Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 18. juni 2008 #1 Skrevet 18. juni 2008 Hei! Må bare få ut litt frustrasjon! Gifter oss om noen få uker, og fikk for kort tid siden beskjed om at en av mine barndomsveninner, som jeg fremdeles har god kontakt med ikke ønsker å komme i bryllupet allikevell. Grunnen hun oppgir er at siden det få mnd siden ble slutt med typen (som er en barndomsvenn av brudgommen, og også kommer i bryllupet) orker hun ikke komme da hun etter dette har hatt det så vondt og har hatt vanskelig for å komme gjennom dagene. Dette er en grunn jeg selvsagt forstår! Ett brudd kan være tøft selv om en blir enige om å skilles som venner. Det som gjør meg frustrert er at for noen dager siden fikk jeg vite gjennom felles venner at hun har funnet seg en ny type, som hun har det kjempe fint med, og dette forholdet hadde også vart en stund da hun ringte til meg og klaget over hvor fælt hun hadde det, og at hun ikke orket å komme i bryllupet. Jeg synest det er kjempe flott at hun har kommet seg videre, en ny type er jo noe man skal være stolt av, og ikke gjemme for vennene sine. Derfor er jeg frustrert over måten hun la frem at hun ikke ønsket å komme i bryllupet... det er ikke gøy å finne ut at hun ikke har fortalt meg alt. Samtidig forstår jeg at å komme i samme bryllupet som eks typen ikke er det festligste, men de har hele tiden vært enige om å skilles som venner, og begge to har mange gode venner på "begge sider" av vennegjengen... Er det jeg som overreagerer, eller er det andre som ville reagert på samme måte?
Gjest Gjest hei Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Kjære deg! Jeg ville reagert på samme måte, det er jo utrolig sårende at en god venninne ikke vil komme i bryllupet ditt! Jeg vet jo ikke mer enn det du skriver i innlegget ditt, men for meg så virker det ikke som hun har det så innmari fælt når hun allerede har ny type.. kan det være en annen grunn? Kanskje hun er sjalu på deg?
Rosalie Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Jeg skjønner hun som nå melder forfall. Og selv om hun har ny kjæreste, betyr ikke det at hun er klar for å tilbringe såpass mye tid i en såpass intim setting sammen med eksen og den felles vennegjengen enda.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Jeg skjønner hun som nå melder forfall. Og selv om hun har ny kjæreste, betyr ikke det at hun er klar for å tilbringe såpass mye tid i en såpass intim setting sammen med eksen og den felles vennegjengen enda.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Unnskyld...tomt innlegg. Prøver igjen jeg! Jeg har all forståelse for at det å gå fra hverandre er kjempetøft. Og er man uheldig å være i samme vennegjeng i tilegg så blir det ekstra vanskelig. Og at man skal vise forståelse osv videre er jeg helt enig i men et sted må grensen gå. Når det kommer til bryllup for man prøve å gjøre det beste ut av situasjonen(da mener jeg paret som har gått fra hverandre). Selvfølgelig bør man være behjelpelige med å ikke sette de ved siden av hverandre osv... Vi sliter litt med samme problemet, og har vært igjennom det flere ganger før når det gjelder bursdager og andre ting som skjer. Vi må vike for at dette paret ikke kan være i samme rom. Men nå har jeg satt foten ned. I bryllupet vårt har vi kun invitert venner og familie som betyr mye for oss og som vi virkelig vil dele denne dagen med. Hvis de ikke klarer å "late" som den ene dagen for vår skyld da blir jeg utrolig såra... Som jeg sier så er gjestelista veldig nøye tenkt gjennom, og det er ingen tilfeldig inviterte. Så for de som ikke kan komme bør ha en gyldig grunn. Dette er IKKE en gyldig grunn syns jeg... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå