Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har glemt å heve en sjekk og oppdaget at jeg er 3 uker over tiden.

hva skjer?

får giver beskjed?

kan jeg få heve den allikevel?

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
jeg har glemt å heve en sjekk og oppdaget at jeg er 3 uker over tiden.

hva skjer?

får giver beskjed?

kan jeg få heve den allikevel?

noen som vet?

Hva mener du med over-tiden?

Har sjekken en frist eller mener du datoen på når sjekken ble skrevet?

Gjest Gjest
Skrevet
Hva mener du med over-tiden?

Har sjekken en frist eller mener du datoen på når sjekken ble skrevet?

sjekken har en frist på 6 mnd.

Gjest Gjest
Skrevet
sjekken har en frist på 6 mnd.

Hvis jeg hadde vært en bankansatt, hadde jeg forholdt meg til det som står på sjekken, ellers vet jeg ikke.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis ikke sjekken er hevet før fristen går det ikke an å heve den uten å ta kontakt med eieren av sjekken og be de om å skrive en ny.

Gjest Gjest
Skrevet

hvis sjekken ikke blir hevet, får giveren noe beskjed?

Gjest Gjest
Skrevet
hvis sjekken ikke blir hevet, får giveren noe beskjed?

Hvem skal liksom gi ham beskjed?

Pleier man å gi beskjed til banken når man skriver ut sjekk da? Det gjør ikke jeg ihvertfall.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvem skal liksom gi ham beskjed?

Pleier man å gi beskjed til banken når man skriver ut sjekk da? Det gjør ikke jeg ihvertfall.

det er jo banken som har skrevet ut denne sjekken til mottaker fra giveren.

Gjest Gjest
Skrevet
det er jo banken som har skrevet ut denne sjekken til mottaker fra giveren.

Åååå, ok. Du kan jo bare gå til banken. Så kan de ringe vedkommende og spørre om det er greit å få pengene utbetalt nå.

Skrevet
Åååå, ok. Du kan jo bare gå til banken. Så kan de ringe vedkommende og spørre om det er greit å få pengene utbetalt nå.

Jeg jobber i bank og jeg kan garantere deg at det ikke går. Banken har jo ingen garanti for at de prater med rette person. Jeg hadde gått til den som har utstedt sjekken som noen over foreslo. Men er det en sjekk eller en bankremisse?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg jobber i bank og jeg kan garantere deg at det ikke går. Banken har jo ingen garanti for at de prater med rette person. Jeg hadde gått til den som har utstedt sjekken som noen over foreslo. Men er det en sjekk eller en bankremisse?

en sjekk

Gjest Gjest
Skrevet

hvordan fungere det med sjekk?

når kunden kommer inn med sjekken, og får ut pengene, får giveren noe beskjed?

får giveren beskjed at det ikke har blirr hentet ut, som i dette tilfelle?

blir pengene han satte på sjekken satt til side, slik at han ikke kunne bruke de selv?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg glemte å heve en ganske stor sjekk... noen tusen kroner jeg hadde fått i gave. Hadde spart den for lenge.

Ikke noe problem å få hevet den. De sa til meg at egentlig er det en frist ja - men de verken ringte eller gjorde andre ting. Fikk pengene.

Nå var den fra mamma - så hun visste jo at jeg kom til å heve den på et tidspunkt.

Men altså ikke noe som helst problem å heve den.

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk og bankremisse går for det samme i den banken jeg jobber i, men uansett får du nok ikke hevet den når den er gått over tiden, vi gjør ihvertfall ikke det.

• 2 uker senere...
Skrevet
Sjekk og bankremisse går for det samme i den banken jeg jobber i, men uansett får du nok ikke hevet den når den er gått over tiden, vi gjør ihvertfall ikke det.

Fikk heve den uten noe problem. Banken tok ingen telefoner. Sjekket kun legitimasjonen til vedkommende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...