Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Rask lindring for ekstremt tørre lepper

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vaselin og lypsyl inneholder ingredienser som blokkerer porene og tørker ut leppene. I tillegg gir det hudormer rundt munnen og gjør at leppene blir "avhenging".

Så joda, det funker, for all del, men det er ikke bra for leppene.

Det er ikke min opplevelse. Funker fint om jeg er tørr på leppene, og har aldri fått hudormer eller blitt avhengig :)

Gjest Grafica
Skrevet

Nei, men det er fakta, de inneholder ting som ikke er bra for huden din eller leppene dine.

Gjest Gjest
Skrevet

Prolip inneholder vaselin og parrafin den og ser det ut som?

For jeg antar det er denne og ikke denne som er mest vanlig i Norge.

Skrevet (endret)

Det er den første, ja. Jeg har ikke opplevd å få hudormer med den, men det får jeg med vaselin. Uansett er det virkestoffet i Prolipen som gjør at den funker bedre på meg enn alle andre "lypsyler".

Endret av Saeria
Gjest Gjest
Skrevet
Det er den første, ja. Jeg har ikke opplevd å få hudormer med den, men det får jeg med vaselin. Uansett er det virkestoffet i Prolipen som gjør at den funker bedre på meg enn alle andre "lypsyler".

Ja, bare synd de ikke bruker en annen base.

Skal bestille meg denne til vinteren, den inneholder iverfall ikke noe gufne greier så vidt jeg kan se. Så blir det bare å håpe den virker :)

Skrevet

Jeg som bruker Roaccutan er jo i en "særstilling". Jeg hadde aldri trodd at en kunne få så tørre lepper og miste så mye hud på de i løpet av en dag, som før nå. :ler:

Da har Prolipen, gufne ingredienser til tross, vært som sendt fra himmelen. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg som bruker Roaccutan er jo i en "særstilling". Jeg hadde aldri trodd at en kunne få så tørre lepper og miste så mye hud på de i løpet av en dag, som før nå. :ler:

Da har Prolipen, gufne ingredienser til tross, vært som sendt fra himmelen. ;)

Jepp, når det er så ekstremt er det viktigeste at det funker, og det helst litt kjapt ;)

For standard "isj, litt tørr munn i dag" lepper er det bare artig å lete rundt etter alternativer som passer litt sære prefaranser i samme slengen :ler:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg har sluttet å bruke prolip allerede, brukte det bare to dager for å redde det verste på munnen min, pga et par av ingrediensene. Men lypsyl hadde ikke hjulpet i nærheten av like mye, og jeg hadde ALDRI brukt det over lenger tid.

Bodyshops lip butter er det beste jeg har vært borti, leppene mine er totalødelagt etter heftig herpesangrep for fire år siden, så fuksystemet er ødelagt. Bodyshop sin holder i mange timer og inneholder ingen skumle ting såvidt jeg har funnet ut! :)

Skrevet
Nei, men det er fakta, de inneholder ting som ikke er bra for huden din eller leppene dine.

Du kjenner da ikke min hud eller lepper :)

Gjest Grafica
Skrevet

Måte på til kverulering da?

Les litt om mineraloljer og et par av de andre ingrediensene i lipsyl. En av hovedingrediensene er utviklet av parafin. Overalt ellers er folk så nøye på at de ikke skal få i seg ting som er skadelige for dem, men at de bruker parafin og maskinsmøring på leppene er visst ikke så farlig... M-mm. For all del, fortsett gjerne å bruke lipsylen din du, men ikke anbefal den til andre.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har sluttet å bruke prolip allerede, brukte det bare to dager for å redde det verste på munnen min, pga et par av ingrediensene. Men lypsyl hadde ikke hjulpet i nærheten av like mye, og jeg hadde ALDRI brukt det over lenger tid.

Bodyshops lip butter er det beste jeg har vært borti, leppene mine er totalødelagt etter heftig herpesangrep for fire år siden, så fuksystemet er ødelagt. Bodyshop sin holder i mange timer og inneholder ingen skumle ting såvidt jeg har funnet ut! :)

Ja, TBS har så vidt jeg husker et og annet ok produkt. Bare så surt at de ble kjøpt opp av loreal for litt siden, men da vaser jeg meg over i etikkens verden, og ikke nødvendigvis helse og effektivitet ;)

Gjest Grafica
Skrevet

Akkurat når det gjelder leppene mine er jeg nødt til å inngå det kompromisset, de er som nevnt godt ødelagt etter at jeg fikk herpesangrep over hele munnen for fire år siden. Bruker ingen TBS produkter ellers, men akkurat lip butter MÅ jeg ha. De er billigere enn mye annet jeg har prøvd og, heldigvis, siden jeg gjerne går gjennom en slik boks på halvannen uke :P

Skrevet

Lip butter er topp, men når ikke en gang DET funket, da var jeg fortvila da. Heldigvis hadde jeg KG, der var lille katt, og hun tipset meg om Prolip. :)

Skrevet
Måte på til kverulering da?

