Gjest Bond Skrevet 17. juni 2008 #1 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Ok, så har jeg kjøpt et lite glass mango chutney, regnet med at bruksalternativer skulle være skrevet på flasken, men det var det ikke. Så - hva skal jeg bruke den for, noen gode oppskrifter? Dvs, jeg vet at den kan brukes som dip, men finnes det faktisk oppskrifter der det er en ingrediense også? Takk takk Endret 17. juni 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 17. juni 2008 #2 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg bruker det stort sett bare som tilbehør til feks curryer osv jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 17. juni 2008 #3 Del Skrevet 17. juni 2008 Denne oppskriften er god og enkel: Mangokyllinggryte 4 kyllingfileter 1 rød paprika 1 purre 1 mango 1 dl vann 1 1/2 ss soyasaus 1 terning hønsebuljong 3 dl creme fraiche 2-3 ss mango chutney 1-2 ss sambal oelek (en type chilisaus) ev. fersk chili Kyllingen skjæres i små biter og stekes, kan gjerne kryddres litt Paprika og purre kuttes i små biter, kokes sammen med buljong, soyasaus, creme fraiche, mango chutney og sambal oelek i ca. 15 minutter. Kyllingen hells opp i gryta Mangoen kuttes i små biter og has i rett før servering Serveres med ris eller couscos eller lignende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 17. juni 2008 #4 Del Skrevet 17. juni 2008 Denne elsker ungene. Søsteren min serverte den på klubb og de ville ha oppskriften. Indisk potet og kylling form 4 pers. 1 kg poteter, gjerne Beate kokefaste - skives/båter og legges i ildfast fat med litt olje, salt og pepper - ca 30 min 200 grader på nedeste rille 4 dl Creme Fraiche 1 ss mango chutney 4 ss søt chillisaus 2 fedd hvitløk (presses) 2 ts carry 1 ts paprika 1 ts pepper 1 ts buljongpulver 2-3 ts tørket estragon 1 grillet kylling - renses og legges oppå potetene, Creme Fraiche-blandingen helles over - gratineres med ost, ca 15 min 180-200 grader Retten serveres med en god salat og indisk nan-brød. Vi er fem og jeg mer en dobbler oppskriften. Blir ikke biten igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 18. juni 2008 #5 Del Skrevet 18. juni 2008 Denne hørtes god ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest m Skrevet 18. juni 2008 #6 Del Skrevet 18. juni 2008 Mango Chutney er fantastisk godt til kylling, mange forskjellige kyllingretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NullHull Skrevet 18. juni 2008 #7 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) En kjempegod og enkel kylling-og mangorøre: 3-4 porsj. 1 beger cottagecheese 1 ss mango chutney 1/2 ss curry 1/2 grillet kylling, eller et par stekte filéer (evt andre kyllingrester) 1 lite eple salt, pepper Bland cottagecheese, chutney og curry. Skjær kyllingkjøtt og eple i terninger, og bland alt godt sammen. Smak til med salt og pepper. Denne røren kan forberedes i god tid før den skal spises. Kan brukes både som fyll i bakt potet, eller ta den med til jobben som lunsj med en frisk salat ved siden av, eller bruk den som fyll i et godt brød (i f.eks. pitabrød med salat, tomat, agurk osv) Endret 18. juni 2008 av NullHull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå