Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss i begynnelsen av august i Sandvika. Hurra!! :bryllup: Jeg har allerde kjøpt bryllupskjole og neste uke skal vi kjøpe dress til kjæresten min og gifteringer. Jeg er 26 og han er 22. Jeg er ikke norsk, er det noen spesielle/interesante norske bryllupstradisjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs Smith
Skrevet (endret)
Vi skal gifte oss i begynnelsen av august i Sandvika. Hurra!! :bryllup: Jeg har allerde kjøpt bryllupskjole og neste uke skal vi kjøpe dress til kjæresten min og gifteringer. Jeg er 26 og han er 22. Jeg er ikke norsk, er det noen spesielle/interesante norske bryllupstradisjoner?

Hei Nadir,

Gratulerer! Jeg giftet meg med en mann fra Australia. Vi giftet oss i Norge og under middagen begynte alle gjestene å banke i bordet samtidig - lenge. Vi skjønte ikke hva det var intill vi fikk beskjed m at vi måtte stå oppå stolen å kysse. Det er i alle fall ikke en Australsk tradisjon :)

Jeg har startet en blogg om fest og bryllupsplanlegging, synes det er kjempegøy. Ta en titt: http://festplanlegging.blogspot.com

Lykke til med bryllupet !!

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Takk, dette er en morsom tradisjon. Jeg vil skjekke siden. Jeg planlegger noen overaskelser for gjestene og for brudgommen også. Vi skal ha bryllupsfesten hos foreldrene til kjæresten min. Jeg planlegger noen spill for barna med premier. Er det ok å skrive her på engelsk? Jeg fant ikke noen regler om å skrive på englesk/norsk.

• 3 måneder senere...
Skrevet
under middagen begynte alle gjestene å banke i bordet samtidig - lenge. Vi skjønte ikke hva det var intill vi fikk beskjed m at vi måtte stå oppå stolen å kysse. Det er i alle fall ikke en Australsk tradisjon :)

Det er ingen norsk tradisjon helelr. *grøss og gru*

Håper virkelig den idiotien forsvinner like fort som den begynte.

Vi var i et bryllup hvor flere satt og klirret på glassene for at brudeparet skulle opp på stolene og kysse. Brudeparet overhørte det fullstendig, og klirringa avtok etterhvert.

At et brudepar skal opp og ned på stolene under middagen er rett og slett kun barnslig.

Skrevet
Takk, dette er en morsom tradisjon. Jeg vil skjekke siden. Jeg planlegger noen overaskelser for gjestene og for brudgommen også. Vi skal ha bryllupsfesten hos foreldrene til kjæresten min. Jeg planlegger noen spill for barna med premier. Er det ok å skrive her på engelsk? Jeg fant ikke noen regler om å skrive på englesk/norsk.

Ikke er den morsom og ikke er det tradisjon.

Gjest lillelinn
Skrevet

burde vel kunne skrive engelsk her ville jeg tro?

dersom det er lettere for deg :D

Skrevet (endret)

Aner ikke om det er norsk eller ikke, men i et bryllup vi var, var det slik at når bruden gikk på do, skulle alle kvinnene i bryllupet løpe opp til brudgommen for å kysse ham på kinnet, og når brudgommen gikk på do, var det motsatt.

Ellers har du jo mating med bryllupskake, og deretter drikke champis med armene flettet inn i hverandre, men er kanskje amerikansk.

Noe gammelt, noe nytt, noe lånt og noe blått må du ha på deg :) Skal bety lykke ;)

Er også mange som ikke tør å si hvor de skal sove bryllupsnatten, fordi det hender at forlovere og venner finner på masse sprell som å rulle inn huset i dopapir etc. Uff, hater denne tradisjonen.

Har forresten folk sluttet med å kaste ris når brudeparet kommer ut av kirken? Dette er lenge siden jeg har sett.

Hehe.. Har vært i nesten like mange amerikanske som norske bryllup, så jeg husker ikke helt hva som er hva ;)

Lykke til! :)

Edit: Oi, så først nå at tråden var gammel.

Gikk bryllupet bra? Var det noen ukjente tradisjoner?

Endret av Ce'Nedra
Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni
Skrevet
Syns også det kyssegreiene er en uting. I et bryllup jeg var i opplevde jeg en 3. variant - gjestene begynte å synge " Vi vil se bruden kysse svigerfar, og på munnen skal det skje" - og omvendt. Bare pinlig.

:sjokkert::eeeh::grine: :dåne:

Da skulle jeg hivd innpå med sprit først tror jeg! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...