Gå til innhold

noen dager uten mat

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget
Skrevet

Pga familieproblemer har jeg ikke orket tenken på mat den siste uken. Har fått i meg en banan eller to de fleste dager, og litt te og vann.

Nå er det litt bedre og jeg må begynne å spise igjen før jeg kollapser her. Er redd hele spisemønsteret som jeg endelig hadde fått kontroll på, er ødelagt. Magen blir helt umulig når jeg prøver å spise, men det går seg vel til.

Har kroppen allerede gått i forsvar så jeg legger på meg igjen av alt jeg spiser? Er forbrenningen min ødelagt?:gråte:

Det er ikke snakk om så mange dager, kun siden fredag.

Hvordan skal jeg komme tilbake til normalen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Forbrenningen blir ikke ødelagt på så kort tid tror jeg. Det er vel heller magen som er litt rar. Begynn forsiktig med en smoothie eller noe sånt?

Gjest Lillebøll
Skrevet

Etter mange dager uten mat må du spise deg opp igjen, magen slår ofte knute på seg om du hiver inn på. Spis litt frukt, en yoghurt og sånt før du prøver deg på fireretters middag.

Forbrenningen kommer nok fort i gjenge igjen skal du se.

Skrevet

Jeg har hatt noen sånne perioder, og da har jeg kjøpt nutrilett.

Da får du ihvertfall i deg næring, og alle klarer å drikke en kopp med det skvipet.

Gjest Tigress
Skrevet

Skal du begynne veldig varsamt med å ete igjen vil riskaker med kokt skinke vere veldig greit til å begynne med. Deretter begynner du med riskaker med honning som variasjon, og så etter kvart kan du prøve deg fram med tynn risgraut. Det er lett for magen å jobbe med, og det er ganske lite. Spis kvar time, men ikkje så mykje av gongen.

Gjest catty
Skrevet

Jeg må bare si at nutrilett sjokoladedrikken er noe av det du ikke må drikke.. da kommer det nok opp igjen på null komma niks! Ikke bare smaker det forferdelig(synes jeg), men er også veldig tykt. Altså vanskelig å få i seg.

Skrevet

Er Nutrilett så veldig tykt, da?? Synes å huske at den er ganske tynn, jeg. Kan jo ha i litt ekstra vann, kanskje. Men jeg vil heller anbefale å kjøpe næringsdrikk som ikke er laget for slankere, dvs ikke lavkalori. F. eks. Afi-Nutrin. Tror den smaker bedre enn Nutrilett også. Når du ikke klarer å få i deg så mye, er det veldig viktig at det du får i deg er næringstett og gir mye energi sånn at kroppen får noe å gå på. Håper det løser seg for deg snart og at du klarer å spise normalt igjen :klem:

• 2 uker senere...
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei

Hvis problemet er at du ikke klarer å holde maten nede, så er mitt tips å spise vannholdig frukt, som for eksempel vannmelon og ananas. Det hjelper ihvertfall meg. Og når du klarer det uten å føle at det skal opp igjen, så kan du gå videre med lett mat, som for eksempel toast med litt syltetøy. Det er kanskje ikke sunneste måten å gjøre det på, men er kanskje verdt et forsøk. Også gå gradvis tilbake til det kostholdsmønsteret du hadde.

Håper det går bra for deg :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...