Gå til innhold

Helt ny DVD vil ikke avspilles

Anbefalte innlegg

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Jeg bestillte en sesong av en tv-serie fra USA, men problemet er at det verken funker på dvd spilleren eller på dataen.

Dette burde ikke ha noe med region å gjøre da jeg har lastet ned og installert to programmer som gjør dvd spilleren på dataen om til en regionsfri slik at dvder fr alle regioner skal kunne spilles av. Sesongen inneholder 4 disker, så det er jo litt merkelig at ingen virker?

Har også lest at hvis det har med region å gjøre så skal det komme opp en beskjed om at dvden man prøver å spille av er feil region. Med meg skjer det ingenting. Dvd-spilleren klarer rett og slett ikke å lese den av. Det står av Diskstasjonen min ikke inneholder noen dvd, og at jeg må sette inn en dvd fordi den ikek finner noe.

Det kan umulig ha noe med dvdspilleren å gjøre..? Jeg ka spille av alle slags typer cdrom bortsett fra akkurat disse 4 diskene so mjeg nå bestillte.

Any ideas anyone?

Videoannonse
Annonse
Gjest En annen mann
Skrevet
Jeg bestillte en sesong av en tv-serie fra USA, men problemet er at det verken funker på dvd spilleren eller på dataen.

Dette burde ikke ha noe med region å gjøre da jeg har lastet ned og installert to programmer som gjør dvd spilleren på dataen om til en regionsfri slik at dvder fr alle regioner skal kunne spilles av. Sesongen inneholder 4 disker, så det er jo litt merkelig at ingen virker?

Har også lest at hvis det har med region å gjøre så skal det komme opp en beskjed om at dvden man prøver å spille av er feil region. Med meg skjer det ingenting. Dvd-spilleren klarer rett og slett ikke å lese den av. Det står av Diskstasjonen min ikke inneholder noen dvd, og at jeg må sette inn en dvd fordi den ikek finner noe.

Det kan umulig ha noe med dvdspilleren å gjøre..? Jeg ka spille av alle slags typer cdrom bortsett fra akkurat disse 4 diskene so mjeg nå bestillte.

Any ideas anyone?

Kan umiddelbart tenke meg tre muligheter:

1) Programmene som gjør spilleren sonefri fungere kanskje ikke? Fungerer de med andre DVD plater fra USA?

2) Det kan hende dvd'ene inneholder noe kopibeskyttelse mot kopiering. Nå er jo dette originale dvd'er regner jeg med, men ved enkelte løsninger må faktisk avspilleren støtte "opplåsning" av kopibeskyttelsen ved avspilling. Siden platene kommer fra USA er det ikke utenkelig at det da dreier seg om en løsning som kun benyttes der og ikke i Europa. Se etter klistremerker/emblemer som nevner "DRM (digtal rights management)" eller lignende begreper.

3) Er platene rett og slett defekte? Om mulig, forsøkd de på en dvd spiller som er sonefri hos noen du kjenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...