Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Noen som vet hva en time hos hudlege på Volvat, eller andre private klinikker, vil koste? Legen min ga meg en henvisning til en vanlig hudlege, men ventetiden er på syv mndr... Andre enn Volvat jeg kan gå til? Takker masse for svar
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #2 Skrevet 17. juni 2008 Hei, jeg hadde ringt direkte til Volvat. De pleide før å ha en prisliste på hjemmesiden da men... uansett tror at prisen ligger på rundt 1000,- for en konsultasjon på 30 min privat. (om ikke mer) Sist jeg var hos hudlege og det var ikke privat betalte jeg ca.600. Lykke til=)
snooops Skrevet 17. juni 2008 #3 Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke ut til at de lister prisene på nettsiden lenger. Men jeg mener å huske det var ca 1300 kr sist jeg sjekket.
Saeria Skrevet 18. juni 2008 #4 Skrevet 18. juni 2008 Jeg tror ikke jeg betalte mer enn 5-600 kroner sist jeg var hos hudlegen på volvat. Men dette er et par år siden.
Gjest ts Skrevet 18. juni 2008 #5 Skrevet 18. juni 2008 1300, ja... Det var isåfall bra dyrt. Men det er jo så innmari verdt det. Hvis jeg får noe som hjelper. Er så lei av å ha kviser... Er jo voksen! Men hva slags hjelp vil jeg eventuelt få? Har fått diverse respter fra fastlegen, men de gjorde vondt mye, mye verre. Må jeg komme på timen uten sminke? Har ikke beveget meg utendørs uten sminke på to år, så det vet jeg ikke om jeg klarer. Takk for svar, forresten, alle sammen
Gjest ts Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Oi, shit! Fant prislisten på Volvat... Nesten 1900 for 20 min. Er det verdt det?? Jeg plages skikkelig, men jeg aner jo ikke om jeg vil få noe som fungerer. Og jeg har da strengt tatt ganske dårlig råd. Det er nok ikke alvorlig nok til å få Roaccutan. Men det er alvorlig nok til at jeg føler det er en skikkelig psykisk belastning.
Saeria Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Det må bli en vurderingssak du må avgjøre. Indikasjonen for Roaccutan har endret seg nå, og inkluderer de som ikke har fått hjelp ved andre midler (acner og komedoner som er gjenstridige) og ikke bare de som har alvorlig nodulocystisk acne. Jeg vet dette, for jeg er selv ved veis ende i min Roaccutankur. Jeg hadde størst problemer med ryggen. Det var i stor grad små/middels kviser og masse komedoner. Ingenting hjalp, utenom Roaccutan da. Jeg har aldri hatt så fin hud som nå, og for første gang på 10-12 år tør jeg meg ut i bikini og singleter! Funker ikke systematisk behandling med tetracykliner, skal roaccutan vuderes.
prinsessa Skrevet 18. juni 2008 #8 Skrevet 18. juni 2008 På Volvat i Fredrikstad koster det 900,- for 30 min.
milla-mor Skrevet 18. juni 2008 #9 Skrevet 18. juni 2008 Men hvorfor i alle dager er det syv mndr ventetid hos ikke-private hudleger?? Det var vanvittig lenge. Er da ikke SÅ mange med hudproblemer, vel? Synes alle rundt meg ser ut som porselensdukker, jeg...
Nienna83 Skrevet 18. juni 2008 #10 Skrevet 18. juni 2008 Det finnes utrolig mange hudleger som ikke har så lang ventetid da. Dersom fastlegen din har gitt deg henvisning til en spesifikk, og venttiden der er så lang kan du jo be om han kan vurdere noen andre. Min har en ventetid på ca 3 uker og han andre jeg gikk til før fikk du iløpet av uka. Han siste er seksjonssjef for hudavdelingen på rikshospitalet så kvaliteten er det ikke noe å si på. Noen leger gir gjerne henvisning til andre leger de kjenner eller har et godt forhold til, men det betyr ikke at andre ikke er noe dyktige.
Saeria Skrevet 18. juni 2008 #11 Skrevet 18. juni 2008 (endret) For min del, som går til Haukeland, har det mye å si at det ikke bare er kviseproblematikk som behandles men også alt fra rosacea, til eksem, til kreft. Huden er vårt største organ, og det er litt av hvert som kan skje med den. Dessuten finner man nok ikke den hudlege som bare vil holde på med acne. Spesialiseringen er visst veldig krevende. Endret 18. juni 2008 av Saeria
prinsessa Skrevet 18. juni 2008 #12 Skrevet 18. juni 2008 Vet at hudlegekontoret i Moss har hatt veldig kort ventetid iallefall, 3-4 uker. Vet ikke hvordan det er nå men du kan jo ringe å spørre. Er nesten helt sikker på at de har offentlig avtale også http://www.hudlegekontoret.no/layout/set/p.../1762/(print)/1
milla-mor Skrevet 18. juni 2008 #13 Skrevet 18. juni 2008 Må man forresten få henvisning fra fastlege?
Saeria Skrevet 18. juni 2008 #14 Skrevet 18. juni 2008 De fleste steder må man det. Volvat er et unntak. Her i byn er ventetiden hos privatpraktiserende leger like lang som på sykehuset (ca. 6 måneder, jeg kom til nesten en måned før fristen), og man må ha henvendelse.
Nienna83 Skrevet 18. juni 2008 #15 Skrevet 18. juni 2008 Man må ikke ha henvisnig til privatpraktiserende, men å ha en henvisning vil gjøre timene og behandlingen billigere.
Saeria Skrevet 18. juni 2008 #16 Skrevet 18. juni 2008 Hos de privatpraktiserende jeg var i kontakt med, måtte man det. Men det er sikkert de som ikke krever det da.
prinsessa Skrevet 19. juni 2008 #17 Skrevet 19. juni 2008 Det syns jeg var merkelig. Hele poenget med å gå til en som driver privat og ikke har avtale med NAV er jo å slippe å gå innom fastlegen.
Saeria Skrevet 19. juni 2008 #18 Skrevet 19. juni 2008 Stor pågang og avtale var årsaken. Det er ikke mange nok privatpraktiserende i forhold til behovet her i byn. Jeg antar at de legene også får en del pasienter fra tilstøtende kommuner også, så da blir det trangt om plassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå