Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=505392

Ja, dette var en svært liten "pistol". Men bør ikke folk ha skjønt snart at man ikke tar med lekepistoler i bagasjen? Ei heller beltespenner som ser ut som granater. Og at man heller ikke spøker med at man har en bombe i bagasjen? Ja, man kan godt være uenig i en del av reglene, men hvorfor lage problemer av noe som er så lett å unngå? Og attpå til stå frem i avisen med at man har tabbet seg ut? Er det synd på denne familien, som dessuten ikke mistet leken, men fikk den sendt hjem til seg?

Jeg synes heller man skal sett fokus på flysikkerhet på en annen måte enn ved å klage på slike fillesaker. Mange av reglene virker ganske meningsløse, som at man ikke kan ta med en halvliter vann i en flaske, men gjerne fordele den på flere småflasker og blande etterpå. Og hvis de tror folk har med eksplosiver, hvorfor får de da blande alle disse livsfarlige stoffene sammen i en gigantisk søplekasse utenfor sikkerhetskontrollen? Sett fokus på slikt, og om reglene er mer for syns skyld enn for sikkerheten. Men ikke klag på at lekepistolen ikke går gjennom eller at bombespøken slo feil... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig, jeg blir så oppgitt over sånne saker. Det har vært så mange av dem, hvordan er det i det hele tatt mulig å bli "sjokkert" som denne faren ble?

Alle fornuftige mennesker bør da også forstå at man ikke tar lekepistoler med seg på flyet. Det er ikke alle som har kjennskap til våpen og lett kan se forskjell på en lekepistol og en vanlig pistol. Og hvorfor skal man ha med seg en lekepistol i utgangspunktet? Er det en passende leke på et fly? (Eller noe som helst sted, for den saks skyld..)

Sånne som spøkefullt sier noe om bomber i bagasjen fortjener også de bøtene de får. Det er så utrolig enkelt å la være å si noe om bomber og granater. De må da skjønne at sikkerhetsvaktene må følge prosedyrene? Om noen har nevnt noe om bomber i køen, og det viser seg at noen faktisk -har- en bombe, hvor mye pes blir ikke det for de ansvarlige vaktene da?

Gjest tusii
Skrevet

Helt enig. Det er så latterlig med folk som løper til avisene med sånne filleting. Alt for å få litt oppmerksomhet! De eneste de oppnår er at folk ler av dem.

Skrevet

Enig med dere over. Nå burde vi ha lært.

Men.... Hvorfor får jeg ikke ta med en liten umbrakonøkkel på flyet?

Er de redd for at jeg skal skru opp et sete, og kapre flyet med det som våpen?

Ingen har klart å svare på hvorfor den må kastes, og hvorfor i alle dager får jeg gå ombord med en skarp neglfil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...