Gå til innhold

De jeg jobber for har en hund som er alene hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Katten_*
Skrevet

Jeg jobber som sommerhjelp i sommer. I et hus til noen svært rike mennesker. Vi kjenner de litt, men ikke mye. Jeg var heldig å få jobbe hos de i sommer, med å stelle hus og hage.

Viste ikke at de hadde hund. En veldig pen dobbermann jente. Hun er kjempe snill og kosete. Men hun virker ikke til å ha det bra.

Selvom de har en kjempefin stor (kjempestor) hage som er totalt inngjeret men høye gjere og port så får den ikke være ute. De har ingen barn så de er mye borte.

"Bella" som hun hetter sitter i ett bur i gangen. Kvakk så første gangen jeg så henne, de ser litt skremmende ut.

Fikk beskjed at hun skulle bare være i buret sitt og kom ikke til å plage meg. De er aldri hjemme når jeg er her. Selvom jeg kommer og går litt sånn i rykk og napp. Pleier å komme sånn i 9 tiden og jobber til tre. Steller hage sånn på ettermiddag og kveld. De er aldrig hjemme da heller nesten.

De er innom noen ganger når jeg er her. Da slipper de henne ut rett utenfor trappen sånn at hun får gå på do. Som sagt så var jeg litt redd henne i begynnelsen for hun ser streng ut.

Men så gikk jeg bort til henne en dag og hilste litt på henne gjennom buret. Hun ble så glad at hun nesten delte seg i to. Slapp henne ut av buret i går. Bare sånn i gangen. Hun ble overlykkelig. Og danset rundt på gulvet mens hele rompa gikk fra side til side. Hun var så snill og lydig. Koste en del med henne og så satte jeg henne i buret igjen. Men hadde henne ute flere ganger i løpet av dagen. Torte ikke ta henne med ut for å lufte henne i hagen.

Synes dere jeg skal ta henne ut i hagen i morgen. Skal til tannlegen i dag så jobber ikke nå.

Synes det er så synn på henne hun er så snil. Og kjempe lydig. Koste seg så med meg i gangen og var så lykkelig.

Mener at de ikke burde ha hund, de er aldrig hjemme, og den ser ikke ut til å få noen kos noen gang.