Kitsune Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Var å spiste indisk. Og etter maten fikk vi ei lita skål med noe krydder (i løs vekt) og noe som så ut som om det var dyppet i en slags glasur. Det kunne minne meg om anisboller, og jeg tenker det må være anis i det. Det smakte veldig godt!! Det vil jeg gjerne ha tak i! Kan dere hjelpe meg å finne ut hva det er, hva det heter og hvor jeg kan bestille det??
Lilith Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Anisfrø som er dyppet i en slags sukkerglasur, ja! Har sett det i noen innvandrerforretninger
Arkana Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Det er ikke anisfrø, det er faktisk fennikelfrø (men minner om anis ja). Og som Lilith sier finnes det på innvandrerforretninger.
Kitsune Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2008 Takk for kjapt svar! Skal sjekke ut det det, ja:) Men Arkana, vet du hvorfor man får det?
Scheherazade Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Fikk sånn etter maten da vi var i India også, synes det var mer pussig enn direkte godt. Vi ble fortalt at det var for å hindre dårlig ånde, men vet ikke om det stemmer.
Arkana Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jeg leste et sted at det var for å hjelpe på fordøyelsen og for å bedre ånden din etter krydret mat.
Lilith Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Det er ikke anisfrø, det er faktisk fennikelfrø (men minner om anis ja). Og som Lilith sier finnes det på innvandrerforretninger. Åh! Sorry ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå