Gå til innhold

Skittent dusjkabinett i leid leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi flyttet for noen uker siden inn i en leilighet som var dårlig rengjort. Utleieren og vi ble enige om halv husleie for en måned.

Jeg har vasket det ufattelig skitne dusjkabinettet flere ganger, men uansett hva jeg gjør så ligger det skitt i alle hjørner.

1. Har noen råd om rengjøring av inngrodd skitt?

2. Kan jeg spørre utleier om å bytte ut kabinettet?

Har to barn i balje-alder, og jeg kan ikke ha balja i det skitne kabinettet i all fall...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltids spørre utleier om h*n vil skifte dusjkabinettet. Det kan være han vil være snill for å få dere til å bo der lenger, men de fleste jeg har leid hos ville ikke gjort det.

Hvor i dusjkabinettet er det at det er skittent? "Glassflatene" vaskes greit med jif-universal, bunnen med jif-skurekrem og en svamp. Bruk evnt en gammel tannbørste dersom du ikke kommer til med svampen. Et dusjkabinett kan ofte skrus fra hverandre også, da er det lettere å komme til i alle krinkelkroker. (Må si jeg lurer på hvor dårlig rengjort noe er når du etter flere vasker fremdeles ikke er fornøyd med vaskinga).

Hvorfor kan du ikke sette en balje i et skittent kabinett? Vannet i balja kommer da ikke i kontakt med kabinettet.

Skrevet

Bruk oppvaskkost å vaske med, da kommer du skikkelig til i alle kriker og kroker.

Men er det møkk, eller mugg i kabinettet da? Det kan være det har satt seg mugg i fugene og det er ikke lett å vaske bort.

Skrevet

Kalkflekker fjerner du med litt sitronsaft.

Gjest Tnita
Skrevet

Prøv med klor, og la det ligge en stund før du skyller det vekk. Det skal løse opp det meste og er desinfiserende.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Skitten og muggen har satt seg i alle hjørnene. Vi overtok leiligheten for en måned siden, men har vært bortreist og flyttet derfor ikke skikkelig inn før for en uke siden. Tannkost er prøvd, det hjelper ikke. Svamp er prøvd, Jif er prøvd. Grunnen til at jeg ikke vil ha balja inni kabinettet er at ungene ikke BARE sitter i balja når de bader...

Jeg har skrudd to av sidene i kabinettet fra hverandre for å komme til bedre, men det er altså skitt i alle sprekker. Og den har virkelig satt seg! Kabinettet er sikkert 15 år, og noe av skitten er kanskje like gammel...

Gjest Gjest
Skrevet
Prøv med klor, og la det ligge en stund før du skyller det vekk. Det skal løse opp det meste og er desinfiserende.

Takk, skal prøve :)

Skrevet

Cillit Bang viste seg å være litt av et vidundermiddel på et skittent badekar i en leilighet jeg bodde i før. Spray på, la det sitte på en stund, og det LØSNER! Vasking har ikke vært så gøy verken før eller siden....!

Gjest Gjest_Elrania_*
Skrevet

Har jobbet som stuepike, og sir bare: Bruk tannbørste! du finner skitt du aldri hadde trodd eksisterte. Får gysninger jeg når folk ikke bruker tannbørste i kriker og kroker fordi jeg vet hva som kan skjule seg. Tannbørste, klor og skuresvamp.

Gjest Gjest
Skrevet
Har jobbet som stuepike, og sir bare: Bruk tannbørste! du finner skitt du aldri hadde trodd eksisterte. Får gysninger jeg når folk ikke bruker tannbørste i kriker og kroker fordi jeg vet hva som kan skjule seg. Tannbørste, klor og skuresvamp.

Mener du klor? Ikke klorin?

Gjest Gjest
Skrevet

Klor er klorin, ja=)

Klorin fjerner svarte prikker på silikonfuger, og all annen dritt=)

Ellers er salmiakk veldig bra, men salmiakk og klorin må du IKKE bruke samtidig. For de danner en gass når de blandes.

Jeg bruker gjerne salmiakk når jeg vasker dusjveggen. Men pass på å lufte godt, for det stinker noe helt grusomt.

Gjest Gjest
Skrevet
Klor er klorin, ja=)

Klorin fjerner svarte prikker på silikonfuger, og all annen dritt=)

Ellers er salmiakk veldig bra, men salmiakk og klorin må du IKKE bruke samtidig. For de danner en gass når de blandes.

Jeg bruker gjerne salmiakk når jeg vasker dusjveggen. Men pass på å lufte godt, for det stinker noe helt grusomt.

klor og klorin er ikke det samme, nei! I basseng bruker man klor, ikke klorin. Klorin er vel et mye sterkere stoff? Klor og klorin selges da også i to forskjellige flasker i butikken.

Gjest Kaya83
Skrevet

Er ikke så flink med sånne vaskegreier, men q-tips fungerer hvertfall veldig bra på steder hvor man ikke kommer til så lett... :) lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Jip og grønnsåpe. Med en ny oppvaskbørste.

Gjest Gjest
Skrevet
klor og klorin er ikke det samme, nei! I basseng bruker man klor, ikke klorin. Klorin er vel et mye sterkere stoff? Klor og klorin selges da også i to forskjellige flasker i butikken.

Tviler på at det er så stor forskjell på klor og klorin i butikken. Regner med at de flaskene du har sett som det står klor på er levert av f.eks. Fisher Price eller Rimco.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blandet disse to en gang og gikk rett i gulvet.

Men å blande grønnsåpe og klorin går fint. Beste vaskemiddelet jeg kan bruke :)

Skrevet
Tviler på at det er så stor forskjell på klor og klorin i butikken. Regner med at de flaskene du har sett som det står klor på er levert av f.eks. Fisher Price eller Rimco.

Klorin er vel Lilleborgs klor-vaskemiddel?

Er vel gjerne tilsatt andre ting også, som parfyme osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med salmiakk? Tar det inngrodd sorte flekker?

Skrevet (endret)

Klorin er et merkenavn, klor er den kjemiske forbindelsen som Klorin inneholder og som også blir brukt i svømmebasseng og for å desinfisere drikkevann når det er forurenset. Klorin inneholder konsentrert klor, det er også konsentrert klor som blir brukt i svømmebassengene. Men fordi en liten mengde klor løses i en veldig stor vannmengde, blir konsentrasjonen svært lav i svømmebassenget, mens den blir høy når du bruker klor som rengjøringsmiddel, fordi du da bruker rent Klorin eller blander det med litt vann.

Endret av junia
Skrevet

bruk CILLIT BANG det brukte jeg i dusjen til søstra mi og da hadde jeg prøvd med både gulvsåpe, zalo og klorin... det funka som faen.. den der til smuss og avløp!! det er viktig å få med deg riktig da for noen av de er svakere enn andre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...