Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Som emnefeltet antyder har jeg fått en smule hetta nå Skal straks flytte sammen med min kjæreste, vi har begge to barn fra før. Min leilighet er solgt og vi har kjøpt oss noe større sammen. Jeg har bodd alene i flere år, og har dermed også fått (u)vaner som kanskje ikke er like enkelt å kombinere med det å bo sammen med et annet menneske og dennes (for meg fremmede) barn. Har alltid vært selvstendig og min eks var heller ikke den som tok styringen i forholdet.. Derfor er det jeg som alltid har styrt og stelt både med penger, mat og alt annet. Er heller ikke vant til diskusjoner rundt barneoppdragelse, hvor vi skal på ferie, etc. Så dette er faktisk ting jeg nå har begynt å tenke over og som jeg ser kan bli et problem. Min kjæreste er nemlig en som absolutt også liker å ha et ord med når ting bestemmes, noe jeg selvfølgelig setter pris på, men det kommer til å bli uvant. Kan noen berolige meg og få meg til å forstå at dette er helt vanlig? Jeg føler nå mest for å rømme vekk med meg selv og mine unger.
Buster Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Da tar jeg jobben og prøver å berolige deg her med å si at det er HELT normalt. Spesielt etter noen år alene hvor du har kunnet styre på som du ville, og spesielt om du har hatt "eget" tak over hodet som du nevnte. Mange gjør jo nettopp som deg å finner frem til sitt levesett som fungerer for dem, men som ikke kan fungere sammen med andre igjen. Uannsett er det slik at man er NØDT til å gi like mye (minst) som man skal kunne kreve av noen om man skal kunne finne husfreden sammen. Det er jo faktisk overraskende hvor lett det først går når man har bodd seg litt mer inn sammen med den andre. Dere har jo en flott utgangspunkt for å kunne sjekke hverandre litt ut hva gjelder smak, stiler og hvor godt dere kan samarbeide eller ikke nå når dere gjerne skal male eller slikt i den nye leiligheten. Lykke til
*snuppis* Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 heeeelt normalt ja... og jeg tror nok du bekymrer deg alt for mye. Tenk så mye god tid dere nå kan få sammen, hva dere skal oppleve sammen! Se heller det positive i ting. Dette ordner seg og ikke verdt bekymringene engang. Lykke til;)
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Hvordan har det gått i helger og ferier da? Når alle har vært sammen noen dager eller uker? Hvis dere alle trives sammen burde dette gå bra. Problemer vil sikkert dukke opp, men med god kommunikasjon, og med respekt for hverandre klarer dere nok å finne løsninger. Hvis dere noen ganger har ulike ønsker for ferien gjør det vel heller ikke noe om dere drar til hvert deres sted en uke eller to? Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå