Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Jeg er inne på nettsidene til Altinn. Når jeg logger meg inn står det: "Status: Selvangivelsen er ikke levert (på Internett)". Jeg brukte SMS for å "levere" selvangivelsen....... Har ikke dette blitt registrert, eller hva mener de? Står ingen plass at den er motatt. Litt krise nå! Er helt avhengig av å få pengene i slutten av juni :/
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Når jeg sendte SMS (som var innen tidsfristen) fikk jeg en bekreftelses-SMS tilbake fra Skatteetaten.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Jeg er inne på nettsidene til Altinn. Når jeg logger meg inn står det: "Status: Selvangivelsen er ikke levert (på Internett)". Jeg brukte SMS for å "levere" selvangivelsen....... Har ikke dette blitt registrert, eller hva mener de? Står ingen plass at den er motatt. Litt krise nå! Er helt avhengig av å få pengene i slutten av juni :/ Du leser på litt feil måte. Det det står er følgende: Selvangivelsen er ikke levert på internett Du har levert via sms. Slapp av
L@dy Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Ja, jeg tenkte også tanken om at "tenkt om de ikke har motatt" selvangivelsen. Jeg la den i postkassen til ligningskontoret. Men velger å stole på at de har fått den, ettersom det står på internett.
Kaffeavtalen Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 I år har det forresten ikke så stor betydning, for ikke levert er det samme som levert uten endringer!
L@dy Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 I år har det forresten ikke så stor betydning, for ikke levert er det samme som levert uten endringer! Ja, jeg vet, men om en forventer å få en del mer så hadde det vært kjedelig om de av en eller annen grunn ikke hadde motatt den.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #7 Skrevet 17. juni 2008 Jeg tror jeg tabbet meg ut litt når jeg skulle prøve å se selvangivelsen på nett. Det kom opp sånn trykk her for å levere uten endringer/trykk for å levere med endringer eller noe sånt, så jeg trykket jo bare på en av dem (siden jeg allerede har levert selvangivelsen trodde jeg at det ikke hadde noe å si). Skjønte liksom ikka hva annet jeg kunne trykke på for å komme videre. Når jeg så etter mye om og men kom inn på den siden der man kan se selvangivelsen, så jeg at jeg faktisk HADDE levert selvangivelsen en gang til, har det noe å si? Fikk litt noia kan man si.
Amalie_85 Skrevet 17. juni 2008 #8 Skrevet 17. juni 2008 De som ikke har fått beskjed på sms....har dere sagt at dere skal ha svar på sms? For det skjer ikke automatisk!
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Men hvordan får jeg melding på sms om dette? må jeg registrere meg på altin.no? hvem får registrere seg på altinn. no da? er det bare de som jobber på altinn.no som får regisrert seg der? hva er altin.no for noe egentlig? beklager jeg er helt grønn på dette. og så har lest at noen fikk mer enn det de forventet, med renter. hva vil dette si? at man kanskje får MER eller MINDRE enn det som står på selvangivelsen? på forhånd takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Når du leverer selvangivelsen per SMS får jo Skatteetaten automatisk mobilnr. ditt. Da blir det veldig enkelt å sende en bekreftelses-SMS.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 Jeg tror jeg tabbet meg ut litt når jeg skulle prøve å se selvangivelsen på nett. Det kom opp sånn trykk her for å levere uten endringer/trykk for å levere med endringer eller noe sånt, så jeg trykket jo bare på en av dem (siden jeg allerede har levert selvangivelsen trodde jeg at det ikke hadde noe å si). Skjønte liksom ikka hva annet jeg kunne trykke på for å komme videre. Når jeg så etter mye om og men kom inn på den siden der man kan se selvangivelsen, så jeg at jeg faktisk HADDE levert selvangivelsen en gang til, har det noe å si? Fikk litt noia kan man si. Nope, mener å huske at man kunne gjøre endringer 8 ganger. Du kunne ha sendt på nytt 8 ganger.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Nope, mener å huske at man kunne gjøre endringer 8 ganger. Du kunne ha sendt på nytt 8 ganger. Men dette gjelder vel ikke etter at fristen for levering har gått ut? Jeg kunne ikke ha endret på noe da? Jeg hadde jo levert selvangivelsen MED endringer og trykket på for å levere UTEN endringer når jeg skulle sjekke om oppgjøret mitt var ferdig og sendte hele sulamitten avgårde. Forresten var det ikke ferdig, blir vel ikke før til høsten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå