Gjest Grafica Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Tannlegen greide igår å herpe leppene mine totalt. Munnvikene er såre og sprekker opp når jeg smiler og snakker. Selve leppene er tørre og vonde. Jeg har smurt de med lip butter fra bodyshop, noe som ikke har hjulpet noe særlig, enda det vanligvis er det beste for leppene mine når de blir tørre til daglig. Noen som har noen gode tips som kan hjelpe fort? Har problemer med å spise pga at det er så vondt.
mustapippuri Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Smør på vaselin før du går å legger deg i kveld.
Gjest mariaja Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Elizabeth Arden sin Eight Hour Cream er veldig god på det meste faktisk! Som småsår, myggstikk, tørre lepper og solbrent hud Vidundersalve! Om du ikke har den tilgjengelig ville jeg ha prøvd en lipsyl som ikke inneholder mye vann. Apoteket sine er veldig gode for eksempel. Vaselin funker også fint!
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Smør på mentholatum før du legger deg. Gjør underverker! Jeg kan nesten love at leppene er bra når du står opp
lille katt Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Prolip stift fra apoteket. Funker ihvertfall på flere Roaccutan-brukere (et medikament som gir ekstremt tørr hud). Anbefales
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Smør på mentholatum før du legger deg. Gjør underverker! Jeg kan nesten love at leppene er bra når du står opp Er du sprø??? Kommer til å svi som faen!
lille katt Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Er du sprø??? Kommer til å svi som faen! Mentholatum kan man smøre på sår nesten uten at det kjennes. Har brukt Mentholatum selv på munnsår, sprekker på fingre etc., også ømme og betente sprekker, men det svir ikke. Har forøvrig selv erfart at mentholatum ikke var sterk nok kost for ekstremt tørre lepper, men da hjalp altså Prolip.
Gjest Grafica Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Takk jenter, skal se på disse i morgen Eight hour cream har jeg ikke så god erfaring med, og vaselin får ikke røre mine lepper. Men prolip og Mentholatum skal sjekkes ut
birma Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Honning - billig og effektivt, kan brukes til nesten alt. Smør honning på såre lepper om kvelden, morningen etter har du myke fine lepper. (Smør honning på ulike typer sår og det vil væske mindre, lukte mindre, gro fortere, gi færre infeksjoner og føre til betydelig mindre arrdannelse.) Man kan til og med ha den i teen
prinsessa Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Jeg er en stor fan av Purelan salve. Den er egentlig til såre og sprukne brystvorter (amming) men funker superbra på såre lepper også. Fås kjøpt på apotket
Saeria Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Anbefaler Prolip jeg også. Jeg går på Roaccutan og har fått både ekstremt tørre lepper, såre lepper, småsår og keilitt (vertikale sår i munnvikene med påfølgende rødhet og sår rundt) som følge av kuren. Prolip har vært redningen min. Ingenting annet har hjulpet. Jeg bruker stiften. Har ingen erfaring med den på tube.
Gjest Gjest_Angel_* Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Du kan prøve leppesettet til Mary Kay. Eller Mary Kays emollient night cream.. Kjempeflotte produkter, og har gjort underverker for mine lepper!!! Lykke til.
Gjest Grafica Skrevet 20. juni 2008 #13 Skrevet 20. juni 2008 Prolip funka kjempefint, fortsatt øm i munnvikene, men nå er det hvertfall ikke gapende sår der lenger! Teite tannlegene altså. Alt stresset de stakars leppene mine har vært gjennm har fært til herpesutbrudd *sukke* så da er det prolip i munnvikene og antix på overleppa!
Gjest Gjest_Christina_* Skrevet 21. juni 2008 #14 Skrevet 21. juni 2008 Mentholatum lipbalm. Fås kjøpt på apotek:) Denne funker virkelig !;D
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #15 Skrevet 21. juni 2008 Ongenting som funker så bra på meg som den gode gamle Lypsyl til 13,50 på Rema. Hvit hylse med blå skrift og kork.
Saeria Skrevet 21. juni 2008 #16 Skrevet 21. juni 2008 Så kjedelig. Godt prolip tok tørrheten. Den er gull verdt mener jeg.
Gjest Grafica Skrevet 21. juni 2008 #17 Skrevet 21. juni 2008 Ongenting som funker så bra på meg som den gode gamle Lypsyl til 13,50 på Rema. Hvit hylse med blå skrift og kork. Du tuller nå ikke sant? Nei takk, da kan man like gjerne smøre ren stearin på leppene. Lypsyl og vaselin er IKKE bra for leppene, en gang for alle!!! Saeria ja jeg kan tenke meg at prolip blir min beste venn til vinteren, når vinterkulda går løs på leppene mine!
mustapippuri Skrevet 21. juni 2008 #18 Skrevet 21. juni 2008 Du tuller nå ikke sant? Nei takk, da kan man like gjerne smøre ren stearin på leppene. Lypsyl og vaselin er IKKE bra for leppene, en gang for alle!!! Det kan godt funke for andre sine lepper selv om det ikke funker med dine. So chill...
Saeria Skrevet 21. juni 2008 #19 Skrevet 21. juni 2008 Ja, det kan funke. Men det betyr ikke at det er bra for huden/leppene. Tror det var det hun mente.
Gjest Grafica Skrevet 21. juni 2008 #20 Skrevet 21. juni 2008 Vaselin og lypsyl inneholder ingredienser som blokkerer porene og tørker ut leppene. I tillegg gir det hudormer rundt munnen og gjør at leppene blir "avhenging". Så joda, det funker, for all del, men det er ikke bra for leppene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå