Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Nei, astrologi er helt nadir for meg. Men jeg skjønner jo at alle som er født på samme tid, samme år har helt lik personlighet. Logisk det.
Nadir Skrevet 17. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2008 Nei, astrologi er helt nadir for meg. Men jeg skjønner jo at alle som er født på samme tid, samme år har helt lik personlighet. Logisk det. Astrologi er veldig interessant. Det er osgå viktig hvor du var født. Folk som var født på akkurat samme tid men på forskjellig sted har forskjellig horoskop Astrologi kan beskrive din personlighet, talenter til og med fremtid!
Tabris Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Jeg var svært interessert i astrologi tidligere. Jeg har gått på fire astrologikurs, og hadde også et eget astroprogram. Må innrømme at jeg har blitt svært skeptisk med årene, men anser det likevel som et veldig interessant tema, psykologisk og symbolsk sett.
Gjest Ansjoni Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Ikke sånn veldig utover at jeg pleier å lese horoskopet mitt. Var mer interessert tidligere, hadde et sånt astroprogram til PC og noen bøker,men det har dabbet av etterhvert.
Mann 42 Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Jeg leser alltid horoskopet mitt og syns det er artig. Særlig når jeg leser det sammen med noen andre, og vi kan vitse over hvilke ting som slår til og hvor langt vi må strekke det for at horoskopet skal passe. Men jeg har overhodet ikke noe tro på astrologi. Ikke de ordenlige horoskopene heller. Og jeg har lest litt om astrologi fra begge sider. Jeg var litt interessert i min grønne ungdom. Men da jeg begynte å lese meg opp på temaet, begynte skeptikeren i meg å få nervøse rykninger. Det er ganske enkelt dønn umulig for meg å tro på slikt.
Tabris Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Nei, astrologi er helt nadir for meg. Men jeg skjønner jo at alle som er født på samme tid, samme år har helt lik personlighet. Logisk det. Det er helt greit å kritisere astrologi - jeg kan godt gjøre det selv, skeptisk som jeg har blitt - men det er kanskje en fordel å vite litt mer om emnet enn du viser her før man kritiserer, og kanskje også kritisere astrologi for feilene den faktisk innehar.
Nadir Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2008 Horoskopene i avisene er den dårligste måten å bli kjent med astrologi. Astrologi virker når det blir gjort av folk som vet hva de gjør. Det kreves kunnskap for å forstå det. Man kan ikke kritisere noe man ikke vet noe om. Jeg vet en del om astrologi og jeg har lest mye om det på nettet og i bøker. Jo mer jeg leser, jo mer lærer jeg og jo mer liker jeg det. Astrologi er komplisert men ikke alle tenker på den måten som trengs. Jeg har lagt merke til at nordmenn ikke er veldig interessert i astrologi.
absinthia Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Jeg er interessert nok til at jeg lærte meg å sette opp horoskop for mange år siden. Jeg er ikke flink til å tolke dem, men har litt innsikt i hvordan forskjellige aspekter virker, såvidt litt om husene og planetene og alle stjernetegnene. Før var jeg flink til å plukke ut hvilke stjernetegn visse mennesker var født i ut fra væremåte.. men her har jo også Asc. en viss innvirkning; selv har jeg opplevd at folk bemerkelsesverdig ofte tipper på soltegnet (vekten) eller ascendanten min (løven) på første forsøk.. dersom de ikke tror at jeg er Vannmann.. kanskje det siste har noe med at jeg har en sol/uranus konjuksjon..?
Nadir Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. juni 2008 Sol/Uranus konjuksjon ... A conjunction of the Sun and Uranus produces a highly self-aware individual expressing energies freely, and often in a unique fashion. Freedom is all important, and you reflect this inclination in ways that many consider eccentric. You are slow to mature because unrestricted attitudes make you appear childlike even as you grow into adulthood. Your free-wheeling temperament permits to succeed if left to do projects in your own, often progressive way. Progress is your most important goal, and your individualism is apparent. Jeg er Leo med Picses Asc Hva tenker du om Synastry?
Transmogrifier Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Man kan ikke kritisere noe man ikke vet noe om. Eh, jo? Hun gjorde jo det. :D
absinthia Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Sol/Uranus konjuksjon ... A conjunction of the Sun and Uranus produces a highly self-aware individual expressing energies freely, and often in a unique fashion. Freedom is all important, and you reflect this inclination in ways that many consider eccentric. You are slow to mature because unrestricted attitudes make you appear childlike even as you grow into adulthood. Your free-wheeling temperament permits to succeed if left to do projects in your own, often progressive way. Progress is your most important goal, and your individualism is apparent. Jeg er Leo med Picses Asc Hva tenker du om Synastry? Yupp.. dette er er en ganske stor del av meg, jeg venter fortsatt på at jeg skal "vokse opp" på en del områder, men går ut fra at jeg kommer til å ha en liten rebell i meg som misliker unødvendige restriksjoner helt til jeg går i graven. Jeg synes at synastri er spennende, men siden det er så mange elementer inne i bildet, har jeg litt problemer med å vite hvor mye vekt jeg skal legge på de enkelte eller å finne ut hvordan det blir når det er flere aspekter som motsier hverandre. ...men som sagt, jeg har ikke øvd meg særlig mye på tolkning. For eksen min og jeg stemmer det forsåvidt på en prikk.. omtrent Endret 24. juni 2008 av absinthia
Nadir Skrevet 10. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2008 In Synastry there are few very important things - 7th house (of both partners), which sign and planets are in them, 12th house (any of your planets in your partner's 12th house will damage the relationship, especially bad is when your Sun is in their 12th house or their Sun in your 12th house), also Moons, what aspect they form between each other and of course Venus of the girl and Mars of the boy
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Astrologi er kjempeinteressant synes jeg! Har selv gått til astrologer og mye av det de sier om meg stemmer veldig bra (og det dreier seg ikke om cold reading)! Leser hver måned horoskpet mitt på astrologyzone og selv om det er generelt for hvert tegn, så går Susan Miller dypt og har god peiling. Prøver også å lese en del om hus og slikt, men synes det er ganske komplisert når man går inn på den delen av astrologi som faktisk kan si noe om personlighet og annet.
lela Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Prøver også å lese en del om hus og slikt, men synes det er ganske komplisert når man går inn på den delen av astrologi som faktisk kan si noe om personlighet og annet.
Nadir Skrevet 5. september 2008 Forfatter #16 Skrevet 5. september 2008 (endret) Jeg har ei stor blå bok om Astrologi i norsk. Den heter Damms store bok om Astrologi (Julia og Derek Parker) og du kan finner boka i ARK bokhandel. Hvis du er interessert i Astrologi, kan du kjøpe boka. http://www.arwen.no/products_pictures/bokh.../astrologi2.jpg Endret 5. september 2008 av Nadir
Pingting Skrevet 13. september 2008 #17 Skrevet 13. september 2008 ..jeg venter fortsatt på at noen kan gi meg en forklaring på hvordan stjerner og planeter påvirker personlighet og hendelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå