*snuppis* Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Jeg skjønner ikke hvor feilen ligger da, er det leiligheten som er for fin? For lite å gjøre med den? Er det megleren som skremmer folket? Hva er feilen??? Nå har jeg hatt 8 visninger på leiligheten min, og den er enda ikke solgt, ikke engang et bud!!!!! Leiligheten er flott! Verken suuuper modernisert men heller ikke gammel og et oppusningsobjekt, men en du kan flytte rett inn i. Men den blir ikke solgt. Det kommer ikke folk på visningen engang! Men i blokkene ved siden av, der har en og samme megler solgt to stk leiligheter på samme str, med av gammel årgang. De må virkelig pusses opp samtlige rom! De blir solgt, til over takst eller til samme prisantydning som det jeg har...Da er det jo noe galt? De sier at markedet er vanskelig om dagen, men hvorfor i all verden selges da de dårlige før de nye fine????? Og til en så dyr pris?
Gjest Kanskje Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Dersom disse gamle leilighetene er billigere enn din kan det jo hende de velger disse først, fordi flere uansett har lyst til å pusse opp litt slik at man får det som man selv liker. jeg opplever i alle fall at folk som bare skal flytte rett inn bruker lang tid på å finne den rette leiligheten, mens vi som alltid har hatt lyst til å pusse opp raskt finner noe gammelt som vi kan fikse opp. Mao hadde jeg sikkert valgt de andre leiligheten fremfor din fordi den var for fin, men alikevel ikke slik jeg ville ha det.
Arkana Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Det er sannsynligvis ikke annet enn at disse er nye på markedet, mens din har blitt lagt ut flere ganger før og folk blir mistenksomme. I tillegg er det gjerne slik at når noen først har budt på en bolig blir den populær og "alle" vil ha den til tross for at det finnes tilsvarende, rimeligere eller bedre, boliger i nærområdet. Folk er enkle, rett og slett, og lar seg lett påvirke. Jeg har forøvrig også hørt at oppussingobjekter er mer populære enn de hvor eieren har pusset opp selv, fordi folk er redde for at eieren har gjort feil under oppussingen og er villige til å betale mer for å vite at det ikke kommer noen overraskende feil pga dårlig oppussing. Det er ikke nødvendigvis én god grunn til at du ikke får solgt, du har bare hatt skikkelig uflaks og/eller folk føler ikke at boligen din er verdt prisen du krever.
Bomull Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Det kan også hende at det du selv anser som en leilighet man kan flytte rett inn i ikke er det for andre. Har det vært mange på visning? Hva med å bytte megler/firma?
*snuppis* Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2008 Det har ikke vært noen på visning de siste tre gangene.... Jeg ba megler om å skyve opp annonsen på finn.no men fikk beskjed om at det ikke lot seg gjøre i henhold til finn sine regler. Synes det var litt merkelig. Jeg har tenkt på det å bytte megler, men koster ikke det fletta og krever tid? Jeg må kanskje ikke betale megleren fordi jeg ikke får solgt, men det koster jo å eventuelt ta nye bilder og takstmann og da tar det et par uker igjen også. Er litt desperat fordi jeg har ikke råd til å finansiere begge to fremover, så utleiemuligheten på det nye roper på meg. Renter og alt løper..... Disse leiligheten har ligget til 50 under min prisantydning bare, og gått til laaangt over takst, over min også.
*snuppis* Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2008 merkelig er det og at jeg har hatt 6 visninger nå, mens flere andre (ja det er mange leiligheter i dette området) har blitt solgt etter tre visninger....
Pasha Skrevet 19. juni 2008 #8 Skrevet 19. juni 2008 skal den skyves opp må den taes helt ut og lages på ny. hva med å ha den som ukens bolig på finn? Koster litt, men da er den jo øverst hele tiden
*snuppis* Skrevet 19. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2008 hmm en mulighet ja. Hva koster dette i tillegg? vet du? Og hva er det med disse som går rundt på visning men ikke vil skrive seg på listen? Hatt flere av dem. De kommer på visning, men sier at de tar kontakt selv, tenke litt på det og skal ringe megler selv eventuelt. Hadde en slik en på visning tidligere, gikk rundt og tittet og skrøt av leiligheten og var så intr utad, men neida skrev seg ikke på listen..... Da mener jeg det ikke er så intr allikevel, jeg ville personlig ha skrevet meg opp om jeg var intr. Det er jo ikke bindene. Kanskje det er en skriveangst ? hehe
Pasha Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 5000 kr trur jeg det var. men ikke sikker, så ikke så nøye på den prislista.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 hmm en mulighet ja. Hva koster dette i tillegg? vet du? Og hva er det med disse som går rundt på visning men ikke vil skrive seg på listen? Hatt flere av dem. De kommer på visning, men sier at de tar kontakt selv, tenke litt på det og skal ringe megler selv eventuelt. Hadde en slik en på visning tidligere, gikk rundt og tittet og skrøt av leiligheten og var så intr utad, men neida skrev seg ikke på listen..... Da mener jeg det ikke er så intr allikevel, jeg ville personlig ha skrevet meg opp om jeg var intr. Det er jo ikke bindene. Kanskje det er en skriveangst ? hehe Da jeg gikk på visninger for et par år siden skrev jeg meg på listen på de første leilighetene, men samtlige ganger førte dette til at jeg ble utsatt for telefonterror av meglerne, så da lot jeg heller være å skrive meg på listen senere. Om de er interesserte er det jo bare for dem å ta kontakt selv når de har fått tenkt på det? Så slipper man å bli bombardert med telefoner av masete meglere midt i middagen. Det er også noe med at det du mener er innflyttningsklar ikke nødvendigvis er det samme som andre synes er innflyttningsklar. Jeg har gått på mange "Innflyttningsklare" leiligheter som jeg aldri ville flyttet rett inn i uten å ordne både det ene og det andre. Og de som uansett vet at de har lyst til å ha det slik og sånn og derfor kommer til å pusse opp uansett bryr seg jo ikke noe om leiligheten er innflyttningsklar ifølge selger. Jeg så ofte at de leiligheten som var oppussingsobjekter ble nærmest revet vekk, mens de innflyttningsklare sto lenger til salgs. Det kan også være at de liker utsikten bedre fra de andre leilighetene, eller naboene, eller hva som helst. At det er lavere fellesutgifter, eller at mer er inkludert i fellestingene, eller hva som helst. Det er ikke bare prisen på leiligheten som avgjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå