Gå til innhold

oppkjoring


Gjest lsd

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurte pa en ting.. Hvem velger hvem rute du skal kjore, sensor eller kjorelareren??.. Velger de den narmeste byen bare??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

på min kjøreskole fikk jeg vite alle mulige ruter før oppkjøringen..

Hver rute bestod av to deler og vi kjørte alle disse "delrutene" iløpet av kjøretimene med kjørelærer.

tror ruten enten blir trukket eller at det er så simpelt som at sensor velger der og da, etter humøret:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss tror jeg sensor valgte, ja. Han bemerket for øvrig tørt da jeg svingte til venstre når jeg skulle til høyre: "Æ meint deinn andre høyre" :fnise:

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det velges tilfeldig/automatisk fra en rekke gitte ruter i området rundt trafikkstasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den eine oppkøyringen min trur eg faktisk at ruta vart forkorta under vegs. Det var på vinteren og glatt føre, havna bak ei sinke i tillegg og det var uforsvarleg å køyre forbi. Var easy peasy sidan oppkøyringa dermed bestod av å køyre litt landevei, og returnere.

Klarte også å svinge feil på ei anna oppkøyring...hihi...

Så det hender sikkert at dei endrer rutene litt :P

Hatt 3.5 oppkøyringer :P men har da fått lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss tror jeg sensor valgte, ja. Han bemerket for øvrig tørt da jeg svingte til venstre når jeg skulle til høyre: "Æ meint deinn andre høyre" :fnise:

:ler:

Den er jeg redd for å gjøre også, jeg har visst ikke helt lært hvilken vei som er høyre og hvilken vei som er venstre enda.. Men hva er galt med peking sier nå jeg! :fnise:

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lektor Tørrdal
:ler:

Den er jeg redd for å gjøre også, jeg har visst ikke helt lært hvilken vei som er høyre og hvilken vei som er venstre enda.. Men hva er galt med peking sier nå jeg! :fnise:

:plystre:

Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å kjøre opp til jeg hadde lært meg forskjell på høyre og venstre - ikke minst siden vi har vikeplikt fra høyre i Norge.

Vet ikke om jeg ville likt å møte deg på veien - og nei, jeg peker ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å kjøre opp til jeg hadde lært meg forskjell på høyre og venstre - ikke minst siden vi har vikeplikt fra høyre i Norge.

Vet ikke om jeg ville likt å møte deg på veien - og nei, jeg peker ikke...

En vesentlig forskjell på å surre når noen sier "kjøre til høyre" og å vike for de til høyre. Samboeren min sliter med høyre venstre ordene, men vet utmerket hvor han har vikeplikt!

Tips: Skriv en V på venstrehånd og H på høyre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vesentlig forskjell på å surre når noen sier "kjøre til høyre" og å vike for de til høyre. Samboeren min sliter med høyre venstre ordene, men vet utmerket hvor han har vikeplikt!

Tips: Skriv en V på venstrehånd og H på høyre;)

Kjenner ei som har det sånn som samboeren din, og hun er veldig flink til å kjøre.

Et annet tips er å tenke på hvilken hånd du skriver med, og stramme den litt. Det gjorde jeg, og det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg ventet litt med å kjøre opp til jeg hadde lært meg forskjell på høyre og venstre - ikke minst siden vi har vikeplikt fra høyre i Norge.

Vet ikke om jeg ville likt å møte deg på veien - og nei, jeg peker ikke...

Sier du det? Og jeg som alltid har trodd at vikepliktregelen gjaldt for kjøretøy fra venstre!

:roll:

Heter du Tørrdal, eller var det bare et navn du tok for å illustrere at du nå skulle fremstår som en tørrpinn?

Tror nok du har overfortolket innlegget mitt og tillagt meg en del manglende ferdigheter uten grunn. Akkurat sånn som jeg anser deg som humorløs. Men det er kanskje riktig, Lektor Tørrdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med forskjellen på høyre og venstre. Jeg vet at gifteringen sitter på høyre hånd, så da kjenner jeg bare etter den når jeg blir usikker. Det kan være greit å ha et eller annet tegn du kan kjenne lett, uten å måtte se på hendene dine.

Så lenge du kjører riktig, kan ikke sensor stryke deg for å ha tatt til høyre når han sa venstre, eller å kjøre forbi avkjørselen osv. Det gir kanskje et litt dårlig inntrykk, men han skal bare bedømme om du har kjørt lovlig og forsvarlig, ikke om du har klart å følge ruten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med forskjellen på høyre og venstre. Jeg vet at gifteringen sitter på høyre hånd, så da kjenner jeg bare etter den når jeg blir usikker. Det kan være greit å ha et eller annet tegn du kan kjenne lett, uten å måtte se på hendene dine.

Så lenge du kjører riktig, kan ikke sensor stryke deg for å ha tatt til høyre når han sa venstre, eller å kjøre forbi avkjørselen osv. Det gir kanskje et litt dårlig inntrykk, men han skal bare bedømme om du har kjørt lovlig og forsvarlig, ikke om du har klart å følge ruten hans.

jeg tok feil under oppkjøringen, kjørte til venstre da han sa høyre.. Tok dette opp på slutten da han spurte hvordan oppkjøringen hadde gått.. Da sa han at det ikke var noe de la noe vekt på, da alle kan misforstå situasjoner sånn.. Er jo ikke alltid sensor er like tydelig når han snakker osv... Så dette la de ikke noe vekt på, med mindre det skjedde flere ganger i løpet av oppkjøringen....

Jeg fikk lappen den dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også alltid slitt med høyre-venstre, lærte forskjellen sent i barndommen og da er det visst vanlig å fortsette å rote litt med det i voksen alder.

Men bak rattet er jeg en sikker og trygg sjåfør, hvilken retning jeg skal vike for kommer automatisk, slipper å tenke på det. Vet automatisk hvor jeg skal se for å vike.

Høyre i kryss (hvor det ikke er forkjørsvei) og Venstre i rundtkjøringer.

men har jeg en som sitter på med meg og som skal guide meg frem ved å si høyre og venstre, DA må jeg tenke litt før jeg gjør meg klar til å svinge. Men det har jo ingenting å si for mine kjøre-egenskaper ellers.

Om du professor tørrpinn er redd for å møte meg eller andre som meg i trafikken så tror jeg du bør slutte å kjøre, for dette er en vanlig ting blant mennesker, ikke så uvanlig som du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fhv. Lektor Tørrdal
Jeg har også alltid slitt med høyre-venstre, lærte forskjellen sent i barndommen og da er det visst vanlig å fortsette å rote litt med det i voksen alder.

Men bak rattet er jeg en sikker og trygg sjåfør, hvilken retning jeg skal vike for kommer automatisk, slipper å tenke på det. Vet automatisk hvor jeg skal se for å vike.

Høyre i kryss (hvor det ikke er forkjørsvei) og Venstre i rundtkjøringer.

men har jeg en som sitter på med meg og som skal guide meg frem ved å si høyre og venstre, DA må jeg tenke litt før jeg gjør meg klar til å svinge. Men det har jo ingenting å si for mine kjøre-egenskaper ellers.

Om du professor tørrpinn er redd for å møte meg eller andre som meg i trafikken så tror jeg du bør slutte å kjøre, for dette er en vanlig ting blant mennesker, ikke så uvanlig som du tror.

He he jeg synes både du og den andre berørte forklarer ganske bra forskjellen på å ikke kunne høyre og venstre, og å ikke vite hvor man har vikeplikt.

Jeg er ikke noe redd for å møte dere i trafikken.

Men jeg vet at det dessverre finnes folk der ute som kommer fram i et kryss og tenker "wooops, hvem er det jeg har vikeplikt for igjen". Det er de jeg ikke har så lyst til å møte.

PS. Jeg er bare Lektor Tørrdal når jeg setter ting litt på spissen. Ellers er jeg en riktig trivelig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...