Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har navn, fødselsdato og adresse til min biologiske far, men jeg vet ikke noe om familien hans, som jo og er min.. Han vil ikke ha noe med meg og gjøre, det har jeg på en måte akseptert. Men jeg vil gjerne vite mer om familien. Jeg vet at de ikke vet noe om meg og at faren min ikke vil at de skal vite det. Jeg har tenkt på det å møte opp på døra og si -hei farmor.. Men det kommer jeg neppe til å gjøre. Men jeg ville gjerne visst om jeg har en farmor og farfar.. Om jeg har noen tanter og onkler, søskenbarn.. Hvordan kan jeg finne ut av det? Uten å måtte spørre noen. Finnes det et sted på intrenett jeg kan finne ut av sånt?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Hadde vært litt drøyt om det fantes et sted på nettet hvor man kunne lese all slags info om folk da.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Du kan google navnet hans til å begynne med, google andre med samme etternavn også.
Rosalie Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Du kan kontakte Frelsesarmeen. De er flinke til å oppspore informasjon.
Gjest . Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Hadde vært litt drøyt om det fantes et sted på nettet hvor man kunne lese all slags info om folk da. Ja det hadde vært drøyt.. Hørt om facebook? Der kan man finne ut mye om folk! TS mente nok ikke at det skulle finnes et nettsted hvor man kan søke på navn og fødsesnr også skulle det kome opp en liste over all slekt, hvor de jobber, hvor gamle de er og hva yndlingsmaten dems er.. Er jo folk som driver med sleksforskning, kanskje du finner noen nyttige verktøy hvis du søker på slektsforskning på kvasir/google. Men er vel ikke så veldig lett. Lykke til. Og kjipt å hørt at han ikke vil ha noe med deg å gjøre da.
Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Du kan google navnet hans til å begynne med, google andre med samme etternavn også. Han har et temmelig vanlig etternavn desverre. Og når jeg googlet fant jeg ingen ting om han. Du kan kontakte Frelsesarmeen. De er flinke til å oppspore informasjon. Vet ikke, tenkte liksom å finne ut litt i hemmelighet.. Vil ikke at han skal finne ut at jeg har "snoka", vil ikke at mamma og beste (min mormor som jeg delvis bor hos) skal få vite det heller.
Alice Ayres Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å ringe folkeregisteret. Jeg vet at de i utgangspunktet ikke skal gi deg opplysninger, men jeg har opplevd å få vite alt om personer når jeg har ringt - hva foreldrene heter og hvor de bor, hva søsknene heter og hvor de bor og hvem de er gift med, etc...
Gjest *Mim* Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å ringe folkeregisteret. Jeg vet at de i utgangspunktet ikke skal gi deg opplysninger, men jeg har opplevd å få vite alt om personer når jeg har ringt - hva foreldrene heter og hvor de bor, hva søsknene heter og hvor de bor og hvem de er gift med, etc...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å ringe folkeregisteret. Jeg vet at de i utgangspunktet ikke skal gi deg opplysninger, men jeg har opplevd å få vite alt om personer når jeg har ringt - hva foreldrene heter og hvor de bor, hva søsknene heter og hvor de bor og hvem de er gift med, etc... Alvorlig? Værste jeg har hørt.
Alison Skrevet 19. juni 2008 #11 Skrevet 19. juni 2008 Jeg vil anbefale deg å ringe folkeregisteret. Jeg vet at de i utgangspunktet ikke skal gi deg opplysninger, men jeg har opplevd å få vite alt om personer når jeg har ringt - hva foreldrene heter og hvor de bor, hva søsknene heter og hvor de bor og hvem de er gift med, etc... Da vil jeg påstå at den ansatte hos Folkeregisteret har gjort et alvorlig brudd på taushetsplikten sin. Jeg synes dette høres veldig betenkelig ut.
Gjest Marillia Skrevet 19. juni 2008 #12 Skrevet 19. juni 2008 (endret) Var det noen som så dokumentaren om en ung svindler fra Bergen? Jeg tror den gikk på tv for et par år siden. Der viste han i alle fall at er man flink å snakke for seg, kan man få ut de utroligste opplysningene fra både den ene og den andre etaten. Dessverre... Endret 19. juni 2008 av Marillia
Alvelin Skrevet 20. juni 2008 #14 Skrevet 20. juni 2008 Hvis faren din er fra gård så kan du se i oppslagsverket "Norske Gårdsbruk" der står det ofte om tre generasjoner. Eller du kan søke på skattelistene, telefonkatalogen osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå