Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Jeg har tenkt meg til hovedstaden. Er litt kjent i Oslo, men ikke så veldig, da med tanke på hvor det er trygt og ok å bo. Kan noen tipse meg litt? Jente på 27 år her.
Chimamanda Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 (endret) Oslo er stort sett trygg saa lenge du ikke loeper omkring alene om natta, har aldri foelt meg utrygg noe sted i Oslo. Hadde lagt mer vekt paa hvor jeg trivdes og hvor prisene er ok om jeg var deg Vil du bo midt i sentrum eller litt utenfor? Endret 17. juni 2008 av Chimamanda
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Oslo er stort sett trygg saa lenge du ikke loeper omkring alene om natta, har aldri foelt meg utrygg noe sted i Oslo. Hadde lagt mer vekt paa hvor jeg trivdes og hvor prisene er ok om jeg var deg Vil du bo midt i sentrum eller litt utenfor? Heisann. Takk for svar . Hva menes som midt i sentrum når det gjelder oslo;)? Jeg vil nok bo slik at jeg har mulighet til å gå til sentrum på ikke mer enn en 1/2 time.
Nura Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Hei! Jeg vil anbefale deg å se på steder å bo på enten St.hanshaugen, Bislett, Sagene eller Majorstua. Har bodd ved st. hanshaugen selv i to år nå og elsker å bo her. Ikke minst føler jeg meg veldig trygg om kveldene. Har også bodd på Grünerløkka i et år, men der kan jeg ikke si at jeg følte meg like trygg. Mye mer bråk og tull som skjedde på nattestid.. Fra st.hans haugen bruker du ca et kvarter på å gå ned til sentrum..
mona angelica Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 jeg ville anbefalt majorstuen. du finner alt på ett sted. også har vi bogstadveien vettu ;] men lykke til!
Gjest Gjest_tina_* Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Du kan få kjøpe min leilighet på bislett :gjeiper: Elsker bislett, det er kort til alt og veldig rolig og fint område. skal flytte pga må ha større, og det er jo litt dyrt her da. Men bislett og sthanshaugen anbefales veldig.
Freckles Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Jeg vil også anbefale bislett,st.hanshaugen og majorstua. Jeg hadde ikke følt meg trygg på grunerløkka eller grønland.
Sol79 Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 Jeg slår et slag for Torshov! Jeg skjønner ikke helt det med at mange ikke føler seg trygge på Grünerløkka, mens Majorstua visstnok er OK. Det har vært både knivstikking og voldtekter på Majorstua også, så sånn sett er ikke det nødvendigvis noe bedre enn andre steder - det er bare mye dyrere. Som singel jente var jeg opptatt av å bo et sted der det var litt liv i gatene på kveldstid, da trygghet for meg er at gatene ikke er folketomme. Jeg bodde på Torshov midt i kebabstreet, og der var det alltid folk ute til langt på natt. Litt bråkete til tider, men trygt og koselig!
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Har bodd på majorstua nå i to år, men gleder meg enormt til å flytte. Føler at miljøet der jeg bor er veldig langt fra deg jeg ønsker meg, med utrolig fokus på penger. I tillegg synes jeg at bogstadveien er utrolig oppskrytt, handlet der kanskje 5 ganger i løpet av de to årene jeg bodde der. Men dette er selvfølgelig min oppfatning av majorstua, sikkert andre som trives. Og sånn vil det være med de fleste steder i byen. Nå flytter jeg til Grûnerløkka området, og gleder meg veldig til det Har venner som har bodd både her og på Grønland, uten å ha opplevd noe som helst skummelt. Det blir vel for det meste hva man gjør det til selv. Ellers har jeg bodd på Sagene før, og området Bjølsen, Sagene, Torshov kan absolutt anbefales, men muligens litt langt fra sentrum for TS!? Kan ikke huske at jeg noen gang gikk ned til byen derfra, men så hadde jeg jo buss rett utenfor døra også da Lykke til med flytting til Oslo, jeg flyttet hit for 4 år siden og så meg aldri tilbake. Trives kjempegodt
Gjest Ansjoni Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 (endret) . Endret 24. september 2009 av Ansjoni
Sol79 Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Ellers har jeg bodd på Sagene før, og området Bjølsen, Sagene, Torshov kan absolutt anbefales, men muligens litt langt fra sentrum for TS!? Kan ikke huske at jeg noen gang gikk ned til byen derfra, men så hadde jeg jo buss rett utenfor døra også da Torshov ligger da ikke noe lenger fra sentrum enn Sagene og Bjølsen gjør. Bjølsen er forresten helt dødt etter klokka 10 om kvelden, og ikke er det så hyggelig der når det er mørkt ute heller. Jeg trivdes ikke noe særlig da jeg bodde på Bjølsen.
Lilith Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Sagene, Torshov, Grünerløkka, St. Hanshaugen, Majorstua, Frogner. Fine områder!
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Torshov ligger da ikke noe lenger fra sentrum enn Sagene og Bjølsen gjør. Bjølsen er forresten helt dødt etter klokka 10 om kvelden, og ikke er det så hyggelig der når det er mørkt ute heller. Jeg trivdes ikke noe særlig da jeg bodde på Bjølsen. Mulig det kom litt dårlig fram i innlegget mitt, men jeg mente at både Bjølsen, Sagene og Torshov ligger lenger borte fra sentrum enn det TS ønsket Og igjen ser man forskjellen, jeg har flere venner som bodde på Bjølsen og stortrivdes. Det viktigste i Oslo er at man finner et område som passer, og Oslo er faktisk såpass variert at det skulle være mulig å finne et sted man liker
Rosalie Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 Da jeg bodde i sentrum, bodde jeg på Grønland og i Gamlebyen. Herlige, multikulturelle steder, med mye unge folk. Går fortsatt stort sett ut i det strøket når jeg skal på byen. Jeg føler meg for øvrig ikke hjemme i det hele tatt på Majorstuen og Frogner - virker veldig som om pengene og utseende kommer først.
Sol79 Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 Mulig det kom litt dårlig fram i innlegget mitt, men jeg mente at både Bjølsen, Sagene og Torshov ligger lenger borte fra sentrum enn det TS ønsket Og igjen ser man forskjellen, jeg har flere venner som bodde på Bjølsen og stortrivdes. Det viktigste i Oslo er at man finner et område som passer, og Oslo er faktisk såpass variert at det skulle være mulig å finne et sted man liker Neida, det var nok jeg som leste litt kommafeil.. Bjølsen er et helt greit strøk, men det er helt dødt der om kvelden, og derfor ikke noe hyggelig for en jente å gå alene der - spør du meg da.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 Jeg anbefaler deg å se på området Carl Berners plass/Frydenberg/Keyserløkka. Der har jeg bodd og trivdes veldig godt. Gangavstand til Grünerløkka og sentrum og ellers gode kollektivforbindelser. Da jeg flyttet til Oslo fikk jeg omtrent inntrykk av at Majorstua var det eneste stedet som man kunne bo. Heldigvis flyttet jeg aldri dit.
LilleCanCan Skrevet 18. juni 2008 #17 Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hei! Jeg vil anbefale deg å se på steder å bo på enten St.hanshaugen, Bislett, Sagene eller Majorstua. Har bodd ved st. hanshaugen selv i to år nå og elsker å bo her. Ikke minst føler jeg meg veldig trygg om kveldene. Har også bodd på Grünerløkka i et år, men der kan jeg ikke si at jeg følte meg like trygg. Mye mer bråk og tull som skjedde på nattestid.. Fra st.hans haugen bruker du ca et kvarter på å gå ned til sentrum.. Enig i st.hans, majorstua, men bislett og sagen er to støre høl. ser ikke annet enn narkomane på sagene. det er hospits mange steder i nærheten der. frogner ville jeg bodd på. kanskje bjercke/tonsenhagen kan være noe? Carl berner er også å anbefale. bodde der selv en stund. trivdes godt, og det er jo krysspunktet i oslo. alle busser og trikker møtes på midten der. gamlebyen er også sentralt, og veldig sjarmerende. Endret 18. juni 2008 av LilleCanCan
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #18 Skrevet 18. juni 2008 Furuset er helt toppers. Romsås kan også anbefales.
Gjest Elfrida Skrevet 18. juni 2008 #19 Skrevet 18. juni 2008 Furuset er helt toppers. Romsås kan også anbefales.Dette er i hvert fall steder hvor boligprisene er litt lavere enn ellers i byen. Men det tar litt lenger tid enn 30 min å gå til sentrum da.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #20 Skrevet 18. juni 2008 Hvorfor vil du gå til sentrum på mindre enn en halvtime? Er det sentrum generelt for behagelighetens skyld, eller er det et spesielt sted du skal jobbe eller gå på skole? I så fall avhenger gangtiden sterkt av hvor i byen du skal (det gjør det vel uansett, men). En halvtime fra Majorstua og en halvtime fra Carl Berner krysser ikke sine spor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå