Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykkelen min ble stjelt for mange år siden, (den var ikke låst) Men jeg visste ikke at jeg hadde forsikring før 4 år senere. Men den er på vei ut.

Kan jeg komme å si at den ble stjelt for noen få dager siden og jeg vil ha ny :P?

Har aldri gjort det her før...men jeg har veldig lyst på en ny sykkel!!!

Noen som har peiling på sånt? hvordan går jeg frem feks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel litt i seneste laget å kreve penger igjen på forsikringen 4 år etter. Må du ikke også politianmelde tyveriet for at du skal få igjen på forsikringen? Det å si at sykkelen har blitt stjålet for noen dager siden når det i virkeligheten er 4 år, vil jeg si grenser til svindel.

Ring forsikringsselskapet ditt og forklar at du ble frastjålet sykkelen din for en god stund siden og at du først nå ble klar over at du har forsikring. De kan gi deg svar på om du fremdeles har noe å hente.

Skrevet

Jeg ville også ringt selskapet og forklart saken. For å få erstatning på en stjålet sykkel må det foreligge en anmeldelse. Å lyve for politiet og forsikringsselskapet kan fort slå tilbake på en selv.

Skrevet (endret)

-

Endret av Melania
Gjest Gjest
Skrevet

Nå sykkelen din ikke var låst så har du nok ikke rett til erstatning uansett.

Jada, vi har alle lyst på nye, dyre ting, men forsikringssvindel er forkastelig, og det er det du planlegger nå. Hvordan du går frem? Du må lyve både til forsikringselskap og politi og risikere å bli oppdaget og få straff. Jeg ville ikke tatt sjansen hvis jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...