Gå til innhold

Bacardi Grand Melon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en litersflaske med Bacardi Grand Melon stående, som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til.. Må jo lage noen fancye drinker, men er litt usikker på hva jeg skal blande med!

Jeg klarer ikke sånne beiske, stramme smaker, sånn som gin&tonic smaker. Blæh ;) Det må heller ikke være for surt. Og helst ikke for komplisert ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok bruke drinken i det meste du bruker vanlig rom i. Kanskje ikke cola.

ginger ale

lime

grand melon

(denne er ikke så veldig søt heller)

saften av 1 hel lime

4cl rom

4cl sukkerlake (lag sukkerlaken etter hvor søt du vil ha drinken)

Skrevet
Har en litersflaske med Bacardi Grand Melon stående, som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til.. Må jo lage noen fancye drinker, men er litt usikker på hva jeg skal blande med!

Jeg klarer ikke sånne beiske, stramme smaker, sånn som gin&tonic smaker. Blæh ;) Det må heller ikke være for surt. Og helst ikke for komplisert ;)

Bacardi Grand Melon Rum

Cranberry Juice

Sprite/7up

Enkelt og godt :)

Skrevet

Takk for tips!

Tranebærjusen blir det nok en stund til jeg får lyst på igjen, hadde nettopp en UVI og drakk 1,5 liter med tranebærjus hver dag.. :overrasket: Men jeg ble frisk av det iallefall!

Får tusle ned på butikken og se hva jeg finner å blande med ;)

Skrevet
Takk for tips!

Tranebærjusen blir det nok en stund til jeg får lyst på igjen, hadde nettopp en UVI og drakk 1,5 liter med tranebærjus hver dag.. :overrasket: Men jeg ble frisk av det iallefall!

Får tusle ned på butikken og se hva jeg finner å blande med ;)

Et generelt tips er at en drink skal ha balanse mellom smakene. Bacardi grand melon er relativt søt derfor smaker det ofte godt med noe syrlig i.

Brus er søtt fra før, og kan i noen tilfeller gi deg overdose med søtsmak - som noen er mindre utsatt for enn andre. (altså snakker om smak her).

Det kan også være godt å lage mojito der du bytter ut vanlig rom med melon-romen.

Skrevet

Overdose av søtsmak, tror ikke det er så farlig i mitt tilfelle :fnise:

Er ikke så glad i lime, den kan ofte bli for bitter syns jeg. Sitron er mere min greie..

Skrevet
Overdose av søtsmak, tror ikke det er så farlig i mitt tilfelle :fnise:

Er ikke så glad i lime, den kan ofte bli for bitter syns jeg. Sitron er mere min greie..

Jeg liker sitron bedre jeg også, men lime er jo veldig på moten ;)

Jeg synes man godt kan bruke det i stedet for i mange tilfeller.

Skrevet

Hehe, ja den er visst det! ;)

Ikke har jeg iført meg tights på minst 15 år, da skal jeg jaggu klare å ikke bruke lime heller :ler:

Skrevet

Prøv denne:

4 cl Bacardi Grand Melón

2 cl Bacardi Apple

4 cl Lemon Sour-mix

4 cl Ginger Ale

Kjempegod :sikle:

Skrevet

Ginger Ale, hva smaker det egentlig? Hehe, har ikke peiling på sånt jeg altså! Drikker liksom bare vin, jeg.

Skrevet
Ginger Ale, hva smaker det egentlig? Hehe, har ikke peiling på sånt jeg altså! Drikker liksom bare vin, jeg.

Det smaker som en form for brus, bare med veldig lite sukker. Det er ikke så veldig søtt. Og som navnet tilsier, så smaker det også ingefær, bare ikke sterkt.

Kjøp en og smak.

Jeg synes ikke det er spesielt godt uten noe i, men det kan jo hende du synes det ;)

• 10 måneder senere...
Gjest ellevilla
Skrevet

Jeg syns rett og slett det er digg med sprite oppi! Noe annet som er digg somblandevann, er cider med forskjellige fruktsmaker. Har brukt både jordbær og meloncider--namnamnam!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...