Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Er det noen som vet hva som er enkleste måte å få med seg et lite flyttelass når man skal flytte til utlandet, innen Europa? Ser ut til at det vil koste rundt 30000 kr å leie bil og kjøre selv...
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #2 Skrevet 18. juni 2008 Er det noen som vet hva som er enkleste måte å få med seg et lite flyttelass når man skal flytte til utlandet, innen Europa? Ser ut til at det vil koste rundt 30000 kr å leie bil og kjøre selv... Cargo. Hva skal du flytte, møbler?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #3 Skrevet 18. juni 2008 Har tenkt på cargo, men er usikker på hva det koster. Skal ikke flytte noen møbler, kanskje en rammemadrass. Ellers blir det store esker med kjøkkenutstyr, bøker etc..
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Cargo er faktisk ikke så dyrt som man skulle tro. Jeg har flyttet til Australia og tilbake med cargo. Men nå hadde ikke jeg møbler og tok med så lite som mulig på turen nedover. Avhengig av hvor du skal bo så er det ofte billigere å kjøpe "nytt" brukt eller av billigmerker dersom du kun skal være der en stund. Lykke til med flyttingen
smaksløk Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 Jeg kjøpte også nytt av kjøkken utstyr osv når jeg flyttet til utlandet. Dersom du skal flytte til Europa er det som regel ikea eller lignende så går an å få tak i det meste. Det eneste jeg har pleid å ta med er ostehøvel eller slike ting en ikke får tak i. Ellers har jeg sendt ting på toget. Funker greitt og er gode forbindelser i Europa. DHL kontorene har ofte rimeligere alternativer. Ellers kan en sende med fly, for eksempel KLM cargo.
Gjest TS Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Tusen takk for svar! Jeg skal sjekke Cargo og tog.. Er klar over at det blir billigere å kjøpe det meste nytt selv, men jeg har en de dyrt kjøkkenutstyr som jeg har fått i gaver som jeg gjerne vil ha med meg.
onyx Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Alternativt til cargo, kan du høre med ulike transportbyråer som tar flyttelass til utlandet om de har plass til et lite lass. Det gjorde jeg, betalte vel ca 10000 for 5 kubikk og fikk da med noen møbler (seng, kommode+) og mange, mange kartonger med bøker og kjøkkenutstyr og annet nyttig. Ulmpen er at du risikerer å måtte vente til et annet lass skla dit du flytter, men til gjengjeld henter og bringer de på døra i motsetning til cargo. Å kjøpe det man trenger dit man flytter er greit nok, men det kan faktisk bli ganske dyrt å kjøpe alt man trenger til et hjem selv om man går amok på ikea! Det er fort å bruke mer på å kjøpe nytt enn det koster å få flyttet det man allerede har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå