Skade Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Ja, jeg vet jeg er treg med planting, men jeg har jo bodd hjemme hos mor helt til i høst, og der var det hun som tok seg av sånt... Men, jeg vil gjerne ha tips om blomster og planter som er fine å ha i hagen... De kommer til å ha sol fra midt på dagen og helt til sola går ned... Skal luke ugress og ordne i bedene i morgen (så fremt det ikke plasker ned...) Så en dag i nærmeste framtid må jeg vel ta meg en tur på Plantasjen eller noe sånt... Tips??
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2008 #2 Skrevet 20. juni 2008 Åh, å plante i hagen er så gøy! Trodde ikke jeg hadde grønne fingre i det hele tatt, men det viser seg at jeg har fått totalt dilla! Jeg er en håpløs romantiker og elsker å stelle med rosene mine. Jeg fikk høre at det kunne være krevende, men det er det ikke! Har gravd opp en del av plenen og laget et rosebed med fiberduk og bark oppå. De trenger mye vann, og hvis det kommer lus på så sprayer jeg bare med litt grønnsåpe og vann så er de borte etter et par dager. Roser er så vakre Hvis du sliter med iberiasnegler (det gjør jeg, bor i oslo) så vil jeg advare deg mot å plante dahlia for de er sneglenes favoritt og de spiser opp de fine blomstene med en gang. Ellers er mini-stemorsblomster utrolig søte, disse trenger også mye vann, gjerne hver dag hvis det er sol. Margeritter og spanske margeritter er nydelige og finnes i mange flotte farger, noen er tofargede og pastellaktige og ganske enkle å ha med å gjøre.. Nå tar jeg helt av her merker jeg!
Gjest Gjest_søta_* Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Men, jeg vil gjerne ha tips om blomster og planter som er fine å ha i hagen... De kommer til å ha sol fra midt på dagen og helt til sola går ned... Kjøp de som du synes er fine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå