Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Villimey
Skrevet

Huff, til neste år er det min tur til å velge hva jeg vil inn på, og vurderer Akademiet i Drammen. Noen som har erfaring fra/kjenner noen som har gått der? Evnt. Akademiet andre steder? Jeg er så i tvil..

Gjest Gjest
Skrevet

Er mor til en som går der og er kjempefornøyd. Det er h-n også. Kan virkelig anbefalle den skolen

Gjest Serena
Skrevet
Huff, til neste år er det min tur til å velge hva jeg vil inn på, og vurderer Akademiet i Drammen. Noen som har erfaring fra/kjenner noen som har gått der? Evnt. Akademiet andre steder? Jeg er så i tvil..

Kan virkelig ikke anbefale Akademiet videregående skole! Mange jeg kjenner til er misfornøyde med skolen. Jeg kjenner folk i Oslo og Ålesund. Lærerne er unge, og flere på min alder har opplevd at lærerne har sluttet midt i skoleåret.

Skrevet
Kan virkelig ikke anbefale Akademiet videregående skole! Mange jeg kjenner til er misfornøyde med skolen. Jeg kjenner folk i Oslo og Ålesund. Lærerne er unge, og flere på min alder har opplevd at lærerne har sluttet midt i skoleåret.

det blir vel litt for enkelt å si at du virkelig ikkekan anbefale akademiet fordi om du kjenner folk i ålesund og oslo som ikke er fornøyde...

jeg har familie som går på akademiet i molde og der er de for eksempel storfornøyde. men saken er vel heller at det er forskjell på akademiets skoler som det er på offentlige videreg. skoler.

men i henhold til de jeg har snakket med flere steder gir iallefall inntrykk av at de får mye bedre personlig oppfølging fra lærerne, da de ikke har så store klasser å forholde seg til.

anbefaler at du forsøker få kontakt med noen som har gått på akademiet hvod du bor for å høre hva deres erfaring er.

lykke til :-)

Gjest Serena
Skrevet
det blir vel litt for enkelt å si at du virkelig ikkekan anbefale akademiet fordi om du kjenner folk i ålesund og oslo som ikke er fornøyde...

jeg har familie som går på akademiet i molde og der er de for eksempel storfornøyde. men saken er vel heller at det er forskjell på akademiets skoler som det er på offentlige videreg. skoler.

men i henhold til de jeg har snakket med flere steder gir iallefall inntrykk av at de får mye bedre personlig oppfølging fra lærerne, da de ikke har så store klasser å forholde seg til.

anbefaler at du forsøker få kontakt med noen som har gått på akademiet hvod du bor for å høre hva deres erfaring er.

Jeg har faktisk gått ett år på Akademiet selv, og hatt med ledelsen i Bergen å gjøre, ettersom jeg var elevrådsleder og hadde en del roller i forbindelse med reklamer og sånt. Derfor synes jeg virkelig at jeg kan uttale meg om skolen!

Men, jeg gikk der første året skolen startet opp, men ettersom folk fortsatt er misfornøyde, sier det jo sitt.

Gjest Serena
Skrevet

Dessuten er klassene i f.eks Bergen og Ålesund like store som klassene på offentlige skoler. Medieklassene i Ålesund er for eksempel en vits... der slo de to klasser sammen til en siste året.

Skrevet
Dessuten er klassene i f.eks Bergen og Ålesund like store som klassene på offentlige skoler. Medieklassene i Ålesund er for eksempel en vits... der slo de to klasser sammen til en siste året.

får ha meg unnskyldt, men det blir uansett for enkelt å ta alle under en kam. det er det samme som å si det er så dårlig service på en remabutikk at du ikke bør handle på andre remabutikker heller...

holder på mitt råd om å høre med de som har gått på nevnte skole tidligere, på den plassen en evt. skal begynne og ikke hva som er situasjon i bergen eller ålesund..... og klassene på andre akademiet skoler er langt fra så store som vanlig videregående, som sagt - man kan ikke vurdere alle likt....

Gjest Serena
Skrevet
får ha meg unnskyldt, men det blir uansett for enkelt å ta alle under en kam. det er det samme som å si det er så dårlig service på en remabutikk at du ikke bør handle på andre remabutikker heller...

holder på mitt råd om å høre med de som har gått på nevnte skole tidligere, på den plassen en evt. skal begynne og ikke hva som er situasjon i bergen eller ålesund..... og klassene på andre akademiet skoler er langt fra så store som vanlig videregående, som sagt - man kan ikke vurdere alle likt....

Du snakker om forenklinger? Akademiet er en kjede, som tilbyr samme undervisningsopplegg gjennom hele landet. Hvis noen kjøper en REMA-butikk, har de større mulighet til å styre hvordan butikken skal se ut. Akademietskolene har hovedsakelig lik pedagogikk. Det er tross alt en grunn til at Akademiets visjoner etc. har blitt plassert på fellessiden for alle skolene.

Hva vet du om andre Akademiet-skoler enn den i Molde? Jeg vet at det er store klasser både i Bergen og Ålesund, samt at jeg har lest en del negativt om skolen i Oslo.

Skrevet

Hei!

Min erfaring med Akademiet vgs. er utdelt negativ. Nyutdannede lærere, obligatoriske studietimer som blir fjernet fra fag til å jobbe med lekser på skolen, det er i det hele tatt mye som ikke fungerer. I matematikk hadde klassen min hatt behov for alle timene den kunne få, men når en time ble gjort om til studietime var det som regel medielæreren vår som var der. Jeg har en mistanke om at det ble gjort på grunn av manglende realfagsressurser. I tillegg har Akademiet færre studieretnings/valgfag å tilby enn offentlige skoler. Fordi det er færre klasser, er det vanskeligere å mixe grupper. Det fører til at valgmulighetene blir begrensede, og at en ikke får like fullgode alternativer som ved en offentlig videregående skole.

Jeg har gått ett år på Akademiet, og to år på offentlige skoler, og har mye bedre erfaringer med offentlige skoler. Spesielt vet jeg at allmenn og medieklassene er misfornøyde med opplæringstilbudet ved Akademiet. IT-klassene er de, som etter min erfaring, har best opplæringstilbud fordi Akademiet har mye fint utstyr. I år har jeg studert ved Sonans på kveldstid, og synes Sonans er mer serviceinnstilte enn Akademiet. I tillegg har de flere lærere med litt fartstid. Ved Akademiet i Drammen har de blant annet ansatt en lærer som underviser i tysk og historie, som ikke en gang har høyere utdanning i de fagene. Han har kun fullført 1,5 år ved BI.

Gjest Gjest
Skrevet

-Og min erfaring er positiv. P¨å skolen der dattera mi går, kommer studietimene i TILLEGG: Utenom dette gis det tilbud om ekstraundervisning på ettermiddagen for dem som trenger det i matte og engelsk. Dette tilbudet er gratis. Lærerene er flinke og motiverte. De bryr seg om den enkelte elev.

MEN det er ikke en skole der du kan komme og gå som det passer. Du blir fulgt opp. Har tidligere hatt et barn på en av de videregående skolene i området som har best rykte fra gammelt av. Var fornøyd med den og, men når jeg sammenlikner med akademiet, ser jeg at der var ting som kunne vært bedre. Alle jeg kjenner som har erfaring med denne skolen sier det samme.

Men det blir vel som med Remabutikkene, som noen sa over, noen er bra andre ikke.

-Og viss noen lurer, så bor jeg i Sandnes

• 4 uker senere...
  • 7 år senere...
Skrevet

Jeg gikk på Akademiet i Oslo for å ta opp matte å det var min største feil noen sinne. De er kunn intresert i å samle flest mulig elever. Ingen oversikt på noe. Man må være på vakt når det gjelder frister for du får INGEN veileding muntlig. Veldig dårlig skole.. 

Skrevet
9 timer siden, Edona shala skrev:

Jeg gikk på Akademiet i Oslo for å ta opp matte å det var min største feil noen sinne. De er kunn intresert i å samle flest mulig elever. Ingen oversikt på noe. Man må være på vakt når det gjelder frister for du får INGEN veileding muntlig. Veldig dårlig skole.. 

Du virker ikke akkurat særlig oppegående, så feilen ligger vel heller hos deg. Privatskole, som det vises til i hovedinnlegget, er noe vidt forskjellig fra privatistskole. Akademiet har både privatskoler og privatistskoler, men det er viktig å skille mellom disse. Når det gjelder privatistskoler, som du gikk på, står du egentlig helt alene, og skolen er da kun ansvarlig for undervisningen. Alt annet avhenger av deg. Det er slik det er når man er voksen, men enkelte ser ut til å legge skylden for deres egne feil på alle andre. 

Anonymkode: 74e27...f50

Skrevet

I Trondheim reklamerer de med at de har "dyktige og engasjerte lærere", men etter ryktene jeg har hørt, hender det at lærere (bare et eksempel) som har engelsk og historie, underviser i norsk. Og det betaler folk for...

Anonymkode: e8d9e...790

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...