Gjest Gjest_Kjersti_* Skrevet 19. juni 2008 #1 Skrevet 19. juni 2008 Hei. Jeg skal felle to masker på høyre side for å lage armhull, og to masker på venstre side. Høyre side går fint, men på venstre side blir det på en måte felt feil vei? Eller feller jeg kanskje feil?
Gjest Pysepus Skrevet 19. juni 2008 #2 Skrevet 19. juni 2008 Jeg pleier felle på samme måten på begge sidene. Feller både på høyre og venstre side på samme omgang. Men skjønner ikke helt hva du har gjort altså...
Gjest Gjest_Kjersti_* Skrevet 19. juni 2008 #3 Skrevet 19. juni 2008 Jeg pleier felle på samme måten på begge sidene. Feller både på høyre og venstre side på samme omgang. Men skjønner ikke helt hva du har gjort altså... Når jeg feller, så strikker jeg to masker rett sammen, og så flytter jeg den masken jeg får da, over på venstre side. Når jeg kommer til armhullet på venstre side så får jeg da tråden på feil side når jeg har flyttet masken over? Skjønner ikke helt selv jeg altså... Når jeg skal felle to masker på venstre side, skal jeg begynne å felle når jeg har tre masker igjen da, eller to?
Gjest Gjest_Kjersti_* Skrevet 19. juni 2008 #4 Skrevet 19. juni 2008 Når jeg feller, så strikker jeg to masker rett sammen, og så flytter jeg den masken jeg får da, over på venstre side. Når jeg kommer til armhullet på venstre side så får jeg da tråden på feil side når jeg har flyttet masken over? Skjønner ikke helt selv jeg altså... Når jeg skal felle to masker på venstre side, skal jeg begynne å felle når jeg har tre masker igjen da, eller to? Jeg mener ikke at tråden kommer på feil side, men at de felte maskene lager et hull når den siste masken ligger ytterst, i stedet for at de felte maskene legger seg fint langs armhullet...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #5 Skrevet 19. juni 2008 Hva gjør denne under Forbruker og Økonomi?
Gjest Pysepus Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Hm... jeg forstår ikke helt, men kan svare på spørsmålet ditt om du skal ha to eller tre masker igjen når du skal felle to - du har to masker igjen om du ikke skal ha noen masker igjen på pinnen. Da skal det ikke bli så mye hull
Melonas Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Hvis jeg strikker frem og tilbake, feller jeg på neste pinne på venstre side. Altså; jeg begynner på høyre side, strikker først en maske, så en til, så tar jeg den første masken over maske to. Strikker så en maske til og trekker over den forrige( maske nr to). Da er det fellt to masker, på høyre side. Nå strikker jeg ut pinnen, og når jeg da snur for å strikke tilbake, gjør jeg det akkurat på samme måte. På denne måten slipper jeg å sitte igjen med en maske ytterst på venstre side! Vet at fellingen ikke kommer på samme omgang, men det har ingenting å si for det ferdige resultatet. Når jeg feller, så strikker jeg to masker rett sammen, og så flytter jeg den masken jeg får da, over på venstre side. Denne måten å felle på har jeg faktisk aldri vært borti før; to masker rett sammen ja, men aldri flyttet masken over på venstre pinne igjen. Da blir jo den strikket flere ganger i samme omgang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå