Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2008 #1 Skrevet 17. juni 2008 Hei! Jeg lurer på om det er noen særlig prisforskjell på å fly eller reise med tog mellom Stockholm og Oslo? Det er vel i hvert fall bedre for miljøet. Hvordan bestiller man en sånn reise? Evt sjekker pris? Nsb har ikke stasjonen Stockholm så der gikk det ikke an å finne ut av det!
Kick Skrevet 17. juni 2008 #4 Skrevet 17. juni 2008 Synes det er merkelig det der med NSB og billetter til Sverige.
Gjest Ansjoni Skrevet 17. juni 2008 #5 Skrevet 17. juni 2008 http://www.unionsexpressen.com/ Kan sjekke ut denne også, de skryter iallefall av å ha billige togreiser oslo-stockholm.
Gjest itla Skrevet 19. juni 2008 #6 Skrevet 19. juni 2008 Vi tok toget til Stockholm i påsken, og betalte 500 kr t/r for to personer. Kjempebillig! Og veldig greit, togsporene i Sverige er mye bedre enn i Norge, så det var en behagelig tur. Vi fikk lest en hel masse på turen. Flypriser vet jeg ikke, men ifølge en bekjent som jevnlig flyr til Stockholm i forbindelse med jobb tar det bare 30-45 min lenger med toget enn med fly hvis man regner med transport til/fra flyplass, at man må være på flyplassen en time før osv. Vi bestilte forøvrig fra SJs nettsider.
Kara W Skrevet 19. juni 2008 #7 Skrevet 19. juni 2008 Det finnes flybiletter som er like billige som toget, men disse er gjerne på ugunstige tider. Og når du legger til prisen for å komme seg til og fra flyplassen (i begge endre), så blir det fort en del dyrere. Når jeg reiser til Stockholm tar jeg like ofte tog som fly. Når jeg tar fly kan jeg f.eks reise rett etter jobb, og det synes jeg er verdt noen ekstre hundrelapper.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Hvis du er ute i god tid, men ikke mer enn 3 måneder, kan du få togbillett fra Oslo til Stockholm for 91 svenske kroner hver vei. Gå inn på www.sj.se, og finn ut når du vil reise. Klikk på 2. klass just nu. I forhold til fly slipper du jo transport til og fra Gardermoen og Arlanda også. Så det lønner seg stort å ta tog.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Hvis du er ute i god tid, men ikke mer enn 3 måneder, kan du få togbillett fra Oslo til Stockholm for 91 svenske kroner hver vei. Gå inn på www.sj.se, og finn ut når du vil reise. Klikk på 2. klass just nu. I forhold til fly slipper du jo transport til og fra Gardermoen og Arlanda også. Så det lønner seg stort å ta tog. 90 svenske kroner hver vei er prisen. Her er en link med et eksempel, men er usikker på om den virker. http://www.sj.se/purchase/bookchoosecomfor...lexibility.form
Gjest smartass Skrevet 2. november 2008 #11 Skrevet 2. november 2008 Hei! Jeg lurer på om det er noen særlig prisforskjell på å fly eller reise med tog mellom Stockholm og Oslo? Det er vel i hvert fall bedre for miljøet. Hvordan bestiller man en sånn reise? Evt sjekker pris? Nsb har ikke stasjonen Stockholm så der gikk det ikke an å finne ut av det! gå inn på sj. det er den svenske nsb på en måte, og fly er det billigst på norwegian. så vis du tar norwegian flyreiser så er det billigst vis det er bare du som skal reise
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå