Gå til innhold

Skrive på satengbånd...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

Som bordkort til bryllupet vårt hadde vi tenkt å skrive navnene på satengbånd, som skulle knyttes rundt stetten av vinglasset. Jeg var en tur innom Panduro hobby idag, for å kjøpe tusj som kunne brukes til dette. Der fikk jeg beskjed om det ikke lot seg gjøre, fordi skriften kom til å flyte ut uansett hvilken tusj jeg brukte. Men, det må da være noe som kan brukes? Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er min erfaring også.. men det skal vel gå om du bruker noe som heter gutta. Det brukes på silkemaling for å lage streker slik at malingn ikke skal skli i hverandre... utingen med den er jo kansje at det er litt stort hull i tuben så det kan komme mye ut, men hvis du har ordentlig gd tid og pirker litt kan du ha gutta på en tannpirker og føre det over på båndet ;)

Gjest Sativa
Skrevet

Du kan jo velge bånd i et annet materiale enn sateng da, hvis det er det som er problemet. Jeg har skrevet med vanlig sprittusj på bånd mange ganger,men de var laget av noe annet enn sateng da sannsynligvis. Spør i blomsterbutikken, de burde vite det.

Skrevet

Hei!

Jeg har laget akkurat samme bordkort, og kjøpte tilsammen ca. 7 penner for å finne en som ikke rant utover... Det endte tilslutt på en sølvpenn jeg allerede hadde, en gele-penn. Spør i bokhandel =)

Skrevet
Hei!

Jeg har laget akkurat samme bordkort, og kjøpte tilsammen ca. 7 penner for å finne en som ikke rant utover... Det endte tilslutt på en sølvpenn jeg allerede hadde, en gele-penn. Spør i bokhandel =)

Jepp, jeg også brukte en sølv gelepenn som jeg kjøpte på panduro.

Skrevet

Hei,

Jeg har laget bordkort i type sateng/silkebånd hvor jeg har skrevet navnet på kanten. Det skal legges rundt servietten. Jeg har brukt en slags tykk maling, en slik som er egnet til tøy... De har det på panduro: (jeg har ikke brukt akkurat denne - men bestillte fra en nettside i England, mye billigere..)

http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet...&AID=072040

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for mangen gode råd! Jeg får prøve de ut å se hva som fungerer best! Begynte å lure på om jeg måtte finne på noe nytt til bordkort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...