Gjest Hypermamma Skrevet 17. juni 2008 #1 Del Skrevet 17. juni 2008 Vi har en gutt på litt over to år som i perioder blir veldig hyperaktiv. I disse periodene er det veldig mye roping og skriking, voldsomme bevegelser, kasting av alt han kommer over (huset ser ut som en slagmark etter et slikt "anfall") og han blir mye mer voldsom mot sin lille bror på ett år. Slår, klyper, sparker, dytter han overende osv. Dette kan begynne plutselig midt på dagen, eller det kan holde på fra han står opp om morgenen. Noen ide om hva dette kommer av? Hva kan en gjøre når dette begynner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 17. juni 2008 #2 Del Skrevet 17. juni 2008 ... Noen ide om hva dette kommer av? ... Han er 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sukkermamma Skrevet 17. juni 2008 #3 Del Skrevet 17. juni 2008 Sukker!! Det er mye sukker i: brød, prim, brunost, syktetøy, yougurt, kaviar, peanøttsmør, saft, nugatti ol, osv osv osv Bør kjøpe kun lav karbo brød, veldig mange barn reagerer på sukker! Vi har kuttet sukker helt. Til og med lørdagsgodt. Lager heller smoothie, fryktspyd osv Prøve uten sukker så får du se! Første dagene får de rett og slett abstinenser, og vil være desperate etter alt som har sukker i seg. De vil også ha store humørsvinginger i noen dager. Det er bare å være tålmodig under avvenningen. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #4 Del Skrevet 17. juni 2008 Takk for svar. Jeg har også tenkt at det kan være sukker, men jeg trodde det som regel kom like etter at de har fått i seg sukker. Siden han kan være slik fra morgenen også før han får i seg noe, tenkte jeg at det kanskje var noe annet. Men jeg skal prøve uten sukker en stund for å se om det hjelper. Men det blir ikke lett, det er jo sukker i alt. Og ja, jeg vet at han er to år. Men dette virker ikke normalt selv for en toåring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 17. juni 2008 #5 Del Skrevet 17. juni 2008 Hei Jeg tror kanskje det kan være lurt å føre logg i en periode. Skrive opp hva som skjer før et "anfall": hva spiser han , hva gjorde dere osv. Etterhvert kanskje dere ser et mønster? Har det skjedd noen endringer i familien i det siste? Har lillebror begynt å gå for eksempel? Gjør dere nok ting alene med toåringen? Toåringer er gjerne veldig klare over at de ikke er babyer lenger og det kan jo være at dere bø differentsiere litt, slik at han får føle seg litt stor? (nå vet jeg ikke om dere allerede gjør det da...) tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #6 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er da nokså vanlig at en 2-åring oppfører seg sånn, uten at man av den grunn skal kalle det hyperaktivitet? kanskje han er overtrøtt? Overstimulert? Frustrert pga alt en 2-åring ikke mestrer eller greier å uttrykke? Sukker er forresten ikke den verste synderen når det gjelder barn og adferd, det er det e-stoffene som er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 18. juni 2008 #7 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg tror det meste er normalt når dte gjelder toåringer. Vi har også våre perioder. Å være oppmerksom på kosthold er nyttig for oss alle. Det er ikke rart det er fotspor i taket når et lite barn på 14 kilo spiser tre pannekaker fra pose. Hvitt mel, sukker, e-stoffer... og to år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå