Gå til innhold

Flytte til Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet
Torshov ligger da ikke noe lenger fra sentrum enn Sagene og Bjølsen gjør.

Bjølsen er forresten helt dødt etter klokka 10 om kvelden, og ikke er det så hyggelig der når det er mørkt ute heller. Jeg trivdes ikke noe særlig da jeg bodde på Bjølsen.

Jeg har bodd på Bjølsen i to år og aldri følt meg utrygg. Bor rett ved studenthyblene, så det er mye liv :) Eneste ulempen er at jeg ikke kan gå til sentrum da (men går fint å gå til løkka). Men i Oslo er det egentlig ikke noe problem med avstander siden bussene går hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Enig i st.hans, majorstua, men bislett og sagen er to støre høl. ser ikke annet enn narkomane på sagene. det er hospits mange steder i nærheten der.

Jeg har bodd paa Sagene og trivdes veldig godt der! Aldri har jeg foelt meg utrygg.

Jeg gikk ogsaa ofte til og fra sentrum, men tar litt mer enn 30 min.

Endret av Chimamanda
Skrevet

Jeg har bodd på Grønland i fem og et halvt år, og elsker dette området!

Føler meg aldri utrygg, og har gangavstand til alt. Det er masse hyggelige caféer og mye nytt som skjer i området.

Uansett hva du velger, velkommen til Oslo! En super by å bo i, spør du meg :)

Gjest Christina (:
Skrevet

Hei:)

Jeg vil absolutt anbefale Majorstuen f.eks Colloseum Park eller lignende slik at du kommer litt bort fra bråket i Bogstadveien.. Ellers er St.Haugen et annet flott sted å bo. Sagene og Bislett er også gode alternativer.. Er du glad i uteliv og ikke bryr deg mye om bråk kan Grünerløkka være et annet forslag. Jeg har selv bodd i Colloseum Park og på St.haugen og synes disse stedene er roligere enn på løkka..Men det er jo meg;)

Skrevet

Hvis du vil ha det rolig og grønt, anbefaler jeg borettslagene mellom Helsfyr og Hasle, dvs Valle, Lilleberg og St.Jørgensvei, alle Obos-borettslag fra 50-tallet, og minner om Keyserløkka litt lenger borte. 30 min å gå til Oslo S, men både buss og t-bane ikke langt unna.

Dette hvis du ønsker det stille og rolig, ønsker du å bo i byen så er nok Grünerløkka eller Grønland stedet, eller hva med Frogner? Roligere der, mer strigla liksom, men Frognerparken er super! Personlig skjønner jeg ikke hvorfor alle skal bo på Majorstua, men folk om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...