Gå til innhold

Body Shop

Gjest Gjest_Bianca_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bianca_*

Body shop er i mot testing på dyr, og har endel fair-trade produkter, men hvor organisk er produktene? Jeg sjekket en body-lotion jeg har kjøpt der, og ser at den blant annet inneholder både methyl- og propylparabener. Resten av innholdet vet jeg ikke hva betyr, så kan ikke si om det er naturlig eller ikke. Skjønner at body shop ikke kan skilte med '100 prosent naturlig', men er de mer naturlig enn gjennomsnittlige produkter fra rema?

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Body Shops produkter er ikke mer naturlig/organisk/økologisk, eller hva man skal kalle det, enn det du finner på rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid litt skeptisk til det med at det ikke er testet på dyr. Testing på dyr er jeg helt i mot og greit nok at Body Shop ikke tester sine ferdige produkter på dyr, men hva med de kjemikalene som brukes til å produsene en lotion eller såpen, den kan godt ha vært testet på dyr tidligere, det vet man ikke noe om... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Body shop er i mot testing på dyr, og har endel fair-trade produkter, men hvor organisk er produktene? Jeg sjekket en body-lotion jeg har kjøpt der, og ser at den blant annet inneholder både methyl- og propylparabener. Resten av innholdet vet jeg ikke hva betyr, så kan ikke si om det er naturlig eller ikke. Skjønner at body shop ikke kan skilte med '100 prosent naturlig', men er de mer naturlig enn gjennomsnittlige produkter fra rema?

På forhånd takk for alle svar :)

Råolje er naturlig, saltsyre er naturlig, fluor er naturlig, kvikksølv er naturlig, men det betyr ikke at det er lurt å ta det i hudkremer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvis du ønsker å bruke organiske produkter som ikke er testet på dyr, bø du ta deg en tur på helsekosten. Naturkosmetikk fra Lavera, Logona, Weleda etc. oppfyller disse kriteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nextlife
Jeg er alltid litt skeptisk til det med at det ikke er testet på dyr. Testing på dyr er jeg helt i mot og greit nok at Body Shop ikke tester sine ferdige produkter på dyr, men hva med de kjemikalene som brukes til å produsene en lotion eller såpen, den kan godt ha vært testet på dyr tidligere, det vet man ikke noe om... :klø:

Da kan kanskje dyrevernalliansens røde, orange og grønne liste være kjekt å se innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er vel dessverre de aller fleste bunnprodukter testet på dyr uansett hvor mye man prøve å vri seg unna dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå er vel dessverre de aller fleste bunnprodukter testet på dyr uansett hvor mye man prøve å vri seg unna dette.

Ingrediensene, ikke nødvendigvis produktene.

Og det er fullt mulig å ha en "fixed cut off date" som da tilsier at om en ingrediens er testet ut på dyr etter et bestemt årstall så blir den ikke brukt. De mer seriøse kosmetikk og hudpleieselskapene ang dyreforsøk pleier ligge på et eller annet år på 80 tallet, mens noen er senere. Men uansett gir det signaler om at det er ikke noe poeng i å utvilke nye ting som blir testet ut på dyr, for det blir stadig færre og færre produsenter som kjøper det. En hyggelig bieffekt av en slik ordning er at da blir det konsekvent brukt ingredienser som har vært i bruk av mennesker over lang tid, og dermed er eventuelle skadevirkninger bedre kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 12341
Råolje er naturlig, saltsyre er naturlig, fluor er naturlig, kvikksølv er naturlig, men det betyr ikke at det er lurt å ta det i hudkremer ;)

Takk for at du sier det! Men det virker som det ikke faller inn hos folk her, de fleste tror at naturlig er utelukkende bra for deg. Folkens, wake up, ikke tro på reklamepress om naturlig midler.. :kjefte:

nextlife, takk for linken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...