Les litt om mineraloljer og et par av de andre ingrediensene i lipsyl. En av hovedingrediensene er utviklet av parafin. Overalt ellers er folk så nøye på at de ikke skal få i seg ting som er skadelige for dem, men at de bruker parafin og maskinsmøring på leppene er visst ikke så farlig... M-mm. For all del, fortsett gjerne å bruke lipsylen din du, men ikke anbefal den til andre.

Hadde ikke kverulert slik dersom du hadde vært mer høflig:)

Det er jo helt naturlig at folk anbefaler til andre det som har funket på dem selv? Og spør man om råd på et forum så må man jo regne med det.

Jeg vet godt hva vaselin er laget av og hvordan den fungerer, så det trenger jeg ikke lese mer om. Lipsyl har jeg derimot ikke brukt på en god stund.

Gjest Madre Mia
Skrevet

Det var merkelig. Jeg har brukt Lypsyl i alle år og det er ingenting galt med leppene mine iallfall. Det blir det derimot hvis jeg bruker mye annet. Har dusinvis av "glimrende" leppepomader i skuffene, både dyre og billige, men havner alltid tilbake på Lypsyl. Den trekker inn og legger seg ikke som et lag. Dessuten gir den meg pene silkematte og lekre lepper.

Men dette er vel individuelt som alt annet. Tror ikke Lypsyl eller Vaselin hadde vært i handelen hvis den er skadelig.

Annonse
Skrevet
Heldigvis hadde jeg KG, der var lille katt, og hun tipset meg om Prolip. :)

Hyggelig å hjelpe :). Og jeg som bare plukket den tilfeldig på apoteket :ler:.

Gjest Grafica
Skrevet

Og mange som bruker Define og lignende billigmerker synes den gjør håret deres fantastisk, enda alt det gjør for håret er å legge et silikonlag utenpå hårstråene slik at håret -kjennes- mykt ut.

Det er mye som er i handelen som ikke burde vært det, fordi folk kjøper det. Det er forskjell på direkte skadelig og ikke bra. Det er ikke skadelig å vaske håret med billig dusjsåpe, men det er ikke bra for håret heller.

Og det var ikke meningen å være uhøflig, men jeg synes bare ikke man skal anbefale produkter som inneholder ingredienser som ikke er bra.

Gjest Madre Mia
Skrevet
Og mange som bruker Define og lignende billigmerker synes den gjør håret deres fantastisk, enda alt det gjør for håret er å legge et silikonlag utenpå hårstråene slik at håret -kjennes- mykt ut.

Det er mye som er i handelen som ikke burde vært det, fordi folk kjøper det. Det er forskjell på direkte skadelig og ikke bra. Det er ikke skadelig å vaske håret med billig dusjsåpe, men det er ikke bra for håret heller.

Og det var ikke meningen å være uhøflig, men jeg synes bare ikke man skal anbefale produkter som inneholder ingredienser som ikke er bra.

Nå er det jo mildt sagt litt forskjell på lepper og hår. Hårstrå har ingen nerveceller og du kan ikke kjenne om sjampoen er ubehagelig, med mindre den klør i hodebunnen. På huden, og spesielt leppene som er så følsomme, kjenner du med en gang om noe er ubehagelig.

Hadde nå folk vært like nøye med hva de putter i munnen som med det de vasker håret med...

Gjest Gjest_Angel_*
Skrevet

Kjære deg!!!

Du spurte om råd til hva som kunne funke på leppene dine. Og det er det folk har gjort. At alle skulle sjekke innholdsfortegnelsen nøye...!? Ja det kunne du da gjort, takket for rådet og evt ikke brukt det om det ikke passet for deg!!!

Og om du er så opptatt av ingredienser som er bra/ikke bra/skadelig /etc

FOR LEPPENE....

Hvordan har du det i forhold til alt annet i hverdagen!!!!!?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...