L.Deom Skrevet 17. juni 2008 #1 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei til dere som tok dere tid til å lese dette. Lurer på om krøller og skrå lugg (eller ikke skrå, men noenlunde nedover på sidene) er en dårlig kombinasjon. Jeg er har krøller. Masser av det. Både fall, og kansje litt brusete når alt kommer til alt. Korketrekkere er også med i stasen. Håret mitt er også ,om det hjelper, nordisk. Tynt, tja, men mye. Håret mitt er ikke stygt, det kan jeg nok si, men en del volum vokser og gror. Håret mitt på toppen (sånn der hvor panneluggen skulle vært) er ikke krøllete, men kansje litt brusete. Grunnen til at håret er litt brusete er nok fordi jeg retta det en lang stund. Altså, her er det snakk om et år. Håret har kommet seg, og jeg får komplementer! men skulle så gjerne hatt en lugg til mitt hjerte formede ansikt! (om det hjelper på å legge inn svar. Er ganske redd for at den vil bare bruse seg opp og alt vil se helt merkelig ut. til vanlig pleier jeg å ta en spenne bak på hodet med noe av håret foran som da blir med bak. (ikke "lugg" håret med det som ligger ved .. mmm ..tinningen og rundt der.) Da får jeg krøller som bølger utover skuldrene, sånn halvlangt, og lurer på om en skrå lugg passer. Tusen takk for svar om jeg skulle være så heldig og få noen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror det kan være fint. Noen eksempler: Nr 1 Nr 2 Nr 3 Nr 4 Nr 5 Nr 6 Nr 7 Nr 8 Vet ikke helt hva du er ute etter, men.. se i forskjellige blader og sånn. Kanskje du finner noen tips der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Del Skrevet 18. juni 2008 Det blir sikker veldig fint når håret akkurat er stylet. Jeg har nemelig masse krøller og har prøvd meg med lugg. Superfint når jeg sto hjemme foran speilet, men så kom jeg ut i litt tåkevær, regn eller yr. Luggen var ikke rett lenger, heller ikke krøllete. Det så bare ut som en såte med ull. ALDRI MER PANNELUGG sier jeg. Men jeg kjenner jo ikke håret ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.Deom Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 18. juni 2008 Det blir sikker veldig fint når håret akkurat er stylet. Jeg har nemelig masse krøller og har prøvd meg med lugg. Superfint når jeg sto hjemme foran speilet, men så kom jeg ut i litt tåkevær, regn eller yr. Luggen var ikke rett lenger, heller ikke krøllete. Det så bare ut som en såte med ull. ALDRI MER PANNELUGG sier jeg. Men jeg kjenner jo ikke håret ditt. Heh, jo, kan være vi har noe likt her ja. Med tåkevær bruser det seg opp og det vil jo sannsynelig vis skje med luggen også. Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. juni 2008 #5 Del Skrevet 18. juni 2008 Spesielt siden håret også er brusete på toppen, blir jeg skeptisk til om det er morsomt i lengden. Jeg ser for meg at det blir mye styr om morgenen, og stress når det er fuktig vær. Mitt hår er mer glatt på toppen av hodet, og jeg tror det ville være et bedre utgangspunkt for et krøllehode med lugg. Men jeg tror altså det er verre om håret er krøllete/krusete helt fra rot til tupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En som vet Skrevet 18. juni 2008 #6 Del Skrevet 18. juni 2008 Sånn jeg skjønner meg på håret ditt, så tror jeg det kommer litt an på hvor mye tid du har lyst til å bruke på å style håret ditt. Jeg tror at grunnen til at det ikke er like mye krøller øverst på håret ditt der luggen hadde vært, er fordi når håret er langt trekker det krøllene litt ut. Når du klipper lugg derimot kommer du nok til å merke at den blir MYE mer krøllete. Så hvis du gidder å rette ut luggen hver dag med rettetang, så go for it, men husk også på da å være obs på at det kan bli litt hårkriser i fuktig vær. Eller bare pass på å alltid ha med spenne til luggen. Uansett, er det noe du virkelig har lyst til å prøve, så tar det ihvertfall ikke så aaaltfor lang tid før luggen vokser ut igjen, eller i det minste til den blir såpass lang at den ikke er et problem lenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 18. juni 2008 #7 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) . Endret 24. september 2009 av Ansjoni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.Deom Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 18. juni 2008 Sånn jeg skjønner meg på håret ditt, så tror jeg det kommer litt an på hvor mye tid du har lyst til å bruke på å style håret ditt. Jeg tror at grunnen til at det ikke er like mye krøller øverst på håret ditt der luggen hadde vært, er fordi når håret er langt trekker det krøllene litt ut. Når du klipper lugg derimot kommer du nok til å merke at den blir MYE mer krøllete. Så hvis du gidder å rette ut luggen hver dag med rettetang, så go for it, men husk også på da å være obs på at det kan bli litt hårkriser i fuktig vær. Eller bare pass på å alltid ha med spenne til luggen. Uansett, er det noe du virkelig har lyst til å prøve, så tar det ihvertfall ikke så aaaltfor lang tid før luggen vokser ut igjen, eller i det minste til den blir såpass lang at den ikke er et problem lenger! Tusen Takk for tipset. Sånn til vanlig bruker jeg ikke noe tid på håret mitt om morgenen. Alt går egentlig etter planen for hvordan alt skal være, og ja, har en del tyngde, så er ikke så krøllete på toppen. litt bølgete, men det blir det snudd opp ned på i regnvær/tåkevær, you name it... Men så har jeg jo alltid en spenne i baklomma, når jeg tenker på det. hehe. Jeg er helt enig i det at luggen blir krøllete når den er kort. Sier seg selv, egentlig. Vil IKKE ha den super kort, men sånn skrå, passe lang. Hadde en gang lugg for veeeeeldig lenge siden. Var ganske liten da. Likte den ikke. Den var og ble krøllete, men på bilder ser jeg at den hadde krøller på en søt, litt rufsete måte, men er fremdeles i tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En som vet Skrevet 18. juni 2008 #9 Del Skrevet 18. juni 2008 Tusen Takk for tipset. Sånn til vanlig bruker jeg ikke noe tid på håret mitt om morgenen. Alt går egentlig etter planen for hvordan alt skal være, og ja, har en del tyngde, så er ikke så krøllete på toppen. litt bølgete, men det blir det snudd opp ned på i regnvær/tåkevær, you name it... Men så har jeg jo alltid en spenne i baklomma, når jeg tenker på det. hehe. Jeg er helt enig i det at luggen blir krøllete når den er kort. Sier seg selv, egentlig. Vil IKKE ha den super kort, men sånn skrå, passe lang. Hadde en gang lugg for veeeeeldig lenge siden. Var ganske liten da. Likte den ikke. Den var og ble krøllete, men på bilder ser jeg at den hadde krøller på en søt, litt rufsete måte, men er fremdeles i tvil. Det skader ikke å prøve da! Ok, kanskje du må gå et par måneder hvor du enten retter luggen eller bruker spenner, men det er jo ikke krise! Er du skikkelig nyskjerrig, så prøv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 18. juni 2008 #10 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har krøller og fall i håret, og pannelugg funket ikke på meg. Måtte rette og style heeele tiden. Hvis jeg for eksempel var ute en kveld og danset og ble litt svett, bruset hele panneluggen opp. Eller hvis det var regnvær eller fuktig ute, som noen andre sa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krøllete Skrevet 24. juni 2008 #11 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har krøllete hår og lugg, sånn skrått mot ene siden. Med en god, keramisk rettetang og litt spray holder den seg rett og fin i all slags vær Ser definitivt best ut med litt lugg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå