Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hvorfor er det slik at enkelte forblir ugift? Se på George Clooney, han har ny ung kvinne hver uke/måned, blir snart 50 og er fortsatt ungkar og kjekk. Det finnes så mange ugifte rundtomkring...hvordan kan det ha seg - og er det kun taperne som aldri blir gift?
absinthia Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hvorfor er det slik at enkelte forblir ugift? Se på George Clooney, han har ny ung kvinne hver uke/måned, blir snart 50 og er fortsatt ungkar og kjekk. Det finnes så mange ugifte rundtomkring...hvordan kan det ha seg - og er det kun taperne som aldri blir gift? Noen er samboere..........
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Du svarer på det selv - George Clooney er vel ikke en taper Det er endel som trives som single, i kortere forhold eller i forhold som ikke innebærer "hele pakka", og da kan det være greit å ikke gifte seg. Jeg har f eks en slektning som har hatt kjæreste i en årrekke (minst tjue år), men hvor de bor hver for seg, har karriere på hver sin kant (forskjellige byer) og den ene har (voksne) barn fra før. De gjør masse sammen, reiser blant annet mye, og ser ut til å ha det kjempefint. Tapere er de på ingen måte med gode venner, velfungerende forhold, interessante jobber og god økonomi... Synes mange "gamle ektepar" er mer tapere og mindre innstilt på å jobbe for å få det bra i sitt eget liv - de skylder heller på den andre enn å ta tak i seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Du kan godt si at det er taperene som aldri blir gift, men om du ikke presiserer hva du mener med en taper, så er dette bare en anledning til å snakke nedsettende om folk som ikke blir gift. Folk som ikke blir gift kan være - pedofile - homofile i skapet - blitt voldtatt da de var unge - mennesker med sosialfobi - folk med lav seksuell tenning - oppdratt på en måte som får dem til å se på sex som noe negativt - stygge - generelt feige - mennesker som er vanskelige å ha med å gjøre eller lite ålreite. Ja, jeg kommer ikke på noe mer jeg. Hva er grunnen?
Thera Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 Det er nok så enkelt som at ikke alle har behov for eller ønsker å bli gift.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Spørs hva du egentlig mener. "Ikke gift" eller singel? Noen tar rett og slett et valg om at de ikke ønsker å gifte seg. Andre vil ha friheten og går heller inn og ut av forhold. Jeg tror ikke folk gjør noe som ikke gjør dem lykkelige, i så fall får de gjøre noe anderledes.
Freckles Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Det er vel så enkelt som at ikke alle ser på det som et mål i livet å bli gift går jeg utifra. Det er ingen som er "nødt" til å gifte seg sånn som før.....
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 Er det ikke sånn at de fleste aldri gifter seg i Norge nå?
Lubbe Skrevet 17. juni 2008 #9 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Kan jo være at enkelte bare ikke har lyst til å gifte seg da... Og noen får ikke gifte seg pga yrket de har velgt, f.eks katolske prester, men jeg regner med at det er greit for dem da, i og med at de har valgt å bli prest, og dermed vet at de ikke kan gifte seg... Tanten min er ikke gift, eller dvs hun har vært gift en gang, og så skilte hun seg. Og når har hun bodd med kjæresten sin i sikkert 22 år, de er visst forlovet, men tror ikke de har noen som helst planer om å gifte seg, for jeg tror de har det bra sånn som det er... Endret 17. juni 2008 av Lubbe
asterix Skrevet 17. juni 2008 #10 Skrevet 17. juni 2008 George Clooney giftet seg jo da han var 28 han da, og var gift i 4 år før han ble skilt. Kan jo være at han rett og slett tok skrekken av den opplevelsen... Han vil i hvert fall ikke gifte seg igjen: "He says he will never get married again, nor have any children, but Michelle Pfeiffer and Nicole Kidman both bet $10,000 each that he would be a father before he turned 40. They were both wrong, and each sent him a check. He returned the money, betting double or nothing that he won't have kids by age 50."
Gjest *Mim* Skrevet 17. juni 2008 #11 Skrevet 17. juni 2008 Er det et mål i livet å bli gift? Hvorfor er noen barnløse? Hvorfor reiser noen aldri til Afrika? Hvorfor er det noen som aldri tipper i lotto? Hvorfor har noen blondt hår?
Gjest Oxford Skrevet 17. juni 2008 #12 Skrevet 17. juni 2008 Det kan være så mangt: Noen vil ikke ha faste forhold, noen vil av prinsipp ikke gifte seg, noen ønsker ikke å gifte seg, noen har en partner som ikke ønsker å gifte seg etc. Men at alle som ikke blir gift er såkalte "tapere" er bare tull.
Ethereal Skrevet 17. juni 2008 #13 Skrevet 17. juni 2008 Å være gift er ikke det store høydepunktet i alle menneskers liv. Alt for mange mener at høydepunktet, ja selve meningen med livet, er å gifte seg og få barn. I dagens samfunn er det ikke sånn lenger. Å bli gift er et personlig valg! Det blir så galt som det overhodet kan bli å si at mennesker som ikke blir gift er tapere.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #14 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har aldri vært gift. Kunne ha blitt det, men har takket nei. Har vært samboer et par ganger. Det får holde.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 He returned the money, betting double or nothing that he won't have kids by age 50." Så fælt at han ikke vil blir far...skuffende. Han kunne jo ha giftet seg på nytt.
Gjest supermodell Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 Og noen møter rett og slett ingen som vil gifte seg med de eller i det hele tatt innlede et forhold til de... Man finner jo ikke en ektemann på super'n heller.. Og etterhvert oppdager man at den partneren som likevel ville ha en er en drittsekk.
*Enigma* Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 Så fælt at han ikke vil blir far...skuffende. Han kunne jo ha giftet seg på nytt. Hvorfor er det fælt at han ikke vil bli far? Er det hele meningen med livet? Det finnes da mange mennesker som ikke vil ha barn, og jeg ser ikke det forferdelige i det. Skjønner godt jeg at han kanskje ikke vil gifte seg igjen hvis han allerede har vært gift og deretter blitt skilt.
Gjest StockDama Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Du må jo se på meg som gærn, ts. Jeg vil ikke ha barn og jeg vil heller ikke gifte meg. Og joda, jeg har en mann jeg elsker, alt er bare fryd og gammen...og jeg vil fortsatt ikke gifte meg, men det betyr ikke at jeg elsker min mann mindre enn det de som er gift gjør.
Gjest samboeren Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Jeg har ikke blitt gift ennå, men har vært samboer i 18 år og har tre barn.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Du må jo se på meg som gærn, ts. Jeg vil ikke ha barn og jeg vil heller ikke gifte meg. Og joda, jeg har en mann jeg elsker, alt er bare fryd og gammen...og jeg vil fortsatt ikke gifte meg, men det betyr ikke at jeg elsker min mann mindre enn det de som er gift gjør. Får håpe flere tenker seom deg StockDama, av menn, så slipper de å bli lurt fra penger av jenter, fordi de viftet med skamleppene og slapp signere en pre-nup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå