Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på fire, to voksne og to barn på 5 og 9 år.

Vi sitter nå å regner på et nytt hus vi har lyst å kjøpe. Økonomien vår er bra nå, men vi er litt i tvil på det å sette oss i mer gjeld.

I den forbindelse lurer jeg på hva dere andre har å rutte med etter at alt er betalt. Da mener jeg lån, barnepass og andre faste utgifter som telefon, strøm, forsikringer osv.

Med andre ord; hva har dere å rutte med til mat, klær, fornøyelser osv.

Takknemlig for svar både fra dere med å uten barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg bor alene da, bare meg, har kr. 3-4000,- til bruk etter alle faste utgifter. Har da råd til å kose meg litt.

Skrevet

Vi har ikke barn enda, men vi bor sammen jeg og samboeren min + to katter. Jeg er student, så jeg får ikke så mye, men ....

Vi har leilighet og bil.

Etter alt er betalt av regninger- strøm, lån, forsikringer osv så siitter vi igjen med rundt 18-19.000 . Kommer alt an på hva sambo får utbetalt. Han har fastlønn, men får en del kjøregodtgjørelse osv-

Så vi har det bra sånn sett...

Gjest Solskinn
Skrevet

Jeg bor alene da mannen min bor og jobber i utlandet for tiden.

Har nettopp flyttet selv, så derfor har jeg ikke så god oversikt over økonomien og kom akkurat på at jeg har glemt å sjekke opp og oppdatere forsikringene mine.

Etter lån, husleie, mere lån, telefon, strøm, internett og trening skal jeg ha igjen ca 8000 i måneden. Ikke mer enn at man må spare til de store utskeielsene og nok til å klare seg i hverdagen.

Gjest Mayamor
Skrevet

Periodevis har vi en del å rutte med.

Og periodevis har vi ikke...

Samboeren min er selvstendig næringsdrivende...

Men det varierer fra 3000,- til 10 000,-...

Derfor tør vi ikke kjøpe noe før inntekten er mer stabil...

Men nå går det bra - så neste sommer blir det vel flytting for oss.

Maya30

Skrevet

Ca 14000 tror jeg. Men det hender at disse pengene også blir brukt til ekstra regninger, som skyhøye strømregninger :-?