Gå til innhold

Undertøyshjelp

Anbefalte innlegg

Gjest Helenius
Skrevet

Etter å ha trålet hovedstadens butikker i desperat jakt på det ultimate stroppeløse korsett for mine 80D/DD-pupper, som trenger en ikke så liten smule løftehjelp, tyr jeg nå til dere, oraklene på KG.

Jeg skal ha en brudekjole som gjør at jeg må ha stroppeløs BH eller korsett. Jeg har bestilt kjolen hos Christiane, og har hørt mye bra her om korsettene deres. Da jeg prøvde det under kjolen, så det forsåvidt fint ut - fordi kjolen er av en slik beskaffenhet at den ordner mye på egen hånd. MEN: Uten kjole stakk liksom cupene utover, og korsettet ség nedover, og det så ikke så pent ut. Og jeg er ikke interessert i å kjøpe et korsett som ikke ser pent ut under helt vanlige kjoler! Derfor leter jeg nå etter et som sitter pent og holder puppene oppe.

Jeg har vært i alle undertøysforretninger jeg har kommet over (selvsagt med unntak av HM/Cubus/Kappahl etc, som jeg avskrev allerede ved prosjektets begynnelse):

* Underbart på Steen & Strøm

* To stykker på St-Hans-haugen

* Norsk Undertøysmagasin i Prinsens gate

* Arabella ved Egertorget

* Det lille under i Paleet OG Hegdehaugsveien

* En jeg ikke husker navnet på lenger oppe i Bogstadveien

Spørsmålet er: Finnes det flere butikker i hovedstaden eller omegn?

Har noen av dere andre med puppestørrelse over normalen kjøpt stroppeløst korsett som sitter fint, som gir litt støtte - og som gir runde pupper (altså ikke spisse pupper a la marilyn/madonna, som dem som har vannrett søm over brystet gjerne gjør)?

Pris begynner å bli aldeles irrelevant!

Jeg er til og med tilbøyelig til å kjøpe på internett hvis noen av dere kan gi et blodbra tips. Synes å huske at noen linket til et bilde av en litt vulgær dame i et korsett som på en måte hadde loddrette spiler over puppene? (Eh, vanskelig å forklare.)

Hjelp!!! Hjelp!!! Hjelp!!!

:murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erotiske butikker (!) kan gjerne ha et greit utvalg av korsetter.

Har du forsøkt Beate Uhse (i Grensen) og Plasmatics (i Herslebs gt, Grünerløkka), samt ikke minst Secrets (i Pilestredet)?

Skrevet

Var det dette korsette du mente? Det er i allefall et korsett som jeg har kjøpt. Det er stort i numrene så jeg måtte faktisk sy det inn. Men ellers så sitter det veldig bra og sklir ikke ned på noen måte. Er veldig fornøyd med. samt at prisen er ikke ille... :D

Her er linken

http://www.henryandjune.com/hj/stprod.asp?...64%2E5944212963

Skrevet

Det ligger en undertøysforretning på Aker Brygge.

Gjest Helenius
Skrevet

Takk for gode tips!

Nikki: Det var akkurat dette jeg mente. Jeg håper ikke du ble fornærmet for at jeg kalte det litt vulgært - mener å huske at brukte det samme ordet selv, hehe. Det var nemlig det eneste jeg husket fra innlegget. Sender deg en PM!

Lilly16: Det har du helt rett i, jeg har vært på den også! Der bare så de på meg og ba meg dra på St.Hans-haugen på en forretning som spesialiserte seg på store størrelser.

Og Pusekatt, det var et kjempetips! Skal prøve det. Hvor i Herslebs gate ligger Plasmatics? Jeg bor i strøket men kan ikke huske å ha sett den. Ligger den mer over på Tøyen-sida? Får oppsøke disse...

Igjen, takk for tips! Tar gjerne imot flere, f.eks. tips til merker!

Skrevet

Plasmatics ligger i Herslebs gt 4. Ett kvartal unna Trondhjemsveien.

Gjest Helenius
Skrevet
Plasmatics ligger i Herslebs gt 4. Ett kvartal unna Trondhjemsveien.

Dumme meg. Jeg sykler jo forbi der stadig vekk... :-D Tusen takk for tipset!

Gjest Anonymous
Skrevet

I gårdagens Aften Aftenposten sto det om Norsk Undertøisforretning som jeg tror holdt til i Prinsens gate 21 ("bodde" tidligere i Akersgata, eller omvendt). De skal være av det gode, gamledagse slaget, men de er oppdatert på moter osv. De skrøt i hvert fall av å ha masse erfaring, så kanskje de kan hjelpe deg.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ligger en undertøysforretning rett ved rådhuset, mellom hanskebutikken og en fotograf. Og så ligger det en i storgata, på samme side som Sparebank1 Oslo, bare nærmere den passagen ved Operaen.

Skrevet

heissann..

har selv 80D og jeg har kjøpt ett nesten maken til Nikki!! Det er supersexy, sitter godt og løfter som det skal og holder alt på plass :D

jeg kjøpte gjennom internett.

Lykke til :D

Gjest Helenius
Skrevet

Takk for tips! Dessverre hadde jeg allerede vært på både den butikken det sto om i Aftenposten (Det er den i Prinsens gate) og den ved Operapassasjen (den heter Rita) - bare glemte å skrive den siste på lista mi :ler::ler:

Gjest: Jeg skal prøve den ved rådhuset, tusen takk!!!

Prøvde et korsett på Secrets i Pilestredet, men for det første hadde de ikke noe i min str, så jeg måtte prøve et som var altfor lite, for det andre ga ikke svart lakk det rette inntrykket, og for det tredje synes jeg dama der var direkte frekk, så det ble ikke handlings der... Men moro var det lell. Jeg lurer på å følge Nikki og junibrud03s gode eksempel. Godt å høre at noen med omtrent samme str. kan anbefale det, og siden prisen ikke var hårreisende, går det jo an å ta en sjanse.

Ellers: Er det bare meg som er forfengelig, eller er det faktisk helt teit med BH med gjennomsiktige stropper som vises og skjærer seg ned i skuldrene - til brudekjole??? :roll:

Tenkte å dra på CC Vest, Storo Storsenter og Sandvika Storsenter i dag. Dersom noen vet om andre kjøpesenter med gode undertøysbutikker innen kjøreavstand fra Oslo, si gjerne ifra!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv Auds på Strømmen Storsenter. Har fått hyggelig hjelp der før.

Jeg prøver også å finne noe fint undertøy nå, men sliter med samme problem som deg - så hold oss underrettet er du snill!

Gjest Anonymous
Skrevet

Prøv Auds på Strømmen Storsenter. Har fått hyggelig hjelp der før.

Jeg prøver også å finne noe fint undertøy nå, men sliter med samme problem som deg - så hold oss underrettet er du snill!

Skrevet
Ellers: Er det bare meg som er forfengelig' date=' eller er det faktisk helt teit med BH med gjennomsiktige stropper som vises og skjærer seg ned i skuldrene - til brudekjole??? :roll: [/quote']

Nei, det er ikke bare deg. Jeg synes også det ser helt grusomt ut. Og de gjennomsiktige stroppene blir blanke og gir gjenskinn på bilder, og er det en dag du _garantert_ kommer til å bli fotografert masse, er det nettopp på bryllupsdagen din!

Må du ha korsett, eller kan du klare deg med torsolette? I så fall er det vel en del brudesalonger som har en del pent. Christiane i Oslo, f.eks.

Kristins Brudesalong i Lillestrøm.

Lykke til da, og si fra hvordan det går, det er andre her med noenlunde lik puppestørrelse som snart skal ut og handle undertøy:)

Gjest Helenius
Skrevet

Det var det jeg tenkte også! Dama hos Secrets syntes det var en strålende ide. Men da må det da være bedre å ha ordentlige BH-stropper omtrent, i stedet for en sånn " hei, jeg må ha BH, men jeg later som om jeg ikke må, så jeg har en som vises litt mindre og som glinser i solskinnet"? Hun spurte om jeg virkelig la merke til at folk brukte sånn BH. Og det gjør jeg da vel. En ting er å ha det til en kjole med stropper som passer sånn NESTEN... men ellers? Uff, nei... "Er du virkelig SÅ forfengelig", spurte hun, og da stirret jeg vantro på henne. Velvel.

Jeg har rotet fælt med hva som er hva. Først gikk jeg rundt og spurte etter torsolette, men så var det noen butikker der de ikke skjønte hva jeg mente, så jeg gikk over til å spørre etter korsett. Nå vet jeg imidlertid hva som er forskjellen... Jeg vil ha hva som helst, jeg, bare det holder puppene på plass.

Jeg har bestilt kjolen min hos Christiane, og prøvde deres torsolette under kjolen. Det var fint under kjolen, men satt overhodet ikke så fint uten kjolen - det syntes ikke forloveren min heller. Jeg får prøve Kristins også! Og Gjest, takk for tipset om Strømmen storsenter.

Skrevet

Jeg hadde RUNDEN igår, og titta. Endte opp på Solgunns Boutique i Lillestrøm, der jeg også har funnet Kjolen.

Har ca samme str som deg i bh, og erfaringene jeg fikk igår, er at det er jammen meg ikke mange av de som støtter og holder oppe! (på noen kunne jeg vel like godt gått uten.....) :ler:

Det jeg endte med så ut som den ene linken på siden foran her, som Merete anbefalte. Det støtter opp, og satt godt.

LYKKE TIL!

:vinke:

Skrevet

Hvor fant du den hen da, Emma2?

Gjest Poirot
Skrevet

En flott butikk i Waldemar Thranes gate, rett ovenfor Rimi ved st Hans haugen . De har masse for store pupper, og flinke folk på jobb.

Gjest Helenius
Skrevet

Hei!

En liten oppdatering:

Nå har jeg vært innom følgende i tillegg:

* CC Vest (ingenting)

* Sandvika Storsenter (dårlig utvalg, men de hadde i det minste noe i min str)

* To undertøysbutikker i Asker (ingenting)

* Brudesalong i Asker (dårlig utvalg)

* Holmensenteret (begredelig)

og: undertøysbutikken på Liertoppen!

Hurra for Liertoppen. Glimrende service! De hadde i alle fall én torsolette som passet meg. Jeg endte faktisk opp med 80 F. (Og jeg som trodde jeg hadde D-pupper? :hoho: ) Den satt som støpt - selv uten stropper (selv om den var enda bedre med stropper). Ett lite minus var at puppene ble spissere enn jeg liker - men brudekjolen vil utvilsomt rette på det. Jeg følte meg i alle fall kjempefin og ville nesten ikke ta den av! De hadde også godt utvalg for forloveren min, som bruker et par størrelser mindre. Og vi fikk kjempegod hjelp, så jeg endte opp med å kjøpe en BH og en bikinioverdel når jeg først var i gang. Anbefales!!!

Takk for tipsene jeg fikk underveis.

Og lykke til, alle dere andre som skal ut på undertøysjakt!!! Det er håp for dem som leter. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...