie jaquette og han ble bare så kjekk i den. Gleder meg til å se han stå oppe ved alteret og vente på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og kjæresten min holder begge hemmelig for hverandre hva vi skal ha på til bryllupet. På den måten blir det spennende for begge to når vi møtes til vielsen.

Er det ikke viktig at dere "står i stil", da??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oups.. Det glemte jeg å si! Våre mannlige gjester stiller i smoking. Det er hyggelig også for brudgommen å skille seg litt ut på en slik dag, derfor kjole og hvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tilkomande skal ha kjole og hvitt. På lørdag skal vi stad å leige..

Vestlandstausa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

og min kjære har også vært å leid kjole&hvitt - det er så stilig og elegant, samt passer best til min kjole (http://www.kvinneguiden.no/bryllup/4images...h_keywords=4153) Han blir så kjekk!!!! Synes også det er gildt at brudgommen skiller seg litt ut den dagen.... -det samme synes han. Vurderte sjakett, men det er så mange hos oss som har hatt det de siste årene, dessuten kledde han det ikke så godt. Og så ville han gjerne ha det selv også.

Ja, nå har jeg vel sagt mitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Min kjære skal også ha kjole og hvitt, tror nok at det blir kjempeflott til den kjolen jeg skal ha! Ikke spesielt dyrt å leie den heller 1800 kroner. Eneste han må holde selv er sko og sløyfe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann hadde kjole og hvitt som han leiet i brudebutikken. Han var så flott og personlig er jeg veldig glad han valgte noen annet enn tradisjonell dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...