Gå til innhold

Min mann har vært utro i årevis

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ulykkeligmina_*
Skrevet

Min mann klarer ikke sjule at han har vært utro. Det er lett å oppdage et brukt kondom i bil eller en SMS fra en blakk jenta som ber ham om penger. Og samtidig da jeg konfronterer ham med dette blir han veldig aggresiv og voldelig. Han erkjenner ikke sin skyld! jeg har ikke jobb, derfor forlater jeg ikke ham. Er det dumt å fortsette å bo med en slik mann under et tak? Hva dere hadde gjort i samme situasjon? Takk for ders råd!!! :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det beste våpenet her er brudd.

Du har oppdaget at han er utro, og han aksepterer ikke å bli konfrontert med dette, og her kommer vi til den andre grunnen til at du må tenke brudd; vold.

Du skal ikke under noen omstendigheter tåle vold fra samboeren din.

Du spør om hva andre ville gjort om de var i dine sko, til det kan jeg bare svare at jeg håper jeg ville kommet meg vekk fort saom svint.

Dette er selvfølgelig lett for meg å si, som ikke har det som deg.

Du nevner at du ikke kan forlate han siden du ikke har jobb, dette er ting bare du kan gjøre noe med. Det finnes støtteordninger for arbeidssøkende du bør undersøke. Syns ikke jeg kan si særlig mer om dine muligheter for arbeid siden jeg ikke kjenner til situasjonen din, mener bare at du ikke skal tolerere å bli sveket og leve i et voldelig parforhold fordi du ikke har jobb.

Ta makten over livet ditt tilbake!

Gjest StockDama
Skrevet

Søk om livsopphold hos sosialen, be om hjelp til å finne nytt sted å bo, omså støtte til å flytte ut av kommunen du bor i.

Ingen burde leve slik du gjør.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Er det dumt å fortsette å bo med en slik mann under et tak? Hva dere hadde gjort i samme situasjon? Takk for ders råd!!! :gråte:

Ja, det er dumt å bo med en sånn mann. Kom deg vekk. Økonomiske løsninger finnes alltid.

Skrevet

Det finnes muligheter for å klare seg - alt er vel bedre enn å leve med noen som ydmyker deg?

Kom deg unna du.

Gjest Gjest
Skrevet
Min mann klarer ikke sjule at han har vært utro. Det er lett å oppdage et brukt kondom i bil eller en SMS fra en blakk jenta som ber ham om penger. Og samtidig da jeg konfronterer ham med dette blir han veldig aggresiv og voldelig. Han erkjenner ikke sin skyld! jeg har ikke jobb, derfor forlater jeg ikke ham. Er det dumt å fortsette å bo med en slik mann under et tak? Hva dere hadde gjort i samme situasjon? Takk for ders råd!!! :gråte:

Han er voldelig og utro, og du lurer på om det er dumt å fortsette forholdet??

SELVSAGT er det dumt!

Kjære deg, det eneste fornuftige å gjøre er og komme seg langt vekk fra han, så fort som mulig. Både vold og utroskap er ting de fleste mennesker har nulltoleranse for, og det med god grunn. Du ødelegger deg selv ved å fortsette dette. Ta vare på deg selv, og kom deg bort!

Gjest Gjest_magica fra tryll_*
Skrevet

Først og fremst er det grusomt av han å reagere med sinne!

Kondom i bilen og sms,skriver du. makan!

Be om et møte,og fortell at du forlater han. Ganske enkelt.

Og begynn å jobbe med et liv på egen hånd.

Vis du ikke kan det,er du egentlig i saksa.

Dette tror jeg han allerede har mistanke om,ellers hadde han ikke vært så slurvete med bevis.

Mulig han kjeder seg?

Kanskje du må forføre han på ny?

Men viktigst av alt,vil du ha denne mannen som ved din side lever,slik det er nå??

Skrevet

Helt off topic: Hvorfor leser du hans sms-er?

Gjest Gjest
Skrevet
Helt off topic: Hvorfor leser du hans sms-er?

Når man lever med en mann som er voldelig og som etterlater brukte kondomer i bilen, er det å snoke litt på hans telefon barnemat i forhold.

Skrevet

Ja jeg synes nesten jeg skal si FLOTT når TS skriver at hun har lest hans SMS`er slik at hun kan få bekreftet sine mistanker med mer. Nå mener jeg at det kun er en ting som bør være fokus for deg fremover og dette er å komme deg vekk, så langt unna som mulig.

Aner jo ikke noe om hvor du/dere bor og familien din, eller om du har alle dine venner i nærheten og alt annet. Du kan jo feks flytte ut på dagen om du flytter til en venn/venninne og deretter flytter inn i noe eget når du har kommet deg i orden med trygdesystemet. I norge er det slik at INGEN skal måtte gå gatelangs eller trekke strøket for å ha penger til tak over hodet, så den beskyldning skal du ikke ha. Klart at det ikke er like show å skulle måtte tigge sosialen om penger hver måned, men må jo være betydelig bedre enn en mass som overhodet ikke respekterer deg.

Selv om han skulle komme til deg og si at han angrer og skal finne en ny og bedre "jeg" i seg selv er dette kun midlertidig om han overhodet klarer dette. Gjør deg selv en tjeneste og kom deg videre i livet og med tiden finner du gjerne en som virkelig vet å sette pris på deg og elsker deg slik som man burde bli elsket med lidenskap og begjær.

Skrevet

Slik du beskriver denne mannen, så hadde ihvertfall ikke jeg vært i tvil om at samlivet med han må avsluttes. Du blir ikke respektert og han behandler deg dårlig.

Den dagen du bestemmer deg for å gå, da har du begynt på løsningen som etterhvert vil gi deg et langt bedre liv. Lykke til!

Gjest En annen mann
Skrevet

For det første, han høres ikke spesielt sympatisk ut når han så åpenlyst driver med utroskap. Ennå verre er det hvis han har vært voldelig mot deg når du har funnet det ut og konfrotert han. Jeg ville brukt alle metoder for først og fremst ha kommet meg vekk. Kontakt politiet om du må, kanskje er det fornuftig å forlate boligen og så ringe politi fra mobiltelefon om du kan for å forhindre at han blir sur/voldelig mot det for dette. Finnes det bevis for vold (merker og lignende) har politiet plikt til å ta han med, hvertfall for en liten stund. Mens han er borte så kan du f. eks pakke sakene og dra til slektninger eller gode venner så lenge? Håper du kan det.

I verste fall har man jo krisesentre, og jeg kan forstå at det kanskje ikke kan se spesielt attraktivt ut i første omgang, men uansett, ingen fortjener å være sammen med, langt mindre bo sammen med en voldelig partner.

Lykke til

Skrevet

Mitt råd er å forlate han.

Det at han er voldelig er en fin grunn alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...