*snuppis* Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Dette er ikke et innlegg som skal skape debatt hvorvidt Tyrkia er et god reisemål eller ikke. For jeg har vært der flere ganger før så er kjent med selve landet. Det jg lurer på er, etter en artikkel som var å lese i media forrige dagen stod det at dersom man kjøper uekte såkalte "fake" varer kan det koste deg dyrt. Det stod nevnt Eu land, bla itala også. Lurte på om det gjaldt Tyrkia også? Noen som har erfaring? Jeg har da handlet med meg en genser eller to tidligere der, men aldri tenkt på dette eller blitt stoppet.... Hvordan er reglene? I så tilfelle er det i Norge du blir stoppet eller der?
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Tyrkia er ikke et EU-land. Når det gjelder kopivarer, blir du stoppet i EU-landet. Du kan bli stoppet i tollen i Norge hvis du har en stor mengde varer, altså ved mistanke om videresalg.
Gjest Kari Skrevet 24. juni 2008 #3 Skrevet 24. juni 2008 Du kan bli stoppet av norske tollere uansett... Ville ikke tatt sjansen på at alt gikk greit, det er tross alt brudd på norsk lov også dette med fake varer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå